Cum să, Strategie, Contribuitori, Actual

Networking-ul nu e doar o denumire pompoasă pentru crearea unor relaţii noi. În fapt, te poate ajuta să avansezi în carieră

Oana Vişan › Vin, 2017-03-24 11:45
Networking-ul este practic un proces şi un instrument de marketing cu efect puternic, care iniţiază şi susţine succesul pentru orice persoană sau organizaţie şi care favorizează schimbul de informaţii şi idei între indivizi sau grupuri care împărtăşesc interese comune. Reţeaua de contacte se poate activa în două direcţii: social (social networking) sau afaceri (profesional / business networking). 

Networking-ul se poate realiza prin metode tradiţionale (participarea la evenimente sociale, întâlniri, reuniuni, conferinţe specifice industriei în care activaţi sau discuţii pe diverse zone de interes etc.) SAU online(reţele sociale şi profesionale).

Există o diferenţa majoră între cele 2 tipuri de interacţiuni (cele 2 direcţii).

Astfel, obiectivul principal al networking-ului social este de a forma şi susţine relaţii cu alte persoane. Scopul dezvoltării acestui tip de relaţii nu este legat de dezvoltarea profesională sau a afacerii în ceea ce îi priveşte pe cei implicaţi.

De cealaltă parte, în termeni de business networking, obiectivul de bază este acela de a forma relaţii profesionale care pot stimula evoluţia afacerii, precum şi perspectivele în ceea ce priveşte piaţa forţei de muncă.

Site-urile de tip platformă profesională sunt utilizate exclusiv pentru scopuri de business – fie că acest lucru înseamnă prezentarea afacerii sau construirea şi promovarea unui brand personal.

De ce este important networking-ul profesional off-line

Evenimentele de networking tradiţional - cum ar fi conferinţele, asociaţiile profesionale, întâlnirile cu scop profesional - aduc împreună persoane cu scopuri şi interese comune. În astfel de reuniuni puteţi afla care sunt noile tendinţe în industria în care activaţi, vă puteţi familiariza cu tehnologii noi, puteţi afla care sunt cursurile care vă pot aduce un volum important de cunoştinţe.

Vă puteţi dezvolta pe plan profesional prin interacţiunea cu persoane care deţin experienţă notabilă în domeniu, puteţi dezvolta idei şi dezbate teme de interes pentru domeniul de activitate şi, nu în ultimul rând, vă puteţi dezvolta conexiunile.

Networking-ul profesional a primit un impuls imens odată cu apariţia fenomenului de relaţionare business prin intermediul diverselor site-uri, incluzând aici forumurile de specialitate, grupurile de discuţii cu tematică specifică şi reţelele profesionale.

Dacă sunteţi în căutarea unui nou loc de muncă sau dacă sunteţi interesat de construirea de noi relaţii cu potenţiali clienţi cu scopul dezvoltării afacerii dumneavoastră, networking-ul este acum mai important că niciodată, fie că discutăm despre networking ca şi contact direct cu profesionişti din domeniu, fie că discutăm despre online networking. Relaţiile sunt catalizator pentru succes. Oamenii fac afaceri cu cei pe care îi plac şi care prezintă încredere.

Online, online

Dacă revenim la conceptul de online-networking şi platforme profesionale, putem lua în discuţie un exemplu concret: Linkedin. Înfiinţată în anul 2002, se descrie drept cea mai mare reţea profesională pe plan mondial ce oferă un portofoliu larg de instrumente de networking profesional.

Astăzi, mai mult decât oricând, activitatea în cadrul unei reţele profesionale (Linkedin, Twitter, Xing, etc) devine principalul mijloc de asigurare a vizibilităţii dumneavoastră în cercurile profesionale.
 
Astfel, construirea unei reţele vaste de contacte şi întreţinerea acesteia prin diferite mijloace aduce cu sine o mai bună informare, posibilitatea construirii unui brand personal sau de business şi vă poate ajuta să deveniţi din ce în ce mai vizibil în aria profesională în care activaţi.

Avantaje ale networking-ului profesional online

- Networking-ul este o modalitate foarte bună de a iniţia contacte cu potenţialii clienţi, parteneri sau angajatori.
Puteţi apela la cunoştinţele care fac parte din reţeaua dumneavoastră pentru a genera noi oportunităţi de afaceri sau pentru găsirea unui loc de muncă care corespunde nevoilor dumneavoastră.

Este bine ca abordarea să se facă într-un mod care respectă atât regulile generale de etichetă cât şi particularităţile fiecărui potenţial partener.

- Statisticile arată că networking-ul este cel mai bun mod de a vă informa şi de a lua contact cu locuri de muncă care nu au fost încă postate pe site-urile de profil, în ziare şi reviste HR.

Dacă va faceţi cunoscută experienţa profesională, dacă participaţi la discuţiile sau subiectele deschise în cadrul grupurilor din care faceţi parte prin postarea de comentarii valide şi, de ce nu, dacă faceţi cunoscută disponibilitatea dumneavoastră pentru noi oportunităţi profesionale, aceste contacte pot devein un catalizator al carierei dumneavoastră.

- Este o modalitate foarte bună de a identifica cele mai bune practici de afaceri sau în industria de referinţă.
Astfel, puteţi învăţa şi vă puteţi inspira din modele de business de succes. Puteţi afla care sunt noutăţile tehnice, manageriale sau practice în domeniul în care activaţi.

- Crearea reţelelor de contacte vă poate ajuta să vă informaţi asupra tendinţelor şi asupra unor noi modalităţi de gestiona situaţiile profesionale în care vă aflaţi.

OANA VIŞAN


Managing Consultant ACTIV RECRUITMENT GRUP
http://www.activrecruitment.ro

Descrierea companiei:
Servicii de executive search, head-hunting, consultanţă HR

0 comentarii 1860 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter