Contribuitori

Cum să îți transformi echipa pentru a fi mai productivă si mai eficientă

Daniela Ciobotar › Mar, 2017-12-12 10:33
Ce înseamnă, de fapt, o echipă care funcționează bine? O echipă bună, eficientă, productivă? Conform definiției din Business Dictionary, o echipă este un grup de oameni cu abilități complementare, care funcționează interdependent, sunt responsabili pentru auto-gestionare și performanța grupului, în timp ce lucrează pentru un scop comun. 
Foto: Unsplash

Însă statisticile Gallup arată că, de exemplu, în Statele Unite 70% dintre angajați nu se simt implicați (engaged) în munca lor sau că 69% ar lucra mai bine / ar fi mai productivi, dacă s-ar simți apreciați.

Poate părea evident că munca de echipă, munca de grup sau colaborarea în orice altă formă de organizare nu funcționează întotdeauna bine. Dar când merge, poate fi transformativa, poate transformă relații și, bineînțeles, chiar locurile de muncă. Într-o astfel de echipă, o idee bună poate deveni o idee minunată, un gând mic poate deveni un gând mare, iar o problemă se poate transformă într-o soluție, schimbând statisticile îngrijorătoare de mai sus.

Provocarea constă în a avea oamenii potriviți în echipa potrivită, a le da un obiectiv clar și a le cere angajament total. În calitate de lider, să fii dornic să fii cel mai bun și să iei inițiativa, să intervii pe parcurs dacă tensiunile escaladeaza prea mult trebuie să fie tendințe atent măsurate și controlate, întrucât echipa este cea importantă.

De asemenea, fără un leadership puternic, echipele se pot sabota singure. Iată de ce am punctat cele mai importante caracteristici pentru a gestiona bine o echipa și cum acestea s-au transformat într-o lista ce o poți urmări pentru a verifică dacă echipa ta e pe drumul cel bun.

Ca lider trebuie să:

  • Stabileșți cu claritate rolurile și responsabilitățile membrilor în echipă. Pune întrebări. Verifică segmentele pentru a construi întregul.
  • Acorzi interes punctelor forțe ale oamenilor. Asigură-te că munca e suficient de provocatoare pentru fiecare și bine calibrată pe abilitățile, aptitudinile și talente fiecăruia.
  • Prețuieșți diversitatea. Nu pune toate ouăle într-un singur coș.
  • Te asiguri că regulile de bază sunt bine cunoscute de toată lumea și aplicate în mod egal. Nu încuraja favorurile.
  • Încurajezi dialogurile și interacțiunea. Asigura-te că toată conversațiile sunt transparente.
  • Fii organizat. Stabilește o direcție clară pentru echipa și descrie modul în care veți atinge targhetul propus. Fă o strategie.
  • Insișți pe o etică solidă a muncii. Amintește-ti că scopul echipei este să își respecte termenele și sarcinile, dar și etică.
  • Fii pregătit să rezolvi conflictele repede și discret. Mai întâi încurajează membrii echipelor să își găsească singuri soluții, dar dacă dramele persistă asigura o mediere, ia măsuri pentru a conservă morală echipei.
  • Creezi un mediu al aprecierilor, recunoașterii publice și meritelor fiecărei echipe în parte. Încurajează atitudinea de recunoștință.
  • Sărbătorești succesul. Când un scop este atins, celebrează-l! Setează tonul pentru următoarele acțiuni ale echipei.

Dacă toate aceste tipuri de comportamente fac parte din stilul de leadership al companiei, cu siguranță echipele sunt mai eficiente, productive și împlinite la locul de muncă. Comunicarea și interrelationarea ajută, de altfel, la creșterea acestor factori (deci la creșterea profitului), iar asta se traduce într-o cultură organizațională sănătoasă pe termen lung. 



Daniela Ciobotar
Managing Partner
DC Catalyst

0 comentarii 854 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter