Leadership

Motivează-ți freelancerii, ca să ai succes. Iată cum:

Felicia Luca › Mie, 2018-08-01 11:53
Freelancerii sunt o importantă sursă de expertiză pentru multe organizații, cu care aceștia lucrează în mod continuu sau repetat. Astfel, organizațiile se bazează pe freelanceri, iar succesul lor depinde de succesul freelancerilor.

E treaba managerului să creeze mediul de lucru de care oamenii din echipa sa au nevoie pentru ca munca lor să fie de cea mai bună calitate.

Pe angajați îi cunoști. Interacționați regulat, petreceți timp împreună, vă știți. Dar ce te faci cu freelancerii – acei experți independenți, talente agere și active, pe care te bazezi pentru a crește capacitatea și talentul echipei tale? E mai greu să știi de ce are nevoie fiecare pentru a avea cele mai bune rezultate în munca sa. Dar merită să te străduiești, pentru că succesul lor asigură succesul firmei tale.
foto: Leone Venter, Unsplash

Orientările în carieră

Un instrument foarte eficient, care consolidează relația manager-freelancer și o face mai productivă, este orientarea în carieră. Studiile arată că există șase orientări distincte care sunt importante pentru freelanceri, în funcție de care aceștia își aleg munca, modul de lucru și clienții cu care colaborează.

1. Avansarea. „Vreau să urc pe scara ierarhică” – doresc creșterea statutului, a funcției și a responsabilității de care dispun.

2. Autonomie. „Fac lucrurile în felul meu” – au nevoie de flexibilitate și doresc să poată alege cum, când și unde să lucreze.

3. Echilibru. „Vreau să am o viață împlinită” – au nevoie de timp pentru ceea ce este important în viața lor și sunt dedicați activ mai multor priorități personale.

4. Deservire. „Vreau să contribui la o lume mai bună” – caută să aibă un impact social pozitiv și să facă în așa fel încât viața celorlați să fie mai bună.

5. Varietate. „Vreau să creez ceva nou” – caută oportunități de învățare, de inovație și de dezvoltare profesională.

6. Afiliere. „Vreau să găsesc și să fac parte dintr-o comunitate” – caută legături sociale și colegiale puternice și doresc să simtă că fac parte dintr-o echipă.

Ce trebuie să știe și să facă managerii pentru a-și motiva freelancerii

1. E bine să știi ce-i propulsează pe freelancerii tăi. Întreabă-i care sunt factorii care îi satisfac și îi motivează cel mai mult și le cresc eficiența și productivitatea. Îți vor spune. Un freelancer declară: „Nu-mi doresc o relație pur tranzacțională. Vrau să mă simt valorizat, iar dacă sunt întrebat care sunt condițiile în care lucrez cel mai bine consider că se face un prim efort sincer pentru a pune bazele unui parteneriat solid.”

2. Înțelege că majoritatea oamenilor sunt o combinație de factori propulsatori. De exemplu, pentru unii oamenii echilibrul între viața profesională și cea personală este important – de exemplu, un freelancer care are copii va avea nevoie mai ales de flexibilitate, ceea ce nu înseamnă că autonomia va fi mai puțin importantă. Nu uita că freelancerul este un om la fel de șef ca tine. Un om care a ales să fie propriul său șef este un om independent, care dorește să fie liber să ia decizii, să-și stabilească programul de lucru și locul de unde lucrează. Unii freelanceri se simt bine dacă lucrează de acasă și participă la întâlniri, când este nevoie.

3. Freelancerul apreciază și caută munca aliniată la orientările sale în carieră. De exemplu, un freelancer, fost dezvoltator de software la Google, spune că pentru el afilierea este importantă. „Pentru mine, semnificația și importanța unui proiect sunt strâns legate de măsura în care sunt părtaș la obiectivele și succesul proprietarului căruia îi livrez produsul. Atunci știu că munca mea este apreciată în mod firesc, zi de zi, pe termen lung. Îmi place ca la final să reflectez și să înțeleg care este valoarea pe care am livrat-o prin munca mea”.

În egală măsură, a le cere freelancerilor să facă o muncă ce nu îi reprezintă erodează implicarea acestora. Studiile arată că nivelul de satisfacție al profesioniștilor crește atunci când condițiile de lucru și de management se află în concordanță cu factorii care îi propulsează pe ei în carieră.
 
4. „Sculptarea” jobului este un instrument eficient pentru a realiza alinierea dintre muncă și orientarea în carieră. Sculptarea jobului se referă la micile modificări ce pot fi aduse unui proiect, unor atribuții, unui rol, consolidând implicarea angajatului. Inițial, acest concept a fost aplicat dezvoltării angajaților, dar este la fel de valabil și pentru freelanceri. De exemplu, unui freelancer motivat de avansare îi poți da oportunitatea de a-și publica proiectul realizat pentru tine sau de a susține, împreună cu tine, o prezentare în cadrul unei conferințe. Se va simți foarte motivat și apreciat.

5. E bine să înțelegi că și orientările în carieră evoluează și se schimbă, în timp. Oamenii evoluează, în viața lor se petrec evenimente și schimbări semnificative. Apariția copiilor, starea de sănătate a părinților, de exemplu, îi pot face pe freelanceri să pună mai mare preț pe echilibrul dintre viața personală și cea profesională. De asemenea, maturizarea aduce cu sine dorința de a fi de folos oamenilor și societății, etc. Pe scurt, nu face presupuneri, ci întreabă-ți freelancerii ce este important pentru ei.

6. Cere și oferă feedback. Satisfacția freelancerului este la fel de importantă ca și satisfacția ta. Legăturile interumane sunt foarte importante și în colaborarea manager – freelancer. Mulți manageri se limitează la a oferi feedback cu privire la produsele și serviciile livrate de freelanceri. Dar satisfacția freelancerului este la fel de importantă ca și satisfacția managerului. Întreabă-ți freelancerul: „Cum merge? Ai tot ce ai nevoie pentru a-ți face treaba bine?”

Freelancerii sunt o forță în creștere pe piața de muncă. Este esențial să înțelegem cum funcționează raportul și colaborarea dintre freelanceri și organizație, pentru succesul și satisfacția tuturor.

Sursa:
Forbes - Managers, here's how to engage freelancers to do their best work

0 comentarii 535 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter