Leadership

Cele cinci „stări” ale leadership-ului, descrise de CEO-ul unui gigant din retail

Constantin Pescaru › Vin, 2018-03-16 18:32
CEO-ul companiei Best Buy, Hubert Joly, se ghidează după cinci criterii pentru a determina dacă o persoană are stofă de lider. El le numeşte „stările leadership-ului”. Acestea se referă la scop, claritate, servicii, valori şi autenticitate.

Hubert Joly a preluat conducerea retailer-ului american Best Buy în 2012, într-o perioadă în care compania avea nevoie de o regândire a modelului de business.

Efortul său de redresare a afacerii a dat roade, dacă ne uităm la cifre: în ultimii cinci ani, acţiunile s-au apreciat cu 271%, iar vânzările au crescut cu 5,6% în anul fiscal ce tocmai s-a încheiat.

Dar în afara „talentului” său de manager, el reuşeşte şi să identifice oamenii care au „stofă” de lider, scrie Business Insider.

Iată cele cinci criterii, sau „stări” ale leadership-ului, după care se ghidează acesta:

1. Un scop precis

CEO-ul Best Buy spune că trebuie să îţi expui cu claritate care e scopul tău în viaţă, ce anume te motivează şi cum faci ca toate aceste lucruri să aibă legătură cu valorile promovate de companie.

„Cei mai mulţi dintre noi vrem să facem ceva care contează cu adevărat, pentru a face o diferenţă si a schimba lumea în bine. Ne dorim ca viaţa noastră să aibă un scop, să nu trăim în van”, spune acesta.

2. Rolul tău trebuie să fie precis

„Chiar crezi că rolul tău ca lider este să fii cel mai deştept de la masa de şedinţe şi să înţeleagă toată lumea de acolo acest lucru? Sau oare rolul tău este să creezi un mediu în care ceilalţi se pot dezvolta şi îndeplini sarcinile cu succes, adică să înflorească?”, întreabă retoric Hubert Joly. Ideea e că un lider trebuie să îi ajute pe ceilalţi să reuşească – chiar dacă acest lucru nu aduce beneficii pe termen scurt.

3. În slujba cui te afli?

Un lider bun se axează pe mulţumirea clienţilor, nu a şefului, crede Joly. Şi cum mai bine să fii în slujba clienţilor decât să îţi ajuţi colegii să îi servească mai bine?

4. Valori, valori, valori, de trei ori „valori”!

Integritatea e cea mai importantă calitate umană, susţine CEO-ul Best Buy, iar stilul de leadership al fiecărui conducător trebuie să se axeze pe valori şi etică.

5. Autenticitate

Ultimul sfat al lui Joly e simplu: fii tu insuţi! „Conceptul de work-life balance aproape că ne duce cu gândul că munca nu face parte din viaţa noastră. Asta înseamnă că poți fi într-un fel la muncă și în alt fel acasă. Nu prea are sens”, spune CEO-ul Best Buy.

Tocmai de aceea el recomandă tuturor să renunţe la măşti şi să fie ei înşişi tot timpul.

0 comentarii 2099 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter