Oameni care ne inspiră

Pragul de 30

Daniela Oancea › Joi, 2013-11-28 12:45

Silvia Chindea nu lipseşte niciodată de la „birou”. Biroul se află în atelier, iar ea răspunde oricând la e-mailuri de pe telefonul mobil. Are laptopul în preajmă, iar casca de la telefon lipită de ureche. De trei ori pe săptămână o găsiţi la antrenamentele de gimnastică ritmică ale fetiţei sale.

Silvia Chindea

N-ar spune că într-o zi a decis pur şi simplu: „De mâine voi fi antreprenor”. Totul a decurs gradual, de la idee la faptă au trecut mai multe luni, iar, în momentul în care a lansat marca Soapmill şi a pus în practică ceea ce avea în gând iniţial, a constatat că i se potrivea excelent. Tânăra antreprenoare e absolventă de SNSPA, cu diplomă de licenţă şi master în publicitate. De altfel, în publicitate a lucrat zece ani. Publicitatea i-a influenţat multe laturi ale vieţii, atât profesionale, cât şi personale, iar în 2009, când a fondat Soapmill, era bine ancorată în domeniu. Astăzi tot ea este cea care se ocupă de aspectele legate de promovarea mărcii în firma proprie.

„La câteva luni de la lansarea Soapmill am împlinit 31 de ani. Se spune că pragul de 30 de ani aduce cu sine o mulţime de schimbări, atât la nivel de percepţii, cât şi de dorinţe. Ca atare, se pare că am confirmat această regulă.”

Din momentul în care decizi să lansezi un produs nou pe piaţă, urmează o perioadă încărcată şi foarte agitată. Trebuie să defineşti mai întâi produsul. Să îi găseşti atributele, acţiunile şi proprietăţile. Apoi urmează o primă parte de cercetare de piaţă, în care vrei să descoperi dacă acel produs îşi va găsi locul sau nu în peisajul produselor deja existente. În cazul cosmeticelor, cea mai dificilă parte este cea legată de reţetă, deoarece fiecare produs trebuie să facă ceea ce spui că face. „Să fie eficient pe termen scurt, dar mai mult pe termen lung. La final, clienţii trebuie să fie convinşi că produsul este excelent, iar acest lucru aduce cu sine un tăvălug de acţiuni invizibile pentru ei.”

Ideea unui business românesc cu produse de îngrijire organice a fost a Silviei, dar o contribuţie importantă a avut – şi încă o are – mama sa. Ca în orice afacere de familie, şi soţul Silviei are atribuţiile sale. În acest caz, Daniel este cel care se ocupă de partea vizuală, de la fotografiile profesionale ale produselor, la magazinul online, ambalaj, etichete şi pliante.

Când spui „atelier” şi nu „fabrică”, ai senzaţia că totul se întâmplă la nivel de câteva bucăţi pe zi. Atelierul Soapmill este, în realitate, o unitate de producţie. „Ai nevoie de un spaţiu cu o linie de producţie, unul pentru depozitare şi unul pentru uscarea săpunurilor solide. Plus un birou. Chiar dacă în atelier lucrăm doar eu şi soţul meu, avem capacitate de producţie la nivel de zeci de mii de bucăţi pe lună. Totul este să existe şi cererea pentru acestea.”

Capitalul de pornire a fost de numai 5.000 de euro, dar investiţiile au fost permanente, atât în dotarea atelierului cu diverse utilaje şi aparate, cât şi în ingrediente, ambalaje şi publicitate.

„Întreg capitalul a provenit din surse proprii. Cred că este varianta ideală, să ai fonduri personale, atunci când te decizi să încerci ceva nemaiîncercat în ţara ta. Noi am fost primii producători români de săpun cu adevărat natural şi, ulterior, de cosmetice organice. Deci nu aveam de unde să ştim dacă vom fi bine primiţi pe piaţă, dacă vom avea vânzări şi dacă vom reuşi să ajungem la consumatorii vizaţi.” Şi, cum un studiu de piaţă după toate regulile nu îşi permiteau să plătească, au preferat să folosească fondurile de care dispuneau în scopuri imediate. „Se poate spune că am plecat la drum legaţi la ochi, dar momentul a fost ales excelent.”

0 comentarii 5114 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter