Management

Cea mai mare putere economică a lumii nu va fi India sau China, ci implicarea femeilor în afaceri

Redacția CARIERE › Mie, 2018-03-07 10:56
Diminuarea decalajelor de gen în economie la nivelul celor mai bune practici europene ne-ar aduce un plus de 30 de miliarde de euro la PIB până în anul 2025 (aplicând metodologia Mc'Kinsey 2015).

1.Trăim într-o "lume a bărbaților" din punct de vedere implicare în creșterea economică?

Cu siguranță încă apar diferențe salariale în funcție de genul angajatului pentru același loc de muncă - alt indicator reper al economiei de gen. Acest decalaj salarial se ridică undeva la 6% în România în favoarea bărbaților și este unul dintre cele mai mici din UE.  Insă cea mai mare putere economică a lumii nu va fi India sau China ci implicarea femeilor în afaceri și economiile lumii.

De ce să ne uităm mai atent la problema egalității de gen? Diminuarea decalajelor de gen în economie la nivelul celor mai bune practici europene ne-ar aduce un plus de 30 de miliarde de euro la PIB până în anul 2025 (aplicând metodologia Mc'Kinsey 2015).

2.Cum conduc femeile?

Cu dinamism, curaj, inovație, responsabilitate socială, afirm din perspectiva conducerii celei mai mari companii de educatie antreprenorială pentru femei, cu peste 8000 de femei antreprenor, care fac parte din comunitatea Elite Business Women.

Anul trecut 163 de milioane de femei și-au deschis propriul business în 74 de economii ale lumii, alături de alte 111 milioane de femei care conduceau afaceri existente în anul 2016. O arată proaspătul Raport global al antreprenoriatului feminin (GEM Women's Entrepreneurship Report 2016/2017), lansat acum două săptămâni. Asta înseamnă o creștere cu 10% a ratei antreprenoriale feminine globale față de raportul anterior din anul 2015 și o diminuare a decalajului de gen antreprenorial cu 5%.

În cinci economii ale lumii analizate în acest raport, contribuția femeilor la antreprenoriat este mai mare sau egal cu cel al bărbaților. E vorba de Indonesia, Filipine, Vietnam, Mexic și Brazilia. La polul opus, țara cu cea mai mică pondere a antreprenoriatului feminin o găsim în Iordania.

3.Cum vedeti dezvoltarea antreprenoriatului feminine în România?

Dezvoltarea antreprenoriatului feminin este în strânsă legătură cu dezvoltarea culturii antreprenoriale feminine, care este un proces de durată, intrând în sfera socială unde cele mai mari obstacole vin dinspre responsabilitățile familiale, urmate fiind de  lipsa resurselor financiare, dar mai ales lipsa expertizei administrative sau manageriale.

Cu siguranță însă trendul este crescător, tot mai multe femei aleg calea antreprenoriatului, motiv pt care spun cu tărie și responsabilitate că cea mai mare putere economică a lumii nu va fi India sau China ci implicarea femeilor în afaceri


Bianca Tudor, este antreprenor, fondator Elite Business Women, co fondator IT Hub Sibiu, realizator emisiune Ele au reușit și voluntar Initiativa pentru Competitivitate, iar de 3 ani încurajează femeile să intre în afaceri. Munca ei a dat roade, iar în prezent reţeaua internaţională Elite Business Women, pe care a fondat-o, numără peste 8.000 de femei care au reuşit să performeze în mediul de afaceri.


0 comentarii 731 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter