Leadership

Lucia Antal: “Leadershipul feminin se referă în primul rând la felul tău de a fi ca om”

Roxana Roseti › Mie, 2018-06-06 15:56
Să lucrezi în televiziune înseamnă adrenalină. Nimic nu e previzibil, sunt momente în care totul pare că e pe făgașul pe care l-ai gândit, pe care ți-l dorești și totul se schimbă cât ai clipi. Trebuie să îți placă această agitație, această nebunie frumoasă, trebuie să știi să te adaptezi de fiecare dată, să reacționezi mai repede decât provocarea pe care o întâmpini.

Nu o spunem noi, ci o persoană foarte carismatică, plină de energie, care are o mulțime de lucruri interesante de povestit: Lucia Antal - Director Marketing PRO TV, președinta Asociației pentru Măsurarea Audiențelor (ARMA), Board member in The International Association of Joint Industry Committees for Media Research.
Lucrează la PRO TV din 1996 și a avut mai multe funcții: Research Analyst PRO TV, Research Manager PRO TV, Director Executiv MTV Romania, Director Executiv PRO CINEMA, Director Marketing PRO TV.
Despre acest „arbore genealogic profesional” şi despre alte subiecte interesante a vorbit Lucia Antal în interviul acordat Revistei CARIERE.

                                                                         ***

Ce înseamnă să lucrezi în televiziune sau, mai bine zis, în marketing în televiziune?

Cred că domeniul în sine nu se poate compara cu altceva, tocmai pentru că este foarte viu, dinamic, evoluează de la o zi la alta. Dacă la început televiziunea era printre singurele metode de a ne informa, acum sunt mii de locuri în care putem căuta și găsi informații. De aceea, este foarte important pentru oricine lucrează în acest domeniu să fie cu adevărat dedicat, pasionat și, deși poate suna ca un clișeu, să fie „doer”. Avem o mulțime de variabile și timp limitat, este important să știi că oamenii de lângă tine sunt capabili să facă o analiză la rece și atunci când sunt lângă un „vulcan încins”. Iar din punctul acesta de vedere, am norocul de a avea o echipă absolut minunată alături de mine!

Cât de greu sau cât de complex este pentru o femeie să lucreze într-un asemenea domeniu? Este greu, este ușor „să vinzi” televiziune – dacă îmi este permisă metafora?

Există unele voci care spun că televiziunea se vinde singură. Din păcate pentru ei și din fericire pentru noi, această zicală este destul de departe de adevăr. Lucrăm într-un domeniu în care reacția telespectatorilor este foarte simplă și vehementă. În televiziune, fiecare secundă contează, trebuie să știi să îi ții alături de tine, să îi cunoști, să le oferi produse pe care vor să le urmărească sau să aibă curiozitatea să vadă despre ce e vorba. Iar oamenii din PRO TV au știut întotdeauna cum să mențină balanța echilibrată înspre calitate, motiv pentru care suntem lideri încă de la lansare.

În luna martie ați lansat grila de primăvară și este bine cunoscut faptul că în această perioadă crește interesul publicului pentru televiziune și, de ce nu, pentru informațiile de culise. Cât de grea poate fi o asemenea perioadă și cum reușiți să satisfaceți gusturile publicului?
În general, există o preconcepție că în televiziune există două sezoane, primăvara și toamna, iar restul anului nu contează neapărat. Nu e așa. Televiziune înseamnă să fii „pe baricade” 365 de zile din 365, 24 de ore pe zi!

Care este cea mai frumoasă ori cea mai interesantă poveste care v-a marcat în televiziune?

N-am o poveste, am un milion de povești! Nu ai cum să fii pe același fir emoțional permanent, eu am avut, de-a lungul anilor, o mulțime de exemple în care râdeam în hohote și câteva minute după eram cu motoarele turate la capacitate maximă. Dincolo de toate, satisfacția este extraordinară atunci când vezi că un produs la care lucrezi și în care crezi este ales de români, este preferatul lor. Să știi că atunci când au câteva momente de relaxare te aleg pe tine să îi informezi cu știri obiective sau îi amuzi cu o mulțime de emisiuni de divertisment.

Sunt o persoană care se implică total în proiecte, cred în ele și mă dedic fiecărui produs pe care îl avem de promovat. Așa am fost de când mă știu. Îmi amintesc că acum mulți ani, când eram însărcinată cu primul copil, pur și simplu refuzam să plec acasă, le-am spus tuturor: „Îmi termin prezentările pe care le am miercuri, joi și vineri, că eu nu nasc până nu știu că mi-am făcut treaba!” Zis și făcut. Am fost conștiincioasă, mi-am susținut prezentările, apoi sâmbătă am născut regulamentar, exact așa cum îmi propusesem.

Cum vedeți viitorul profesiei dumneavoastră?

Dacă sunt o mulțime de meserii sau domenii care ar putea fi înlocuite cu inteligența artificială, cred că televiziunea și marketingul de televiziune sunt în siguranță. De ce? Pentru că tot ce ține de acest domeniu este 100% emoție, care nu poate fi înlocuită sau simulată. Noi asta „vindem”, emoție, în toate formele ei. Tocmai de-asta spuneam că este imposibil să lucrezi în televiziune și să fii constant în trăirile zilnice, pentru că sunt tot felul de elemente care te perturbă, care îți oferă emoții. Pozitive sau negative, bineînțeles.

Sunteți, totodată, președinta Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA). Iarăși voi folosi cuvântul „dificil”: Cât de dificil este acest lucru? Căci presupun că ușor nu este...

E o vorbă care spune că prima dragoste nu se uită niciodată. Iar în cazul meu este cât se poate de adevărat! Research-ul mi-a plăcut dintotdeauna și cred că marketingul de televiziune nu poate exista fără cercetare. Lucrând la un post TV, este greu să rămâi imparțial, tocmai pentru că te implici trup și suflet în fiecare program sau campanie pe care le ai de promovat. Acela este momentul în care ai nevoie de un barometru care să te aducă înapoi pe pământ, iar în televiziune, barometrul este chiar telespectatorul. Îl respectăm, îl ascultăm întotdeauna și este cel care ne dă direcția.
Colaborarea cu ARMA a pornit din dragostea mea pentru research și o fac în continuare din plăcere. Lucrez cu oameni profesioniști și minunați din toate televiziunile, agențiile sau clienți din România. În piața de televiziune ne putem lăuda, la fel ca domnul Isărescu, cu o singură monedă: audiențele de la Kantar România, cu copyright ARMA.

Cum ați defini, din punctul dumneavoastră de vedere, leadershipul feminin?

Leadershipul este, mai presus de a fi feminin sau masculin, lucrul cu oamenii. Și, în orice relație profesională între doi sau mai mulți oameni, există și momente bune, dar și mai puțin bune. Pentru mine, cel mai important la munca în echipă este să existe înțelegere și fiecare persoană să știe că își poate spune părerea și că poate oricând înclina balanța cu argumente și cu o gândire corectă. Cred că o femeie-lider are o privire puțin mai concentrată și pe omul în sine, pe ce se întâmplă dincolo de profesionistul care ocupă o anumită funcție, fără a însemna că este mai puțin orientată spre rezultate. Însă n-aș putea să spun că leadershipul feminin este diferit față de cel masculin, este strict referitor la felul tău de a fi ca om, la cum abordezi diverse situații, fie ele simple sau complexe.

Faceți parte din echipa PRO TV de 22 de ani. Cum ați defini lumea PRO TV?

Cântecul spune că e „o lume minunată, în care vei găsi numai copii”. Așa e și în PRO TV, în fiecare dintre colegii mei văd exuberanța, entuziasmul, pasiunea pe care care le regăsim în orice copil. Atunci când avem un proiect nou, chiar ne simțim ca niște copii care au primit o nouă jucărie. Dincolo de entuziasmul acesta, în PRO TV sunt numai oameni profesioniști, foarte dedicați și responsabili, care se calibrează întotdeauna la așteptările românilor care ne urmăresc.
Nu am reușit și nu cred că o să reușesc vreodată să explic ce înseamnă spiritul PRO TV, dar în cei 22 de ani de când lucrez aici, am descoperit că există, e puternic și e reprezentat de întreaga echipă. E dus mai departe de noi toți, angajați PRO TV și telespectatori, suntem PRO și punct.

La ce nivel considerați că se situează România, la nivel mondial, în ceea ce privește piața mass-media?

Foarte sus! (și, înainte de orice ridicare de sprânceană, urmează și argumentele) Fiind președintă ARMA (Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor) și membru în boardul I-jic, organizația internațională a asociațiilor de măsurare a audiențelor, sunt în contact și cunosc atât piața TV din România, dar și la nivel internațional. Cred că televiziunea este unul dintre domeniile în care românii excelează din punct de vedere al profesionalismului, competenței și al produselor oferite telespectatorilor. O spun într-un context în care analizăm constant calitatea, numărul de televiziuni, produsele oferite, dar și modul în care România măsoară rezultatele de audiență. De exemplu, ARMA este singura asociație din Europa care auditează furnizorul de date de audiență (Kantar) anual, asigurându-se că sunt respectate standardele internaționale.

Există viață personală într-o astfel de profesie? Sau, mai bine spus, mai aveți viață personală?
Din fericire, da! Viața mea personală este legată în proporție de 1000% de familie, soț și cei trei copii: Daria, Arthur și Eva. Tot ei sunt și cei mai exigenți judecători ai muncii mele!

Vă considerați o luptătoare?

Televiziunea nu este un meci de 90 de minute care se termină cu victoria unuia dintre concurenți, ci este o cursă lungă, interminabilă! 24 de ore din 24, șapte zile pe săptămână încerci să găsești strategia perfectă de programare, de conținut, de promovare, astfel încât să le oferi telespectatorilor mixul pe care îl așteaptă de la tine. Iar foarte important în această poveste este pe cine ai alături de tine, profesional vorbind. Nu mergem pe direcția eu centrez, eu dau cu capul, suntem o echipă foarte bine sudată, în care fiecare coleg știe ce, când și cum trebuie să facă.

„Leadership-ul este, mai presus de a fi feminin sau masculin, lucrul cu oamenii” – Lucia Antal


Articol preluat din numărul 245/martie 2018 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici. 

 
 

0 comentarii 690 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter