Oameni care ne inspiră

Pasiunea, motor pe harta Google pentru Ela Moraru

Luiza Gireadă › Mie, 2015-10-21 11:18


A terminat Jurnalismul, a făcut un masterat în Comunicare şi un doctorat în Sociologie. Nu este IT-ist, dar lucrează la Google. Pentru Ela Moraru, Google nu a fost o țintă, dar a devenit locul unde merge cu drag de trei ani și unde încearcă să aplice cât mai mult din ce a învățat studiind în România, Spania, Scoția sau Polonia sau lucrând la Microsoft și Xerox. Are 34 de ani şi uneori ajunge acasă la ora 10 seara, deşi are doi copii. Reuşeşte însă să menţină echilibrul muncă-familie. Despre ambiţie, pasiune şi dorinţa de dezvoltare personală, dar și despre contribuţia la dezvoltarea societăţii, într-un interviu în exclusivitate pe care Ela Moraru, Industry Manager la Google România, l-a acordat Revistei Cariere. 

Ela Moraru este unul dintre cei 17 tineri care lucrează în biroul Google România, din apropiere de bulevardul Magheru, într-un spațiu care aduce puțin cu un loc de joacă. De acolo pornește în misiunea sa de a-i consilia pe advertiserii din România. Pe cartea sa de vizită scrie Industry Manager. „Noi suntem o echipă destul de mică. Dăm consultanță pentru o serie de advertiseri din România în a folosi produsele Google, astfel încât acestea să fie optimizate, să fie folosite cât mai bine. Eu mă ocup de produsele din zona de performance: ecommerce, portaluri de anunțuri, de joburi, de real estate, tot ce înseamnă online. Lucrăm și cu colegii din Dublin. Facem des triumvirat cu clienții, cu agențiile cu care lucrăm și oferim traininguri, organizăm tot felul de evenimente, de programe pentru dezvoltarea competențelor digitale, de ecommerce”.

Google are 40.000 de angajați în toată lumea și mulți admiratori. S-a scris mult despre sediile non-convenționale și despre cultura sa organizațională care le permite și îi încurajează pe angajați să aibă inițiative și să își dezvolte propriile proiecte. „E genul de companie care îți dă aripi să te duci în zona de antreprenoriat. Pentru că noi în Google suntem destul de intraprenori. Ți se spune: trebuie să faci asta, aici sunt resursele cu care poți să faci lucrurile să se întâmple, spune-mi ce vrei să faci. Ai foarte multe șanse după aceea să devii antreprenor”, povestește Ela și încântarea i se citește în ochi. „Eu și acum mă scol de plăcere dimineața să vin aici. Am revenit din concediu de maternitate la 2 luni și jumătate. Pentru că mi se pare că sunt niște provocări care mă ajută să mă dezvolt. Mai e și faptul că mi se dă posibilitatea să fac și niște proiecte pe lângă, există această cultură de 20%”.

Angajații companiei au posibilitatea ca 20% din timp să lucreze la proiectele lor, în care cred. Ela crede că educația este foarte importantă și, împreună cu colegii săi, a încheiat, în urmă cu un an și jumătate, un memorandum cu Ministerul Educației pentru ca profesorii și elevii să afle cum pot folosi tehnologia pentru a se descurca la școală și apoi pe piața muncii. Memorandumul prevede, printre altele, traininguri pentru 10% dintre profesori, de discipline diverse, astfel încât aceștia să poată folosi apoi la clasă instrumentele educaționale pe care Google le pune la dispoziție gratuit. Obiectivul ar trebui atins în doi ani, iar Ela crede că va fi realizat până la sfârșitul anului. „Am pornit de la faptul că există infrastructura, Google Apps Education e gratuit, și trebuie să o facem cunoscută, disponibilă, să facilităm traininguri pentru profesori ca ei să se simtă confortabil și să introducă tehnologia în școală ca instrument, nu ca obiectiv. Online-ul nu înseamnă numai distracție. Pe Youtube există conținut educațional de la cele mai prestigioase universități din lume. În felul acesta și copiii vor fi mai interesați de ore, nu se vor mai plictisi”. Ela spune că au pregătit traineri care să-i instruiască pe profesori și care au mers apoi în țară, nu doar în orașele mari, ci și în zona rurală unde, surprinzător, sunt școli dotate și profesori dornici să învețe.

Libertatea care li se dă angajaților de a avea propriile proiecte e o oportunitate de a face mai mult decât un job, de exemplu de a-ți face țara cunoscută oamenilor din toată lumea, crede Ela Moraru. „Suntem niște români care lucrăm în corporații. Avem șansa să aducem ochii corporațiilor respective spre România, prin niște proiecte spectaculoase”. Ar putea fondatorii Google, Larry Page și Sergey Brin să vină în România? „Depinde de noi să generăm proiecte frumoase și să îi facem să vină să vadă ce se întâmplă”. Pe cei doi Ela i-a întâlnit în urmă cu doi ani, în SUA, la o întâlnire a consultanților din toată lumea. „E impropriu spus că i-am cunoscut. Am mers în SUA, am fost în aceeași încăpere, i-am văzut foarte de aproape, dar nu pot spune că i-am cunoscut personal. I-am analizat, admirat și judecat”. Și-ar dori mai degrabă să-l întâlnească pe președintele executiv Eric Schmidt și spune, în glumă, că acesta este obiectivul ei pentru următorii cinci ani. „Îl urmăresc pe Eric Schmidt pentru că mi se pare că aș avea de învățat de la el și sunt curioasă să văd ce fel de lider este. Eu sunt genul de om care are nevoie de un lider care să mă inspire și alături de care să vreau să cresc”.

 

0 comentarii 6340 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter