Contribuitori

Open space: o sursă de stres suplimentar pentru angajați

Simona Nicolăescu › Joi, 2018-06-14 11:19
Noi, oamenii, suntem diferiți, iar la locul de muncă se numără printre acele elemente ale vieții noastre care ne reflectă cel mai bine diferențele. De-a lungul unei zile de muncă fiecare dintre noi are nevoi diferite. Sunt momente în care ne dorim sau avem nevoie să colaborăm, dar și momente în care ne dorim și avem nevoie să fim singuri, să putem să ne auzim gândurile, să reflectăm și să ne retragem din agitația inerentă. Și este foarte bine că este așa.

Toți cunoaștem conceptul de ,,open space” la locul de muncă. Cunoaștem și principiile sale de bază, precum și scopul pentru care a fost creat și implementat cu succes în anii '90 – principii care țin atât de considerente strict material-financiare, cât și de dinamica și manifestarea relațiilor de muncă și, în final, de aspecte privitoare la well-being-ul angajaților. Multă vreme acest concept a funcționat. Cu toate acestea, din ce în ce mai multe contraargumente își fac loc, făcându-ne pe noi, cei direct implicați, să ne întrebăm dacă nu cumva și acest concept (ca toate conceptele, de altfel, supuse trecerii timpului și mai ales legii naturale a evoluției) nu are nevoie de o reevaluare și, ca urmare a acestei reevaluări, de ajustări pentru a putea reprezenta – în continuare – un plus pentru întreaga lume.

Recunosc, prima dată m-am întâlnit cu această chestiune în timpul unui curs de managementul stresului, atunci când participanții mi-au expus punctul lor de vedere, care a deschis numeroase întrebări privitoare la open space. De atunci am început să fiu și mai atentă la acest aspect pe care l-am discutat cu foarte mulți angajați care iau parte la programele pe care le derulez. Succesiv, am studiat cercetările făcute în domeniu și le-am confruntat cu propria-mi experiență. Prin urmare, azi pot spune că acest subiect merită pe deplin nu doar întreaga noastră atenție, cât și efortul și expertiza pentru a găsi soluții rapide și cu mult mai eficiente și benefice atât pentru companie, cât și pentru angajați.

De exemplu, studiul internațional extins ,,Steelcase”, realizat de Ipsos pe un eșantion de aproape 11.000 de angajați din 14 state din Europa, America de Nord și Asia, nu face altceva decât să confirme acest lucru. Astfel, printre altele, acesta arată că angajații care muncesc în spații deschise pierd zilnic 86 de minute din cauză că le este distrasă atenția, cei mai mulți dintre ei se simt demotivați, complet neproductivi, extrem de stresați și cu o capacitate foarte mică de a gândi și de a fi creativi. Tot Ipsos a realizat în Canada un alt studiu, iar angajații participanți la el, lucrători în astfel de spații, s-a dovedit că au avut cu 70% mai multe zile de concediu medical decât cei care munceau de acasă. De asemenea, numai 6,1% dintre aceștia sunt de părere că spațiile deschise sunt sănătoase pentru ei, în timp ce numai 6,5% le consideră productive. Există o multitudine de asemenea studii și datele care indică că aceste lucruri sunt din ce în ce mai multe.

Și, pentru că este foarte important nu doar să conștientizăm perspectivele pe care acest subiect le ridică, ci și să găsim, așa cum spuneam, variante pentru a le remedia, vă prezint cele mai importante motive pentru care conceptul de spațiu deschis de muncă are nevoie de o discuție mai amplă, împreună cu câteva soluții pe care le propun:...

Continuarea o găsiți pe www.hrmanageronline.ro.

0 comentarii 346 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter