Leadership

Verdict dat de directorii executivi din marile companii: care este cea mai importantă abilitate a unui lider

Mari Pătru › Joi, 2017-10-19 10:28
Liderii din companii precum Google, Lindel Lab, Studio Dror par să fi găsit secretul în ceea ce definește o cultură organizațională a inovarii și succesului. Și aici. imaginea unde conducătorul se află deasupra tuturor este năruită de poziția liderului care își întreabă angajații ce părere au despre noua lui idee, dacă cred cumva că există o altă cale pentru a ajuge la rezultat, dacă au alte propuneri.

O analiză la nivelul ideilor implementate în Google a concluzionat că cele care aparțineau celor de mai jos în rangul ierarhic au fost mai de succes față de cele care au primit susținerea conducerii. În compania Linden Lab, cea care administrează Second Life, președintele Philip Rosedale susține faptul că oferă autonomie totală angajaților și că de la ei vin cele mai bune inițiative. Ba mai mult, doi cercetatori din Canada si Israel- Benson Honig și Israel Drori au analizat repercursiunile negative ale lipsei de distribuire a sarcinilor creative în cadrul organizației, luând ca reper o companie specializată în grafică. Aceasta, deși a pornit cu un succes fulminant în 1996, după 7 ani a dat faliment pentru că se baza în exclusivitate pe puterea creatoare a fondatorului.



CITEȘTE ȘI: Între tastatură și provocare la normalitate: Angajatul român la masa de prânz

Creșterea creativitătii în echipă presupune încurajarea fiecărui om să contribuie, să conducă în felul său. Inovația nu aparține unui om ci unei echipe care nu se teme să iasă din cutie și să privească în afară pentru a găsi soluții și astfel devenim mai mult decat suntem astazi, făcând schimbari în companie și în afara ei prin produsele și serviciile pe care le oferim.

Într-un sondaj recent, directorii executivi au fost de acord că creativitatea este cea mai importantă abilitate pe care un lider o poate avea. Puțin mai greu este cum să o cultivăm. Fiecare lider speră să aibă o idee grozavă pe care să o și pună în practică, dar mulți directori încă tratează gândirea creativă ca fiind antitetică pentru productivitate și control. Într-adevăr, 80% dintre lucrătorii americani și britanici se simt presați în a fi productivi mai degrabă decât creativi.

Liderii nu își pot permite să aibă oameni care să țină pasul cu potențiale progrese. Cunoscând acest lucru, este important să recunoaștem că gândirea radicală și disruptivă nu este ceva care poate fi mandatat. Prea mulți lideri încearcă să ceară creativitate la fața locului: oferă recompense în bani pentru idei noi, adună echipele în sesiuni de brainstorming nesfârșite și încurajează ierarhiile competitive. În timp ce toate aceste strategii sunt destinate să manifeste creativitatea organizațională, nici una nu pare să funcționeze prea bine.



CITEȘTE ȘI: Ce învață top managerii într-o călătorie inițiatică?

După cum explică Teresa Amabile și Mukti Khaire - "Nu învățăm creativitatea”.  "Rolul unui lider este crearea unui mediu de lucru în care gândirea critică, ideile noi și soluțiile creative pot circula neîngrădit. Iată câteva instrucțiuni pentru a aduce cele mai bune creații ale echipei tale.

Definiți creativitatea pentru organizația dumneavoastră fără a face o formulă. Tom Stillwell, CEO al agenției de marketing Midnight Oil, câștigător al Premiului Clio, explică: "Creativitatea poate fi foarte costisitoare dacă nu ești atent. Ați putea să vă scufundați în lucru fără claritate cu privire la creativitatea pe care o doriți și să vă pierdeți timpul, energia și banii fără rezultate ".

Deci, primul pas este să vă definiți termenii. Dacă tratați concepte precum "gândirea de proiectare" și "inovația perturbatoare", ca simboluri simple, mai degrabă decât concepte strategice musculare, veți sfârși poate chiar prin înăbușirea creativității.



CITEȘTE ȘI: Situația climatului de consum în Europa. În România, așteptările privind economia și veniturile au variat

Crearea de idei trebuie să fie îndreptată spre beneficiul organizației și a clienților pe care îi servește, ceea ce se poate întâmpla doar printr-o claritate comună asupra a ceea ce înseamnă creativitate și a scopului pe care îl servește pentru a vă diferenția de concurenți. Aveți grijă să nu exagerați această claritate într-o formulă rotativă. Prea multe grupuri de cercetare și dezvoltare, cu intenția nobilă de a crea o "eficiență inovatoare", încearcă să-și codifice procesele de inovare cu o precizie foarte mare. O definire clară a rolului pe care creativitatea îl joacă în realizarea strategiei dumneavoastră ar trebui să ajungă la toată lumea pe aceeași pagină, asigurându-se că întreaga organizație lucrează pentru obiectivele comune.

Găsește un echilibru între artă și comerț. Într-o companie, gândirea creativă trebuie să aibă loc pe un spectru între artă și comerț. Noile idei care există exclusiv în domeniul artei, din motive de creativitate nu vor conduce neapărat organizația înainte. Pentru a obține un echilibru semnificativ, este vital ca toată lumea din echipă să înțeleagă spectrul și să o folosească pentru a-și modela gândirea creativă. În timp ce unii oameni vor avea dificultăți în a se elibera de ipoteze financiare, alții se vor simți constrânși de necesitatea de a-și ancora expresia creativă la realitățile comerciale. Gestionați această tensiune încurajând oamenii să se mute din zonele lor de confort spre centrul spectrului. Liderii eficienți îi ajută pe oameni să înțeleagă acest lucru nu ca o contradicție, ci ca o tensiune sănătoasă care poate da cele mai profitabile idei.

Sursa: hbr.org

0 comentarii 1238 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter