Inspirație

Pentru noi acesta este un proiect de suflet, pe care îl tratăm precum copilul nostru”. Ie Tradițională – o poveste

Roxana Roseti › Vin, 2018-01-26 14:04
Cea mai reprezentativă piesa pentru poporul român și cea mai marcată de simboluri este, desigur, ia tradițională.
Fără a ne repeta, ci doar pentru a scoate în evidență frumusețea și de ce nu, măreția acestui obiect vestimentar accentuăm faptul că ia tradițională este cunoscuta si sub denumirea de “cămașa altiță”. Și nu este doar un obiect vestimentar ce a fost regândit sau reinventat de către designerii momentului, ci a rămas un simbol ce se poartă cu mândrie.

Povestea iei nu a fost, nu este și nu va fi niciodată simplă. Broderiile cusute cu mare grijă pe ia tradițională, aveau rolul de a proteja pe cel/cea ce purta ia de spiritele rele, de farmece sau soarta rea. Fetele moșteneau de la mame sau bunici nu doar arta de a țese, ci si rugăciunile ce trebuiau spuse în mod obligatoriu înaintea începerii întregului proces de a toarce lâna, de a țese, sau înaintea începerii împletitului firelor.
                                                                        ***
Meștesugarul alege cu o precizie dumnezeiască atât materialele, broderia, cât și proporțiile si locurile unde va fi așezata broderia, pentru a realiza această “operă importanta”, ce are la bază o multitudine de generații de femei. Deoarece, broderiile folosite la ia tradițională reprezintă spiritul perfecționist al femeilor românce, frumusețea, bunătatea, fericirea și iubirea!

Despre noile provocări ale acestui meșteșug, care include nu numai măestria mâinilor, ci și pe cea a spiritului ne-a vorbit, într-un interviu acordat Revistei CARIERE, Adrian Mitrache (foto)  - co-fondator al brandului “Ie tradițională“ (magazin online). Adrian cochetează cu antreprenoriatul de la vârsta de 18 ani (acum are 34 de ani) și a absolvit facultatea de Limbi și Literaturi Străine din cadrul Universitatii Creștine Dimitrie Cantemir. Este expert în digital marketing, unde a dobândit numeroase cunoștințe în ultimii ani. În prezent lucrează și pentru o companie de securitate online, unde se ocupă atât de conversia, cât și de retenția user-ilor.
 
Care a fost ideea care a stat la baza creării acestui brand – “Ie tradițională”? Un  business legat de ii pare o “afacere” nu atât de ușoară la prima vedere.

Compania noastra a fost înființată în mai 2017. Nu am pornit pe acest drum cu gândul de a face profit, ci ne-am dorit încă de la început să readucem ia la loc de cinste, să poate fi purtată cu mândrie atât de femei, cât și de bărbați și cel mai mult ne-am dorit să o putem prezenta la un preț accesibil oricui.
Profitul dobândit trebuia să ne ajute să achităm costurile aferente website-ului.

Bineînțeles o întrebare care deriva din prima de fapt - de ce iile?

Așa cum am spus, am dorit să readucem ia la loc de cinste. A fost dată oarecum uitarii pentru prea mult timp, iar acum a sosit momentul să strălucească din nou! 

Cum vedeti viitorul afacerii dumneavoastră pe această nișă? Deoarece, deși pare că toată lumea are de vânzare ii, nu toți fac parte “din mulțime” ca să spunem așa. Contează cum le prezinti și cum le comercializezi, cu câtă pricepere și cu cât suflet, nu-i așa?  

Fiind o nișă, nu prea avem cum să prezicem dezvoltarea pieței în viitorul apropiat. Cu siguranță există și alții, care chiar comercializează aceste produse, însă noi ne dorim să le prezentăm așa cum sunt ele, fără să le cosmetizam, fără să scoatem în evidență culori care în realitate sunt diferite. Pentru noi acesta este un proiect de suflet, pe care îl tratăm precum copilul nostru.
Cum considerați că sunt cei care cumpără de la dumneavoastră? Aveți și cumpărători din străinătate?
Clienții noștri sunt activi și foarte atenți atât la calitate, cât și la prezentarea produselor. Avem clienți din Statele Unite, Mare Britanie, Germania, Italia, Spania și bineînțeles din România.

V-ați gândit la alternative unui magazin fizic? 

Nu dorim să deschidem un magazin fizic, deoarece acest lucru ar duce la creșterea costului produselor noastre, iar intenția noastră, așa cum am spus și mai sus este să oferim produsele comercializate la un preț cât se poate de accesibil pentru toată lumea.

Care este cifra aproximativă de afaceri a business-ului dumneavoastră?

Nu întotdeauna este vorba despre bani.
Proiectul noastru a luat naștere din pasiune și dragoste pentru tradiție.
Daca la sfârșit de lună reușim să nu avem datorii, atunci pentru noi este un real  succes.
 
Cum vedeti viitorul iei nu atât ca obiect vestimentar, cât ca obiect al unei afaceri care promovează dragostea de tradiție?

Cererea pieței se schimbă de la lună la lună. Dat fiind faptul că suntem încă la început ca și firmă, ne este de destul de greu să prezicem trend-ul, dar sperăm ca fiecare să dețină cel puțin o ie în garderoba sa.

Și acum, ca sî ieșim un pic din cadrul termenilor tehnici, ce credeți că…ascunde o ie românească?

Ia nu este doar un obiect vestimentar, ea este un simbol creat cu măiestrie în vremurile străbune. De fiecare dată când te uiți la o ie, ceea ce vezi nu sunt simple flori și figuri geometrice. Ele ascund cultura oamenilor care le-au creat acum foarte mult timp. Fiecare broderie ascunde un înțeles pe care puțini oameni îl știu…


 

1 comentariu 871 vizualizări

Comentarii

2018-01-30 12:35

STEFAN DAN

Felicitări ,minunata ideie .

Felicitări ,minunata ideie . Mulțumim

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter