Leadership

Valori de leadership în era disruptivă a transformărilor

Daniela Palade Teodorescu › Mie, 2018-06-06 14:52
Femeile doresc să facă parte dintr-o comunitate, să simtă și să observe că nu sunt singure, să găsească inspirație din partea altor manageri, să facă networking și să obțină acces la lead-uri și la colaborări de afaceri.
Mai multe aflați din cea de-a treia parte și ultima a temei în serial “WOMANITY – Leadershipul viitorului“. 

Am invitat câteva doamne reprezentative pentru comunitățile de femei antreprenoare din România pentru a afla care sunt resorturile ce animă noua generație de femei-lider.

EVOLUȚIA VALORILOR DE LEADERSHIP FEMININE


Făcând o analiză a felului în care a evoluat leadershipul feminin, Bianca Tudor (foto) își amintește că a pornit de la premisa că schimbarea începe cu ea însăși. „Am fost un trend-setter în multe acțiuni și mi-am promis că voi rămâne autentică, indiferent de provocări. Cred în autenticitate, în onestitate, am rămas în slujba oamenilor serioși care vor să construiască prin muncă, fară scurtături, fără «capricii» de președintă de organizație internațională. E despre NOI, nu despre MINE în modul meu de abordare a leadershipului”, subliniază inițiatoarea EBW.


Având ca inspirație modelul global PWN, inițiativele asociației PWNRomânia pornesc de la valorile împărtășite de toate membrele la nivel global – curajul, respectul, cooperarea, excelența profesională și implicarea,” explică Virginia Oțel (foto).


Mihaela Rus (foto) a pornit cu ideea „Schimbă ceva în mai bine! Implică-te, nu fi spectator!”. „Așa am ajuns să organizăm un bal anual de caritate, ne-am adus de acasă tablouri, bijuterii, pe care le-am donat pentru a fi licitate pentru proiecte caritabile”, susține președinta AFA Cluj.


Pentru Cristina Chiriac (foto), contează cel mai mult încrederea în profesionalismul celor care reprezintă ANAA. „Am strâns lângă noi oameni de valoare, corecți, care au un parcurs inspirațional, și acest lucru se vede și din inițiativele noastre. Am pornit de la un mesaj simplu: «Noi credem în oameni și în ideile lor!» și am continuat încurajând spirtul de echipă și egalitatea.”

PROVOCĂRI ȘI ÎMPLINIRI ÎN ANTREPRENORIATUL FEMININ

Bianca Tudor e convinsă că cele mai mari provocări vin tot din zona conducerii de echipe diferite, din orașe, țări, culturi diferite. „Îmi e greu să accept lipsa de coloană vertebrală în parteneriate. Promitem cu ușurință, însă livrăm infinit mai puțin și suntem maeștri în scuze. Cele mai mari împliniri au venit după astfel de furtuni! M-am întors de fiecare dată mai matură după încercări și eșecuri. Nu am renunțat la vis, am schimbat doar planul A cu planul B. Despre momentele de împlinire, m-a bucurat ieșirea la nivel internațional, dar mai ales acele femei care au intrat în lumea antreprenoriatului motivate fiind de existența noastră!”, argumentează inițiatoarea EBW.
Mihaela Rus recunoaște că se luptăm cu stereotipurile legate de locul femeii în societate. „O femeie care conduce are nevoie de timp pentru a câștiga respect, de rezultate excepționale pentru a fi apreciată”, explică Mihaela Rus.

Cristina Chiriac povestește că la început și-a stabilit un set de valori, însă, în timp, a constatat faptul că cea mai importantă valoare a leadershipului e curajul, însoțit de cunoaștere.
„În martie 2018, am lansat Federația Patronală a Femeilor Antreprenor. Mi-am dorit să existe o organizație care să adune sub aceeași umbrelă toate femeile antreprenor din România, să militeze pentru respectarea drepturilor lor, o singură voce puternică, unită, care să le reprezinte atât la nivel național, cât și la nivel european”, explică fondatoarea ANAA.

CE SCHIMBĂRI ADUCE ÎN BUSINESS NETWORKINGUL DE CALITATE

Mihaela Rus declară că e crucial să te dezvolți și să înveți de la oameni de valoare, atât profesional cât și uman. „Noi ne inspirăm una pe alta, fiindcă am întâmpinat aceleași dificultăți în contextul crizelor economice și din cauza schimbărilor legislative dese din România”, explică Mihaela Rus.
Ca asociație, PWN pune accent pe componenta educațională a networkingului – întâlnești persoane din diverse medii de activitate, interacționezi cu un mediu profesional avansat, deprinzi anumite abilităţi şi cunoştinţe, înţelegi mai bine cum funcţionează mecanismele de business, înveți din greșelile altora. „Networkingul de calitate (derulat în mod consecvent!) înseamnă oportunităţi de business şi profesionale. Pe termen lung, valoarea principală generată e reputaţia – asocierea cu o comunitate construită pe criterii de senioritate profesională și performanță te validează pe tine ca femeie de carieră sau femeie de afaceri (și, implicit, businessurile aferente)”, declară Virginia Oțel.


Osnat Peled (foto) pune mare preț pe networking, ca fiind un canal de marketing și de vânzări care adaugă o valoare imensă activităților de afaceri. „Networkingul nu se referă numai la obținerea de lead-uri, ci și la crearea unei rețele valoroase de prieteni și de contacte, ce te ajută să-ți dezvolți afacerea”, confirmă președinta BWFR.

În viziunea Biancăi Tudor, networkingul e cheia! „Am început cu ZERO conexiuni într-un oraș nou! Am avut inspirația ca la 21 ani să caut organizații, asociații unde să cunosc oamenii.”

REVOLUȚIA TEHNOLOGICĂ A ULTIMILOR ANI A ACCELERAT EMANCIPAREA FEMEII

Mihaela Rus e sigură că acestea vor rămâne aceleași, indiferent de mediul în care acționăm și de tehnologia pe care o folosim. „Punem suflet în ceea ce facem și ne implicăm în comunitate. Profitul e un scop, dar rezultatele financiare trebuie să se regăsească și în binele celor din jur. În plus, femeile dezvoltă echipe, dau încredere într-o mai mare măsură decât un lider bărbat”, confirmă președinta AFA Cluj.
Virginia Oțel e ferm convinsă că revoluţia tehnologică a ultimilor ani a accelerat emanciparea femeii. „Dintr-odată, conversația a devenit una globală, iar subiectele sunt diseminate rapid, în fiecare zi, pe canalele sociale de comunicare și, de acolo, spre nivelele superioare ale organizațiilor și factorilor de decizie. Ca femeie de afaceri și președintă a unei asociații care militează pentru echilibrul de gen, nutresc multă recunoștință față de beneficiile tehnologiei. Cred însă că nu vom putea substitui niciodată autenticitatea şi valoarea contactului uman, mai ales în leadership”, concluzionează ferm președinta PWNR.

Bianca Tudor face o recapitulare la nivel global și, ținând cont de cele peste 163 de milioane de afaceri înființate de femei în peste 74 de economii ale lumii, e evident că trendul e pozitiv. „Femeile sunt tot mai prezente în domenii precum IT, cercetare, robotică. Cred ca o lume condusă de femei în poziții-cheie ar construi mai mult în zona de social, educație, sănătate, responsabilitate și familie. O lume dominată de femei poate fi soluția în această lume segmentată și dezbinată de lupta pentru putere și bani.”


Articol preluat din numărul 245/martie 2018 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.   

 

 

0 comentarii 723 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter