hbr | Cariere

Ce spui după banalul „Ce mai faci?”

Daniela Palade Teodorescu › Vin, 2018-02-09 17:06
Ce spui după banalul „Ce mai faci?”

De câte ori nu te-ai simțit stingher în mijlocul unei discuții în care te revezi cu cineva, vă salutați, îl întrebi politicos și formal „ce mai faci?”, apoi dialogul se blochează. Sau când îți este prezentată o persoană nouă și trebuie să întreții o conversație. Personală sau de business. Ce spui, dar mai ales cum spui? Se pare că foarte importante sunt și replicile, dar mai ales tonul și limbajul corporal diferențiază o atitudine politicoasă de una cu adevărat angajantă și autentică.

» pe larg

Vrei să înveți ceva nou pentru job? 4 recomandări care te ajută să deprinzi ușor noi abilități

Marilena Ispas › Vin, 2018-02-09 12:01
Vrei să înveți ceva nou pentru job? 4 recomandări care te ajută să deprinzi ușor noi abilități

„Lucrând în procesul de învățare online, am constatat că în fiecare început de an, mulți angajați se înscriu în diverse cursuri în care să deprindă noi abilități. Această tendință vine probabil din moda rezoluțiilor de Anul Nou sau lăsându-se antrenați de valul schimbărilor pe care îl văd în jur, la colegi sau prieteni. Schimbările la job sunt foarte dese în luna ianuarie, nu neapărat în schimbarea serviciului, ci în dorința de a încerca lucruri noi”, a declarat pentru Harvard Business Review, Mike Kehoe, co-fondator al BitTiger, o platformă de furnizare cursuri online. Când vine vorba de deprinderea de noi abilități, însă, e bine să ții cont de câteva recomandări care să te ajute în procesul de învățare.

» pe larg

Creativitatea față în față cu feedback-ul. O analiză marca HBR

Roxana Roseti › Mar, 2017-11-21 21:24
Creativitatea față în față cu feedback-ul. O analiză marca HBR

Scriitorului Marin Preda îi aparține “formula memorabilă”: "Dacă dragoste nu e, nimic nu e". Ne place pentru că are "ecou", ne angajează, ne trezește o reacție, un răspuns. Mesajul ne face să rezonăm. 

» pe larg

Două reguli simple pentru ședințe mai eficiente

Luiza Gireadă › Mie, 2016-01-06 11:11
Două reguli simple pentru ședințe mai eficiente

Mulți dintre manageri se plâng că petrec prea mult timp în ședințe. N-au mari șanse să scape de ele nici în 2016, dar pot măcar să le facă mai productive, prin respectarea unor reguli simple. De fapt, nu trebuie decât să noteze și să transmită mai departe ce s-a discutat și apoi să verifice dacă au fost îndeplinite deciziile luate în ședință. Cum ar trebui să arate aceste notițe, când ar trebui trimise și cui, dar și alte sfaturi practice au fost prezentate de consultantul Paul Axtell, autorul unei cărți recent apărute în SUA- Meetings Matter: 8 Powerful Strategies for Remarkable Conversation, într-un articol pentru Harvard Business Review.

» pe larg

Ce face un manager grozav ca să aibă angajaţi eficienţi

James Harter › Mie, 2015-04-08 11:30
Ce face un manager grozav ca să aibă angajaţi eficienţi

© 2015 Harvard Business School Publishing Corp.

Dintre angajaţii americani, cei care sunt implicaţi, dedicaţi şi motivaţi în joburile lor reprezintă, în fiecare an, mai puţin de o treime din total. Această observaţie a rămas constantă din anul 2000, când Gallup a început pentru prima oară să măsoare nivelul de dedicare la locul de muncă al angajaţilor din SUA şi să dea publicităţii rapoarte privind acest indicator. 

» pe larg

Nu trebuie să fii tu şeful. Poţi schimba multe în compania ta

Jen Overbeck › Lun, 2015-03-09 10:45
Nu trebuie să fii tu şeful. Poţi schimba multe în compania ta

© 2015 Harvard Business School Publishing Corp.

Majoritatea locurilor de muncă sunt puse în faţa unor imperative constante de a se schimba – începând de la chestiuni aparent banale precum instalarea unor noi imprimante de birou şi până la cele majore, precum implementarea unor noi politici menite să sprijine creşterea diversităţii forţei de muncă. Dar problema modului în care ar trebui procedat ca să impulsioneze schimbarea, astfel încât oamenii să o accepte şi chiar să şi-o dorească, este în permanenţă un motiv de frustrare.

» pe larg

Sfârșitul erei manufacturii. Se apropie?

Peter Acton › Mie, 2014-12-17 11:15
Sfârșitul erei manufacturii. Se apropie?

© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

După o perioadă de două sau trei secole în care procesul de fabricaţie a produselor s-a consolidat în nişte întreprinderi din ce în ce mai mari, tehnologia reinstaurează oportunităţile aflate la dispoziţia meşteşugarului singuratic care face lucruri la el acasă, iar acest fenomen are nişte consecinţe neobişnuite pentru carierele şi stilurile de viaţă ale oamenilor. Tendinţele foarte puternice pe care le urmează  acei oameni care sunt tot mai înclinaţi să îşi facă ei singuri nişte lucruri de care au nevoie şi să aleagă cariere pe care le urmează lucrând pe cont propriu - ca freelanceri - în locul angajării full-time, recreează unele dintre dinamicile economice şi sociale care existau în Atena între anii 500 şi 300 î.e.n. şi, de asemenea, prezintă nişte provocări importante pentru companii şi societate. 

» pe larg

Metode ”jucăușe” pentru a încuraja creativitatea în compania ta

David Burkus › Mie, 2014-12-10 11:46
Metode ”jucăușe” pentru a încuraja creativitatea în compania ta

„O afacere are doar două funcţiuni – marketingul şi inovaţia”, a spus odată Peter Drucker. Inovaţia generează noi produse şi modele de afaceri, iar marketingul „anunţă lumea” despre acele inovaţii. Ambele discipline sunt văzute adesea drept fructul creativităţii. Numai că atunci când se pune problema de a construi efectiv acea cultură creativă necesară pentru a face un marketing bun şi pentru a inova bine, mulţi lideri realizează că sunt nedumeriţi şi confuzi.

» pe larg

Nu mai înțelegi ce vor șefii de la tine. Ce faci?

Len Schlesinger şi Charlie Kiefer › Lun, 2014-12-08 12:13
Nu mai înțelegi ce vor șefii de la tine. Ce faci?

© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

Managerii le dau angajaţilor, în mod obişnuit şi frecvent, mesaje care se bat cap în cap. „Fii inovator” şi „Urmează protocolul stabilit”. „Asumă-ţi riscuri” şi „Nu expune compania la comentarii negative în presă”. „Concentrează-te pe iniţiativa Nr.1 a companiei” şi „Toate aceste proiecte sunt o prioritate”. Noi am mai scris înainte despre acest gen de situaţie problematică în care organizaţiile îi pun pe angajaţii lor – când au de la ei nişte pretenţii care sunt ireconciliabile –  iar în acele articole le-am oferit liderilor unele sfaturi cu privire la modul în care să pot să atenueze impactul pe care îl au asupra oamenilor aceste mesaje care se contrazic între ele. 

» pe larg

O listă de obiective NU este o strategie

Graham Kenny › Lun, 2014-12-01 10:40
O listă de obiective NU este o strategie

© 2014 Harvard Business School Publishing Corp.

Hai să zicem că te întâlneşti cu alţi manageri şi alţi angajaţi ca să creaţi strategia organizaţiei sau a diviziei voastre. Indiferent câte discuţii şi cât entuziasm puneţi în slujba acestei sarcini, este foarte probabil să ajungeţi în final la o listă care arată ca aceasta:

» pe larg
 
 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter