Contribuitori

Cum să rămâi fericit la locul de muncă

Nadia Gorduza › Mie, 2017-12-27 19:52
Cât de des simțiți stări de tristețe în weekend? Din când în când sau în fiecare săptămână? Dacă este valabil ultimul răspuns, poate că ar trebui să vă gândiți să mergeți mai departe. 

Însă, o mulțime de oameni se găsesc în situația în care nu sunt încă pregătiți să-și schimbe locurile de muncă - poate pentru că sunt angajați de scurt timp sau poate pentru că doresc să câștige mai multă experiență.
Astfel, dacă vă aflați în situația în care aveți un loc de muncă care este în regulă, dar care nu este strălucit sau dacă nu aveți ce face și e nevoie să rămâneți acolo pentru o perioadă de timp, cum puteți proceda pentru a-l face mai interesant și, de ce nu, mai distractiv?

Iată câteva sugestii:

1. Un program de lucru mai flexibil
Există posibilitatea de a avea un program de lucru mai flexibil? De exemplu, să lucrați de acasă o zi pe săptămână. Acest lucru vă poate oferi mai multă varietate.
Însă nu este o scuză pentru a vă scula mai târziu și a vă uita la televizor în timpul zilei, deoarece va trebui să fiți în măsură să arătați rezultatul zilei de lucru chiar dacă nu sunteți la birou! Discutați opțiunile cu managerul vostru.

2. Acceptarea provocărilor
Găsiți noi provocări! Unul dintre motivele pentru care putem deveni agitați la locul de muncă este, pur și simplu, plictiseala. Gândiți-vă la modalități prin care vă puteți face jobul mai interesant.
Poate că v-ați putea oferi voluntar să îndrumați noii angajați sau să petreceți ceva timp în fiecare săptămână stând lângă persoanele din alte departamente pentru a obține o perspectivă mai largă asupra afacerii. Discutați ideile cu managerul vostru.

3. Gândirea pozitivă
Concentrați-vă pe lucrurile pozitive - ce vă place cu adevărat în legătură cu munca voastră  (trebuie să existe ceva)! Cum ați putea să introduceți mai mult pozitivism în timpul zilei de lucru?
Amintiți-vă și de celelalte aspecte pozitive de la locul de muncă - de exemplu, prietenii și colegii.

4. Interacțiunea
Interacționați mai mult. Dacă întâlnirile cu persoanele noi nu fac parte deja din jobul vostru găsiți modalități de a le încorpora. Întâlnirea cu diverși oameni și obținerea de perspective proaspete vă pot ajuta să vă păstrați interesați și interesanți.
Dacă nu par să existe mai multe oportunități de a interacționa, creați-le! Organizați o excursie în echipă sau organizați împreună cu colegii voștri întâlniri cu personalul din alte departamente ale companiei.

5. Puțină distracție
Introduceți puțină distracție la locul de muncă. Acest lucru ar putea fi la fel de simplu ca și croissantele într-o dimineață de luni sau să mergeți să beți ceva cu echipa vineri după-amiază. Sau ar putea fi un eveniment social mai structurat.
Colegii de muncă nu trebuie să fie prietenii voștri, dar vă veți bucura de ziua de lucru mult mai mult dacă există câteva glume și puțin umor în jur. Doar pentru că munca voastră este o afacere serioasă nu înseamnă că nu vă puteți distra în timp ce o faceți!

6. Învățarea mai multor lucruri
Dacă simțiți că nu sunteți suficient de stimulați mental, ar fi util să faceți un antrenament sau un curs legat de muncă; vă va oferi informații noi, vă va ajuta să vă mențineți în stare proaspătă și va fi un plus pentru CV-ul vostru atunci când sunteți gata să mergeți mai departe.

7. Prioritizarea sarcinilor de lucru
Dacă constatați că problema voastră este că lucrați atât de mult timp încât nu aveți timp să vă distrați în afara muncii, să nu mai vorbim la birou, trebuie să o rezolvați. Obișnuiți-vă să vă prioritizați sarcinile de lucru - să negociați prelungiri la termenele limită, dacă este necesar - și să plecați de la birou la timp cel puțin 3 zile pe săptămână.
Cei mai mulți dintre noi au perioade când suntem extra-ocupați și în cele din urmă lucrăm foarte multe ore, dar dacă acest lucru vi se întâmplă în mod obișnuit, este nevoie să ieșiți din această rutină.

8. Îmbunătățirea vieții sociale
Depuneți efort pentru a face cât mai multe lucruri interesante în afara muncii. Dacă săptămâna de lucru constă în a vă trezi dimineața, a merge la serviciu, a veni acasă, a lua cina, a privi la televizor și apoi a merge la culcare, munca voastră va avea un impact disproporționat asupra stării voastre generale.
Încercați să vă programați câteva angajamente sociale în timpul săptămânii - un curs de dans, o expoziție de artă sau doar o întâlnire cu prietenii pe care nu i-ați mai văzut de ceva timp.
 
 

Nadia Gorduza, MD, EMBA, Psihoterapeut & Coach

A absolvit Universitatea de Medicină şi Farmacie "Carol Davila" din Bucureşti în 2000 şi EMBA ASEBUSS în 2007. Este certificată la nivel internaţional că trainer şi psihoterapeut  în Terapie de Expunere Virtuală, Terapie de Cuplu prin Metoda Gottman şi Psihoterapie Scurtă Strategică.
Reprezintă în România Gottman Institute Seattle SUA, renumit la nivel mondial pentru terapia de cuplu şi parenting. De asemenea este reprezentantă a Virtually Better Inc, Atlanta USA, primul institut de cercetare şi dezvoltare programe de "Virtual Exposure Therapy" pentru terapia Fobiilor Specifice, Mindfulness şi Relaxare. A absolvit High Clinical Master în Psihoterapie Strategică la Institutul de Psihoterapie Scurtă Strategică din Arezzo, Italia.
Este specializată în Profiling prin Facereading ţinând cursuri pentru departamentele de resurse umane sau headhunting.
A fondat Id Therapy Bespoke Treatment Center - primul centru de soluţii psihoterapeutice personalizate, consultanţă psihologică şi corporate din România creat pe conceptul inovativ de "bespoke medicine".

0 comentarii 1111 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter