Management

9 trucuri pentru a crea o primă impresie pozitivă în Public Speaking

Felicia Stoica › Lun, 2014-07-21 10:10

Se spune că nu poți judeca o carte după copertă, dar câți dintre noi nu facem judecăți despre oameni după felul în care sunt îmbrăcați, după expresia feței, felul în care privesc sau cum merg, cum mănâncă, după cum le arată biroul sau mașina?

Sursa:123rf.com

Ne formăm o impresie despre oameni de prima dată cum îi vedem sau auzim. Ne formăm o impresie chiar și despre oameni pe care nu i-am întâlnit niciodată!

Sunt voci care spun că parerea despre tine însuți este mai importantă decât părerea celorlalț despre tine. Eu agreez parțial această idee pentru că, în calitate de vorbitor la conferințe, profesionist care susțin workshop-uri și training-uri despre Public Speaking, pot să afirm cu încredere că în acest context percepția celorlalți despre noi contează, și încă mult. 

Atunci când vorbim în fața oamenilor (indiferent dacă ne raportam la vânzări, training, ședințe, conferințe etc.) crearea unei prime impresii pozitive este punctul 0, care influențează natura relației cu auditoriul.

Știai că oamenii îi evaluează pe cei din fața lor în primele 15 secunde?

În aceste momente NIMENI nu se gândește la cât de bun ești sau cât de multe informații știi, ci la cum te simți în pielea ta. Asta le spune ceva despre cum vei interacționa cu ei și despre cum va fi prezentarea.

Puțini oameni au un talent înnăscut pentru prezentarea informațiilor într-un mod motivant, persuasiv și memorabil. Cei mai mulți trebuie să învețe diferite tehnici, să își dezvolte spiritul de autoanaliză și să fie perseverenți și, din experiența proprie, am ajuns la concluzia că un bun prezentator are 10% talent și 90% multe ore de muncă.

Felul în care creezi prima impresie va avea un impact foarte puternic asupra percepției publicului. Am adunat în acest articol câteva din experiențele personale cu scopul de a-ți oferi idei concrete și de impact despre cum să creezi o primă impresie pozitivă.

1. Ai grijă ca primele 10 cuvinte să fie importante

Cel mai eficient mod de a deschide o prezentare este de a transmite un mesaj pozitiv, puternic, încrezător, dar și prietenos în același timp. Pregătește-ți un script, notează idei, repetă, cere feedback, adaptează-l în funcție de context și audiență și îmbunătățește-l de la o prezentare la alta.

2. Nu uita de principiul reciprocității

Puterea celor 15 de secunde este suficient de mare pentru a marca semnificativ (în sens bun sau rău) interacțiunea cu sala. Dacă tu te simți bine, ei se simt bine! Poți să „contaminezi” participanții cu starea pe care tu o ai. Pentru o primă impresie pozitivă ai nevoie ca participanții să se simtă confortabil în prezența ta. În mod inconștient, tendința lor va fi să te crediteze cu mai multe abilități și competențe decât dacă le faci o impresie proastă la prima interacțiune. Nu spun că dacă nu ai făcut acum o primă impresie pozitivă ai distrus toată prezentarea, dar vei avea cu siguranță mult mai mult de muncă să îi câștigi pe cei din sală.

0 comentarii 4441 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter