News

Dragoș Hâncu, omul care a transformat antreprenoriatul într-o "joacă" de milioane de euro

Sebastian Radu › Vin, 2016-12-09 11:22
Băiat, bărbat, tată, soț, gamer și, nu în ultimul rând, risk taker. Acum 3 ani, Dragoș Hâncu lăsa corporația pentru antreprenoriat. Risca, luând decizia de a înființa un studio de gaming – Amber Studio. Nu știa că, în câțiva ani, business-ul început alături de alți doi prieteni, programatori, va deveni cea mai mare astfel de afacere din România. Încă în evoluție, Amber Studio are acum peste 200 de angajați, un portofoliu impresionant de proiecte și o cifră de afaceri de 4 milioane de euro, raportată la 2015!
Până să aflăm care este rețeta succesului lui Dragoș și a echipei pe care o conduce, am vrut să aflăm cum arată antreprenoriatul, dar și Leadership-ul din perspectiva lui, a conducătorului unui ‹imperiu› al lumii gamingului.   
 

Dragoș Hâncu mărturisește că nu este programator. În fapt, el a învățat să „programeze” când ai lui i-au cumpărat un joc, ‹Sinclair Spectrum›, pe care mai mult se juca. Apoi, a mai programat prin liceu. La Amber Studio nu se programează, pur și simplu, spune el. Se „construiește noroc” prin muncă de calitate, deadline-uri și contracte respectate.
 
Cum a apărut pasiunea pentru programare și de ce s-a ajuns la gaming, în special pe terminalele mobile?
 
Dragoș: Pasiunea pentru jocuri și universul lor a apărut jucând și tot jucând, încercând să descifrez ce este în spatele acestor povești, cum au fost ele construite. Interesul pentru jocurile mobile a crescut exponențial odată cu amploarea pe care a luat-o piața de smartphone-uri și numărul din ce în ce mai mare de utilizatori. Pentru un start-up, este mai ușor să începi să dezvolți pentru mobile decât să te înhami la un joc de PC. Este vorba strict despre control și resurse.
 
Te joci pe telefon?
 
Dragoș: Pasiunea și postura mă obligă. Momentan joc asiduu ceea ce Amber a lucrat anul acesta: Zootopia Crime Files , Inside Out sau The Walking Dead: Road to Survival, dar și jocuri aflate în stadiul de soft launch precum Link Twin, un puzzle game ingenios cu doi gemeni adorabili și Tap Busters, în care trebuie să cureți universul de demoni.
 
Care a fost cea mai mare temere pe care ai avut-o atunci când a renunțat la job?
 
Dragoș: În principiu, a existat un sentiment masiv de eliberare. Dacă a existat și o temere, probabil a fost foarte adânc îngropată sub exuberanța libertății. Spre surprinderea mea, după câteva luni de la înființarea Amber, sentimentul de libertate rămăsese, doar că era unul care avea un scop la baza căruia se afla o foame mare creativă. Care sper că nu va dispărea niciodată.
 
Ce înseamnă antreprenoriatul, în viziunea lui Dragos Hâncu?
 
Dragoș: Pasiune, multă muncă, viziune și flexibilitate.
 
Dacă programarea presupune o constantă 1-0-1-0-1-0... care este constanta succesului în antreprenoriat?
 
Dragoș: Trebuie să țintești cât mai sus, dar totodată să nu ai așteptări foarte mari. Aș zice noroc și să fii la locul potrivit în momentul potrivit.
 
Cărui fapt se datorează creșterea pe care Amber Studio o are constant?
 
Dragoș: Sutelor de oameni cu care lucrez în Amber Studio.
 
Care sunt cele 3 reguli de antreprenoriat pe care le respecți cu sfințenie?
 
Dragoș: Înconjoară-te de oameni mai buni ca tine.
Recunoaște, constant, prin toate acțiunile pe care le faci - că oamenii din jurul tău sunt mai buni ca tine.
Nu te pedepsi prea des pentru derapajele tale.
 
Dar de Leadership?
 
Dragoș: Nu mă consider un Leader. Cred că vremea eroului care ia steagul în mână și conduce un grup de indivizi către victorie a apus, în perspectiva mea. Reușim doar împreună.
Nu zbura prea aproape de soare, aripile tale sunt de ceară.
 
Cel mai important lucru pe care această activitate l-ai învățat pâna acum? Ai împărtășit și altora această învățătură?
 
Dragoș: Insist cu munca bine făcută pentru că cine are asta ca mindset principal, nu faima sau banii, se va bucura de rezultate, mai devreme sau mai târziu. Pot spune că am învățat să am răbdare, muncind cot la cot cu colegii mei.
 
Ce urmează în 2017 pentru Amber Studio?
 
Dragoș: Visez cu ochii deschiși și o să spun că în anii care urmează vrem să creăm un spațiu de educație pentru tinerii care își doresc să se specializeze în zona de creație digitală, arie care nu este aproape deloc acoperită de universitățile de artă de la noi din țară. Urmează să devenim mai buni decât suntem, ceea ce este o misiune permanentă, zi de zi.
 
La ce să ne așteptăm, din punct de vedere al tehnologiei, în următorii ani?
 
Dragoș: Nu cred că tehnologia va avansa în salturi spectaculoase, ci mă aștept să văd o adaptare mai bună la modul în care utilizatorul este conectat și se folosește de tehnologie. Sper să se treacă peste momentul de șoc inițial în care tehonologia este doar o comoditate folosită într-un procent încă mare în scopuri vanitoase, și să se ajungă rapid la o unificare a idealurilor, a direcțiilor comune.
 
 

0 comentarii 1685 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter