Leadership

Cum să nu repeți greșelile anului trecut

Adrian Florea › Joi, 2014-01-09 12:31

2014 a început în forță, dar... „Mai sunt eu de actualitate?” Care este modul de abordare a unei noi strategii personale de acțiune sau de business? Cât schimbam și cum schimbăm? Una dintre cele mai pertinente și complete opinii am primit-o de la Adrian Florea, Managing Partner Trend Consult Group, într-un articol publicat în ediția de decembrie a revistei Cariere. Vă prezentăm în continuare câteva dintre sfaturile oferite de Adrian Florea.

În interviurile din presă, apar frecvent întrebări de tipul „Cum ai defini anul 2013 printr-o sintagmă?”. Și, bineînțeles, ce moment mai bun îți poți alege pentru a încheia un capitol și a te întreba ce a mers bine și ce a mers rău la finalul anului calendaristic? Dar cum ar fi ca, în locul unei evaluări după KPIs și obiective strategice, să te îndepărtezi puțin de tabelul cu cifre și să îți pui întrebarea: „Mai sunt eu de actualitate?”. „Eu” poate fi modul în care faci tu lucrurile zi de zi, poate fi business-ul tău sau cel pentru care lucrezi sau pot fi produsele ori serviciile pe care le oferi.

Asta pentru că orice schimbare începe în momentul conștientizării nevoii. Se întâmplă la un moment dat ca în business să observi că piața este influențată de trenduri noi, pe care strategia ta actuală nu le ia în considerare. E ca atunci când, în plan personal, te hotărăști să faci sport, după ce nu ai mai alergat un kilometru din timpul liceului. Acel impuls, acea frământare interioară care te gâdilă în tălpi și îți dă o senzație vagă de disconfort este primul pas într-un proces de schimbare. Stewart Black, în lucrarea sa Leading Strategic Change: Breaking Through the Brain Barrier, 2003 Pearson Education, Inc. definește într-o matrice simplă modul în care poți să privești lucrurile când vine vorba despre schimbare, și nu orice fel de schimbare, ci schimbarea strategică.

1. Lucruri potrivite, făcute bine

Oamenii și organizațiile care se află în primul cadran sunt cu siguranță foarte mulțumiți. Este situația ideală în care orice companie și-ar dori să se afle. Când faci lucrurile potrivite, bine, ești prosper, livrezi exact ceea ce piața așteaptă de la tine, la un nivel calitativ înalt. Este acel punct în care companiile pot spune că au succes.

Din păcate, vorbim despre o situație temporară, punctuală. Vremurile se schimbă, apar tehnologii noi la fiecare pas, iar piața se schimbă cu un ritm covârșitor, astfel încât este mult mai greu pentru un lider de piață să își securizeze poziția pe termen lung. Suntem, după cum bine știm, într-un context în care schimbarea este singura constantă.

0 comentarii 4520 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter