Management

De 15 ani, ghidați de aceleași valori

Adriana Coblişan › Vin, 2018-03-09 13:29
Madi Rădulescu a fondat propria companie din dorința de a oferi servicii personalizate de consultanță. A plecat din țară imediat după aceea, a lucrat cu clienți străini. Când a revenit în România și-a consolidat o echipă mică, dar cu ajutorul căreia să își poată pune în practică sloganul: „Your personal management consultant”.

Pe 11 iulie 2002, Madi Rădulescu, Managing Partner MMM Consulting, ar fi trebuit să participe la ceremonia de absolvire a programului de MBA al Warwick University UK. Nu a ajuns. Pe 11 iulie 2002, Madi Rădulescu a născut.

Tot atunci, a luat decizia de a fonda propria companie și de a-și urma visul și valorile, de a pune în practică primul slogan al firmei în care continuă să creadă și acum: „Your personal management consultant”.

„Orice proiect de consultanță, de dezvoltare personală, profesională sau organizațională trebuie să fie unul foarte personal, atent contextualizat și personalizat”, explică Madi Rădulescu conceptul companiei înregistrate la 11 februarie 2003.

Clienți din 15 țări

Deși și-a văzut visul cu ochii și și-a înființat compania dorită, în luna mai a anului 2003, Madi Rădulescu s-a mutat cu familia în Bulgaria, o mutare care avea să dureze ceva mai mult de patru ani și care, pe lângă șansa unei experiențe de viață extraordinare alături de familia ei, i-a creat și oportunitatea profesională de a avea primele contracte „pe cont propriu”.

Mai exact, într-o arie geografică nouă, lucrând cu companii multinaționale, în engleză, personalizând și punând în practică toate ideile pe care le avea la acea vreme, Madi Rădulescu a lucrat prima dată cu Colliers în Bulgaria și Serbia, apoi pentru grupul Cefin în Bulgaria, România, Ungaria, Italia, a avut proiecte în Macedonia, Austria, cu oameni din peste 15 țări. „Am călătorit mult, am cunoscut oameni frumoși și am învățat extraordinar de mult”.

Angajați și colaboratori

În 2006 a revenit în țară și cel mai important obiectiv al ei a fost să creeze o echipă. „Nu mai țin minte exact unde am lansat întrebarea despre faptul că am nevoie de un ajutor, dar știu că a venit și și-a dorit să lucreze neapărat în training și consultanță, prima mea colaboratoare cu care am făcut lucruri extraordinare în primii cinci ani.”

După încă un an, era nevoie de a mări echipa de bază. Atunci a întâlnit-o pe Viviana Andone, cu care lucrează și azi și căreia i-a dat imediat unul dintre cele mai mari și mai frumoase proiecte ale MMM: Academia Cefin – Fondazione Leonardo. În aceeași perioadă, i s-a alăturat și Diana Voicu, cu care lucrează de atunci în companie. „Nu am recrutat niciodată formal, mi-am dorit un anumit tip de atitudine, dorința de a reuși și mai ales curiozitatea de a învăța.”

În acest moment, compania are șase oameni, precum și un cerc restrâns de colaboratori apropiați care li se alătură în proiecte care cer competențele lor specifice. „Aș spune că suntem opt sau nouă oameni cu amprenta MMM.”

Consolidarea echipei a fost unul dintre primii pași făcuți în companie. Madi Rădulescu spune că nu au fost niciodată prea mulți, deoarece filozofia lor de a face training și consultanță, bazându-se atât de mult pe personalizare atentă, cere ca oamenii care lucrează în proiecte să aibă multă încredere unul în celălalt, să rezoneze și să aibă o mare similaritate în abordare. De aceea, a preferat să dezvolte parteneriate externe care să aducă rapid know-how de calitate, o sursă de învățare în timp real de la oameni cu experiență în piețe mature.

Criza economică

Astfel, în 2008 au încheiat un parteneriat cu Persona Global, care este în vigoare și acum. Tot în 2008 a avut loc lansarea pe piață a unui program „flagship” – TOT by MMM. Astăzi, programul de formare de traineri are peste 1.300 de absolvenți, traineri profesioniști, traineri în corporații multinaționale, traineri care antrenează abilități interpersonale sau manageriale, dar și traineri pentru subiecte tehnice, de la aplicații bancare, la tehnologii înalte în industria românească. „A fost un moment excepțional de dezvoltare, ținând cont de faptul că în 2008 începea criza și multe companii reduceau bugete, iar noi trebuia să creștem sănătos”, își amintește Madi Rădulescu.

În 2010, susținând coachingul de înaltă calitate, au aderat la standardele ICF și EMCC. De asemenea, au demarat colaborarea cu Plastipak International, devenind partener de dezvoltare pentru operațiunile Grupului în 12 țări. În acest mod au început dezvoltarea programului de mini - MBA Growing in Plastipak, care a pregătit până azi peste 60 de manageri cu responsabilități locale și internaționale în grup, în Europa, America de Sud și Africa de Nord.

În 2014, MMM a devenit prima companie de consultanță și training din România Certificată Investors in People Bronze. Peste încă un an, în 2015, au demarat parteneriatul cu PerformanSe, companie franceză de dezvoltare de instrumente de evaluare, parte a grupului internațional Juhliet Stewern, și au lansat pe piața din România instrumentele de identificare a potențialului de leadership și de performanță individuală și în echipă WAY și TeamBooster.

„Piața de training și consultanță a avut și coborâșuri. Cred că anul cel mai dificil a fost 2010, când am resimțit o problemă de cash. Acela a fost momentul când efectele tăierilor de bugete din 2008 și 2009 ne-au ajuns din urmă, și nu atât prin scădere de activitate, cât prin prelungirea până la 120 de zile a termenelor de încasare. Cum ne-am descurcat? Am fost gospodari și cumpătați. Și foarte creativi.”

Creativitate și pragmatism

Mai exact, pentru a crește și a se consolida, au folosit transparența ca regulă de bază. O altă regulă pe care o aplică: de câte ori se duc în fața unui client, întotdeauna pornesc de la o „pagină albă”. „Uităm, pe moment, tot ceea ce știm pentru a putea rămâne prezenți și pentru a crea ceva original și dedicat acelui client. Ne place creativitatea aplicată, ne plac lucrurile care imediat pot fi legate de rezultate reale.”

Nu în ultimul rând, Madi Rădulescu spune că succesul a venit în momentul în care au scăpat de obsesia cifrei de afaceri. A fi în topul companiilor din piața de profil nu înseamnă neapărat să ai o cifră de afaceri foarte mare, după cum crede ea. De aceea, au ales să rămână o companie mică, însă toate proiectele au o amprentă foarte puternică. „Focusul nostru este de a crea proiecte de mare calitate, experiențe de învățare, experiențe de co-creare, și asta ne aduce succes. În 2018, la 15 ani de activitate, ne ancorăm viziunea pornind de la realitatea curentă, de la o perspectivă asupra viitorului încărcată de umanitate, dorind să fim Arhitecți ai viitorului!”

"Fiecare dintre oamenii cu care lucrez, oamenii pe care-i întâlnesc în proiectele noastre de coaching, training, workshopuri sau evaluare de competențe, adaugă diverse fațete și rafinează înțelesul a ceea ce înseamnă leadership real. Indiferent ce spun cărțile, pentru mine leadershipul este în primul rând capacitatea unui om care-a primit responsabilitatea de a conduce alți oameni de a rămâne el însuși, autentic, vulnerabil, conectat la realitate și la oamenii săi, asumându-și deciziile și acțiunile sale într-un fel care să fie model și să-i inspire pe cei din jur. Nu cred în liderul-erou, cred, însă, în omul care conduce oameni." - Madi Rădulescu, Managing Partner MMM Consulting (foto)

********
MANAGING PARTNER

Madi Rădulescu a terminat facultatea de Utilaj petrochimic de rafinărie în 1990 și ulterior a studiat în cadrul The Open University UK, apoi a absolvit un MBA la Warwick Universty UK.

La acestea se adaugă multe alte certificări de consultanță, o solidă pregătire de coaching cu Academy of Executive Coaching London, ICA sau alte școli de profil.

A ales domeniul consultanței după ce în toamna anului 1992 a participat la primul curs al The Open University în România.

„Dacă nu aș fi participat, probabil că astăzi aș fi continuat să am o carieră universitară, așa cum am început. Cred că este cea mai bună alegere făcută în viață, mi se potrivește și mi-a dat atât de multe satisfacții personale și profesionale.”


Articol preluat din numărul 244/februarie 2017 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.


0 comentarii 757 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter