Toine Kets | Cariere

Atitudinea face diferența. Și cultura bunului simț

Toine Kets › Vin, 2018-04-27 17:15
Atitudinea face diferența. Și cultura bunului simț

Săptămâna trecută s-a produs un accident cu un avion al companiei South West Airlines. În timpul zborului, unul dintre motoare a explodat. Materialul motorului a distrus fuzelajul și a rupt o fereastră. O femeie care stătea lângă fereastră a fost aspirată pe jumătate în afara avionului. Câțiva pasageri au tras-o înapoi înăuntrul avionului. Femeia a fost rănită critic și, din păcate, a murit după o aterizare de urgență, mai târziu, în spital. Un accident tragic. De asemenea, alte 7 persoane au fost rănite, dar au putut reveni acasă, după o examinare în spital.

» pe larg

8 sfaturi despre cum să alegi un coach bun. Te ajută să previi pierderea timpului, a banilor și a energiei

Toine Kets › Lun, 2018-03-05 13:25
8 sfaturi despre cum să alegi un coach bun. Te ajută să previi pierderea timpului, a banilor și a energiei

În zilele noastre mulți oameni se pretind a fi ”coach”. Și numărul lor tot crește și crește. Dar nu fiecare coach este competent și de încredere.

» pe larg

Să faci strategia pentru compania ta e ca şi când ai conduce prin ceaţă

Toine Kets › Mie, 2018-02-07 12:53
Să faci strategia pentru compania ta e ca şi când ai conduce prin ceaţă

Săptămâna trecută am fost în Varșovia, Polonia, pentru un workshop de 3 zile. Tema principală  a fost dezvoltarea unei strategii clare pentru o companie de vânzări.

» pe larg

CEO-ul – atenție la aparențe!

Toine Kets › Mar, 2017-12-05 13:19
CEO-ul – atenție la aparențe!

Cu câțiva ani în urmă, o companie de cercetare a încercat să determine când putem spune că un CEO are succes sau nu. A intervievat numeroși CEO, maturi în plină forță sau abia pensionați. Rezultatele provenite de la liderii de succes maturi sau abia pensionați au fost puțin surprinzătoare. Una din întrebările din chestionar a fost: dacă ar fi să faci asta, ce ai face diferit?.

» pe larg

#MeToo. Ce spune un fost director HR dintr-o multinațională despre această campanie

Toine Kets › Vin, 2017-10-27 16:02
#MeToo. Ce spune un fost director HR dintr-o multinațională despre această campanie

În calitatea mea de director HR într-o companie multinatională, m-am confruntat, în mod regulat, cu toate aspectele comportamentului uman.

» pe larg

Un nou trend în afaceri: Brandul de Angajator

Toine Kets › Mar, 2017-09-26 12:22
Un nou trend în afaceri: Brandul de Angajator

O clientă mi-a cerut să mă gândesc, alături cu ea, la ce ar însemna pentru compania ei implementarea ”Brandingului de Angajator – Employer Branding”. Coincidența (dacă aceasta există) a făcut ca, puțin înainte de solicitarea ei, să particip la prestigiosul masterclass ”Employer Branding” al lui Brett Minchington.
Brett călătorește în toată lumea pentru a disemina ideile sale despre Brandul de Angajator și importanța acestuia. Definiția lui pentru conceptul de ”Branding de Angajator” este: “Imaginea organizației dvs. văzută ca «locul de muncă ideal» în mintea angajaților actuali și a tuturor stakeholderilor din afara companiei (ex. candidați activi și potențiali, clienți)”. Unele companii de renume au înțeles importanța Brandului de Angajator și au început să lucreze la acesta. Și încet-încet devine un trend  în afaceri. 

» pe larg

Trebuie să-ți găsești un nou job? Dacă crezi despre tine că nu ești prea bun, atunci găsirea unui loc de muncă va fi dificilă

Toine Kets › Mar, 2017-08-29 11:33
Trebuie să-ți găsești un nou job? Dacă crezi despre tine că nu ești prea bun, atunci găsirea unui loc de muncă va fi dificilă

Un reprezentant de vânzări care are în minte imaginea că el vinde un produs sau un serviciu mediocru, va avea dificultăți serioase în a vinde valoarea adăugată a produsului sau serviciului respectiv. El arată acest lucru în discursul său de vânzare, fiindcă inclusiv limbajul corpului lui "trimite" la această imagine de "nimic special de care ai avea nevoie". Când un reprezentant de vânzări este convins ca el trebuie să vândă un produs sau un serviciu foarte bun, el va fi entuziast şi acest lucru se poate observa atunci când se află în fața clientului. Vânzarea va fi facilă. Aceeaşi situație se întâmplă cu oamenii care trebuie să-și găsească un (nou) loc de muncă. 

» pe larg

Concedierea: Un nou început sau sfârșitul lumii?

Toine Kets › Vin, 2017-07-21 13:59
Concedierea: Un nou început sau sfârșitul lumii?

John avea 55 de ani, iar în ultimii 10 ani condusese departamentul de mentenanță. La acea vreme, eu eram directorul de resurse umane. John mă vizita săptămânal, întrebându-mă când ar putea fi pensionat anticipat. Voia să se bucure de viață și, în mod special, să petreacă timpul cu nepoții săi. Din nefericire, trebuia să îl dezamăgesc de fiecare dată. Pensionarea anticipată era doar pentru acei angajați al căror loc de muncă ar fi urmat să fie desființat. Câteva luni mai târziu, am fost nevoiți să facem o restructurare majoră din cauza rezultatelor financiare proaste. Aș fi avut posibilitatea să desființez locul de muncă al lui John. Și el ar fi fost primul pe lista oamenilor care ar fi putut să plece, aplicând procedura pensionării anticipate.

» pe larg

Echilibrul între muncă și viață. Întrebări esențiale despre viață, la locul de muncă

Toine Kets › Joi, 2017-06-22 12:05
Echilibrul între muncă și viață. Întrebări esențiale despre viață, la locul de muncă

Tiparele societății din ziua de azi sunt tot mai confuze și nu mai poţi să verifici cu exactitate dacă ești o persoană ”cum trebuie”. Pentru că, acum, aproape orice este posibil. De la relații, la a avea sau nu copii. Unde locuiești și unde lucrezi etc. Atunci, cum să ştii dacă ești pe calea cea "dreaptă”? 

» pe larg

Leadership-ul este în totalitate despre relații. Sunt femeile lideri mai buni?

Toine Kets › Vin, 2017-05-26 16:04
Leadership-ul este în totalitate despre relații. Sunt femeile lideri mai buni?

Cu câțiva ani în urmă, am cunoscut-o pe Diana. Ea fusese promovată de la poziția de Director de resurse umane la cea de Director General într-o companie multinațională din România. Diana avea o personalitate puternică, dar în același timp avea grijă de oamenii companiei. Avea o viziune clară pe care o împărtășea cu toți cei 200 de angajați ai companiei. Diana părea o persoană hotărâtă, empatică și deschisă către noi oportunități pe piață, dar şi în implicarea tuturor celor posibil interesați. 

» pe larg
 
 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter