Leadership

8 tipuri de oameni de vânzări

Felicia Luca › Mie, 2018-07-11 09:47
Într-un fel sau altul, fiecare dintre noi vinde ceva. Vindem produse, servicii, ne vindem abilitățile către clienți sau munca în fața șefilor ierarhici. Conform unui studiu realizat de Harvard Business Review, există 8 categorii de oameni de vânzări. E important să înțelegem care ne sunt abilitățile, pentru a ne investi resursele eficient. Adeseori, gestionarea optimă a resurselor presupune cizelarea punctelor noastre forte. Aria slăbiciunilor noastre poate fi acoperită de colegii care dispun de punctele forte aferente. Prin diversitate, împreună le facem pe toate.
foto:Pixabay

7 domenii în care un om de vânzări trebuie să exceleze pentru a fi eficient

Pregătirea întâlnirilor
Interacțiunea cu clienții
Prezentarea companiei
Felul cum se prezintă și tipul de interacțiune pe care-l stabilesc cu clientul
Expunere și povestire
Gestionarea cu succes a provocărilor

(C) 2017 www.CharismaGlassman.com

8 tipuri de oameni de vânzări

Experți. Excelează în utilizarea tuturor abilităților de mai sus.

Cei care „bat palma”. Au un stil de a vorbi plăcut și convingător, dar au o „șiretenie” care, deși îi ajută să vândă, uneori îi îndepărtează pe clienți.

Consultanți. Sunt buni ascultători și știu să rezolve probleme, dar nu ridică vânzarea la cel mai înalt potențial al său.

Povestitori. Sunt concentrați pe client și le plac foarte mult studiile de caz, dar stilul lor poate fi copleșitor, pentru că vorbesc foarte mult. Această tendință a lor poate fi echilibrată prin respectarea unei agende de întâlnire bine stabilite.

Cei concentrați. Cunosc foarte bine detaliile produsului, dar nu excelează în interacțiunea cu oamenii și nu sunt sensibili la nevoile clienților. Ei trebuie să devină mai buni ascultători, pentru a-și ajusta prezentarea și oferta în funcție de nevoile fiecărui client.

Naratori. Sunt bine informați, dar nu le place să se abată de la scenariul pe care și l-au pregătit în avans. Se bazează foarte tare pe materialele de marketing, dar au dificultăți dacă li se pun întrebări dificile. E nevoie să-și dezvolte capacitatea de a improviza.

Agresori. Pentru ei, negocierea este cea mai importantă. Se pregătesc foarte bine, dar pot fi excesiv de combativi. Au nevoie de mai multă conștiință de sine, pentru a nu-i îndepărta pe oamenii cărora doresc să le facă o vânzare.

Cei care socializează. Aceștia mai mult își fac prieteni, decât vânzări, așa că au nevoie de îndrumare pentru a face tranziția de la discuțiile prietenești la vânzare.

Sursa:
Harvard Business Review - 8 types of sales people

0 comentarii 1150 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter