Leadership

HA + HA = AHA! Umorul este o cheie a succesului care deschide uși, minți și suflete

Felicia Luca › Joi, 2018-07-05 13:22
„Simțul umorului face parte din arta leadershipului, asigură bună înțelegere între oameni și ne ajută să ducem lucrurile la bun sfârșit”, spunea Dwight D. Eisenhower
foto:Pixabay

Râsul este guvernat în principal de sistemul limbic, care este implicat în în multe dintre emoțiile și motivațiile noastre, mai ales cele legate de supraviețuire. Amigdala și hipocampul sunt cele două structuri limbice care gestionează râsul, afecțiunea, iubirea, prietenia și exprimarea stării de spirit.  Râsul cauzează o reacție chimică ce reduce stresul, durerea și întărește sistemul imunitar.

Răsul susține gândirea integrativă

Râsul reduce tensiunea mentală și crește energia, ceea ce crește concetrarea și capacitatea de lucru. În timpul râsului, sunt stimulate ambele emisfere ale creierului, ceea ce favorizează claritatea în gândire, crește creativiatea și capacitatea de rezolvare a problemelor. Râsul produce unde cerebrale cu frecvențe asemănătoare celor specifice stării de meditație.

Râsul întrerupe ciclul psihologic al negativității

Oamenii care râd ușor și frecvent au o mai bună stimă de sine și o perspectivă pozitivă asupra vieții, în general. Pe termen lung, râsul este o tehnică de supraviețuire, care îndepărtează tensiunile și ne ajută să rămânem flexibili și să gestionăm mai bine schimbarea. Râsul dezarmează, deschide uși, minți și suflete. Întreține spiritul ludic, deschiderea minții noastre către uimire și capacitatea de a ne bucura de viață. Râsul nu schimbă circumstanțele vieții, dar schimbă modul în care le percepem. Atitudinea pozitivă ne ajută să ne simțim confortabil chiar și atunci când avem de gestionat imperfecțiuni, provocări, obstacole, vulnerabilități. Râsul crește compasiunea și este semn de maturitate. Râzând, vedem mai întâi ce funcționează și de-abia după aceea ce nu – adică ne ajută să vedem pădurea printre copaci.

Râsul dezvoltă relațiile dintre oameni

Râsul împreună îmbunătățește cooperarea și empatia, chiar și între oamenii care provin din culturi și cu experiențe de viață diferite. Îmbunătățește comunicarea, ceea ce conduce la o abordarea neconflictuală a situațiilor tensionate și face trecerea de la competitivitate individuală la lucrul în echipă. În circumstațele sociale, râsul ajută la comunicarea emoțiilor și întreține sentimentul de apartenență. Râsul conectează oamenii și, în acest sens, „este o forță pentru democrație”, cum spune comedianul englez John Cleese.

Foto: by rawpixel on unsplash

Umorul este o cheie a succesului la serviciu, pentru că:

Oamenilor le face plăcere să lucreze cu tine. Folosit cu abilitate și bune intenții, umorul te va ajuta să câștigi prieteni și este un bun instrument de influențare.

Umorul alungă stresul. Umorul determină o transformare cognitivă și schimbă percepția asupra asituației. Prin râs, determină o reacție emoțională pozitivă și o reacție fizică relaxantă.

Umorul umanizează. Umorul îi apropie pe oamenii unii de alții (angajați și manageri) și îi ajută să îneleagă că suntem cu toții în căutarea unui teren comun.

Umorul calmează și liniștește, pentru că risipește tensiunea și îi ajută pe oameni să treacă de la gândirea convergentă (care vede o singură soluție), la gândirea divergentă (care ia în considerare soluții diverse).

Ha + Ha = AHA! Umorul este un ingredient cheie pentru gândirea creativă. Scade spiritul critic și îi ajută pe oameni să vadă lucrurile într-o lumină nouă. Umorul crește creativitatea, inspiră conexiuni noi și neașeptate între lucruri și idei, pregătind un teren fertil pentru inovație.

Umorul crește încrederea între oameni, pentru că dezvăluie fața adevărată a oamenilor și îi ajută să se cunoască, să se înțeleagă, să se accepte. Umorul sparge gheața și îi apropie pe oameni unii de alții.

Oamenii care au umor sunt mai ușor de abordat, ceea ce îi ajută pe ceilalți să fie mai cinstiți, mai sinceri, mai deschiși. Desigur, acest lucru asigură inovație și succes.

Umorul întreține conștiința de sine, pentru că este un instrument de gestionare care îmbunătățește capacitatea de a vedea și accepta întreaga complexitate a situațiilor de viață.

Umorul crește moralul și retenția talentelor, pentru că oamenii vin cu drag la un loc de muncă în care se râde.

Umorul scoate organizația în evidență, pentru că destinde atmosfera și întreține relații senine, care asigură loialiate - atât din partea clienților, cât și din partea angajaților.

Umorul crește productivitatea. O atmosferă optimistă încurajează interacțiunea, brainstormingul, sentimentul că nu e riscant să ai idei originale, „out-of-the-box”. De asemenea, entuziasmul este contagios, iar o atmosferă jovială întreține pasiunea pentru muncă.

Adaptând la realitățile zilelor noastre cuvintele lui Henry Ward Beecher, „omul lipsit de umor este ca o mașină fără suspensii: o zdruncină orice pietricică.”

Surse:
Laughter Online University - Why Laughter Is Good For Mental Health
Forbes - 10 Reasons Why Humour Is A Key To Success At Work

1 comentariu 1167 vizualizări

Comentarii

2018-07-06 20:34

RELU

Bună seara. Sunteți o revista

Bună seara.
Sunteți o revista super tare. Am învățat multe lucruri de la dumneavoastră. Lucruri despre lume și viata, lucruri care m-au ajutat mult în ziua de zi cu zi. Atât cea profesionala cât și cea particulara.
Viata cât mai lunga, succes în continuare.
Cu stima,
[email protected]

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter