Oameni care ne inspiră

Puterea digitală nu are graniţe

Daniela Oancea › Mar, 2014-02-04 11:10

„Ce este un antreprenor? Acea persoană care se aruncă de pe munte şi are planul ca, în cădere, să construiască un avion. Avertizarea mea ar fi aşa: stai un pic înainte de salt şi... asigură-te că ai măcar juma’ de aripă în mână.”

Lucian Despoiu

Lucian Despoiu este acţionar majoritar al societăţii Kondiment, agenţie multinaţională de servicii online, cu filiale la Chicago, München, Nicosia, Belgrad şi Bucureşti. El este şi unul dintre fondatorii ejobs.ro şi unul dintre pionierii e-government-ului în România.

Lucian spune că, în copilărie, anii petrecuţi în familie au un rol definitoriu în creşterea personală şi profesională a unui individ. Părinţii au puterea de a-ţi insufla pasiuni, de a-ţi cultiva simţurile şi abilităţile, de a-ţi susţine sau inhiba talentele. „Bucuria de a lua viaţa în primire, curajul de a ne exprima şi a pune în plan ideile îşi găsesc, cu siguranţă, rădăcinile în acea perioadă.”

Provine dintr-o familie frumoasă. „Părinţii au vrut să ne ştie cu carte, însă ne-au oferit întotdeauna libertatea de a alege. Ne-au cultivat plăcerea de a citi, pasiunea pentru sport, am crescut ca doi copii fericiţi. De la mama am luat profunzimea şi spiritul analitic; de la tata, tupeul şi dezinvoltura socială, iar de la Alina, sora mai mare, încrederea; şi am învăţat cum e să iubeşti dezinteresat.”

A terminat contabilitatea şi a devenit de foarte tânăr antreprenor, aşa că nu pot să-mi imaginez ce profesie ar fi practicat Lucian dacă în 2001 nu ar fi fondat Kondiment.

El se laudă că ar putea cuceri orice domeniu. „Sunt un om foarte activ, un workaholic şi pasionat de orice proiect în care mă implic. Aşa se face că, deşi conduc o agenţie de marketing digital, una de marketing politic şi tehnologie, am investit şi în proiecte de media şi ecommerce.”

Cocheta cu ideea de a întreprinde ceva încă de la 16 ani, când a făcut primul său barter cu managementul liceului şi a reuşit să pună pe picioare o sală de sport în incinta şcolii. În primul an de facultate, Liviu Dumitraşcu a fost cel care a crezut în el şi sub îndrumarea căruia a pus pe picioare asociaţia VIP (Voluntari pentru Idei şi Proiecte), iar mai apoi eJobs. De atunci, nu s-a mai oprit din a gândi ca un antreprenor. „eJobs a pornit cu mult entuziasm şi din voluntariat. În anul doi, am obţinut însă 40.000 de dolari de la primul partener „financiar” – Daniel Tătar –, pe care l-am cunoscut la o petrecere organizată de trustul Media Pro (Playboy, mai exact), unde eu şi Liviu Dumitraşcu, alături de Horia Nistor, ţineam pagina de tehnologie/internet – o idee bună de-a lui Mihnea Vasiliu, o legendă într-ale publishingului românesc.

De la ideea de a lansa un business, în 2001, până la punerea ei în practică, cel mai greu i-a fost să deprindă discplina şi focusul, dar şi să descopere şi să rafineze ceea ce i-ar fi făcut unici pe piaţă la vremea respectivă, acel „unique selling proposition”. În hotărârea de a deveni antreprenor cu normă întreagă au cântărit în primul rând personalitatea sa şi apoi viziunea: „Am ştiut dintotdeauna că trebuie să construiesc ceva al meu.” De altfel, oricine lansează un start-up face o serie de alegeri în relaţie cu furnizorii, beneficiarii etc. Unele fericite, altele nu, şi e mereu prins în goana după clienţi, demo-uri şi oportunităţi. „Pentru mine, la început, eJobs şi Kondiment au însemnat două lucruri mari: sales... şi.... sales (zâmbeşte). În 1999-2000, piaţa pur şi simplu nu înţelegea cum se foloseşte internetul şi de ce şi ce anume trebuie plătit, ce valoare aduce în business şi aşa mai departe.”

0 comentarii 6184 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter