Management

Alianţa dintre angajator şi angajat: Drumul de la familie la echipă

Raluca Gorpin › Mie, 2017-09-20 16:57
„Alianţa” surprinde modul în care trebuie gestionată relaţia dintre angajat şi angajator în epoca modernă. Modelul tradiţional al angajării pe viaţă, cum era pe vremea bunicilor care lucrau 30 de ani la o singură firmă, s-a transformat într-o alianţă între doi parteneri cu drepturi egale. Angajatorii, managerii şi angajaţii au nevoie de un nou cadru de relaţionare, în care să-şi poată lua angajamente pe care să le şi respecte ulterior. Sau, cel puţin, asta încearcă să explice autorii cărții. 

Relația bazată pe valoare adăugată

O alianţă între angajat şi angajator dezvoltă o relaţie bazată pe valoare adăugată. „Angajatorul ar trebui să-i spună angajatului: «Ajută-mă să adaug valoare companiei şi astfel vei deveni şi tu mai valoros. Te voi ajuta să îți crești valoarea pe piaţa muncii». Iar angajatul trebuie să-i zică șefului: «Ajută-mă să mă dezvolt şi să prosper, iar eu voi contribui la creşterea şi progresul companiei»”.

Ca manager, îţi doreşti de la angajaţii tăi să te ajute să transformi compania şi, astfel, să o pregăteşti pentru viitor. Ca angajat, îţi doreşti ca organizaţia să te susţină să ai o carieră de succes. Acest scenariu cu câştigători de ambele părţi va deveni real doar dacă ambele tabere au încredere una în cealaltă şi doar dacă îşi iau angajamentul că vor investi pentru beneficii de ambele părţi.

Încrederea trebuie construită în jurul realităţii cu care se confruntă economia modernă. Astfel, în primul capitol se face trecerea de la noţiunea de „familie”, așa cum era definită relaţia angajat–angajator pe vremea contractelor pe viaţă, la noţiunea de „echipă”, așa cum este construită relaţia astăzi.

Misiunile angajaților

După definirea elementelor esenţiale care aduc valoare echipei, din primul capitol, autorii prezintă următoarele trei modul în care ar trebui construite misiunile. Cum asigură acestea funcţionarea alianţei şi cum se implementează ele în cadrul organizaţiei.

Foarte interesantă şi ancorată în realitate este clasificarea misiunilor în care se află angajaţii pe parcursul lor profesional în cadrul unei companii: misiuni de rotaţie, misiuni de transformare şi misiuni fundamentale.

În capitolele cinci și șase se vorbește despre inteligenţa socială, iar autorii oferă o înţelegere a modului cum aceasta poate fi utilizată de companie pentru atragerea şi dezvoltarea talentelor.

Reţele de foşti angajaţi reprezintă o continuare a alianţei între cei doi parteneri, companie şi angajat, care pot genera avantaje pe termen lung ambelor părţi. Ultimele două capitole ale cărții prezintă avantajele reţelelor de foşti angajaţi şi descriu modul cum acestea pot fi create.

„Imaginează-ţi o lume în care managerii şi angajaţii au discuţii sincere despre obiectivele şi termenele fiecărei părţi. În care managerii şi membrii echipei definesc joburi care se potrivesc valorilor şi aspiraţiilor lor. Şi în care angajaţii care părăsesc companiile pentru alte oportunităţi profesionale menţin permanent cu fostul angajator o relaţie cu beneficii reciproce.” Pare utopic, nu-i așa?!


Raluca Gorpin
Accouting Partner - FINEXEPERT


Articol preluat din numărul 239/iulie-august 2017 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.
0 comentarii 811 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter