Inspirație

O călătorie prin filosofia radicală de afaceri a lui Partridge

Roxana Roseti › Lun, 2018-04-16 16:04
Unii îl numesc un antreprenor fascinant, alții doar îl citesc. Despre Dale Partridge, 33 de ani, se spune că e dovada vie a faptului că modelele de business responsabile din punct de vedere social sunt nu numai obligatoriu de adoptat, ci si surprinzator de profitabile.
foto: Risen Magazine

.“Nu este personal; este doar o afacere”. De câte ori ați auzit această expresie? A fost încorporată atât de puternic în mentalitatea noastră de afaceri prin decenii de repetări pe care le spunem fără să ne gândim nici măcar. Dale Partridge, antreprenor și, printre altele, autor al cărții "People Over Profit" – “Oamenii înaintea profitului” , se uită la clișeele vechi de acest fel dintr-un unghi diferit față de majoritatea dintre noi, spunând "întreabă-te ce faci pur și simplu din cauza tradiției". Cartea fiind o  calatorie prin filosofia radicală de afaceri a lui Partridge, care respinge normele capitaliste, apreciind oamenii", după cum subliniază și analistul Thomas Nelson. Dar nu este un manifest idealist. Este manualul unui antreprenor de success, care a fost infiltrat  adânc în tranșeele businessului, adesea fiind lipsit de somn și stresat, precum atât de mulți alții care încearcă să construiască ceva remarcabil.

Toată această “filosofie a businessului” este legată de faptul că Dale este milionar încă de la vârsta de 27 de ani. Este un antreprenor care își desfășoară activitatea în domeniul social, fiind fondator al Sevenly.org și StartupCamp.com, platforme ce ofera învățături liderilor și organizațiilor. Despre cum să își poziționeze brandul, să își aprecieze oamenii și să își dezvolte programe profitabile de responsabilitate socială corporativă.

Compania lui Dale i-a adus venituri mari, și pentru că donează 7 dolari pentru fiecare articol achiziționat de pe site-ul companiei, a contribuit cu peste 4,2 milioane de dolari la o varietate de cauze demne. Dale menționează că acest volum nu este intitulat degeaba "Oameni în loc de profit". Deoarece oferă o perspectivă unică a cuiva care chiar a construit o afacere. (https://www.forbes.com/sites/evankirkpatrick/2015/05/08/entrepreneur-dal...)
Cu alte cuvinte (bazate pe filosofia lui Partridge), a apărut o nouă categorie de antreprenori, cei pentru care oamenii sunt mai importanti decat profitul, creând în acest fel un adevărat plan de marketing, cât se poate de sustenabil: angajații multumiți muncesc mai mult, cu un randament vizibil mai bun. Se străduiesc într-o măsură mai mare să își facă clienții fericiți, spre exemplu, clienți care, la rândul lor, vor cheltui mai mulți bani, vor fi mult mai loiali brandului și vor recomanda produsele sau serviciile familiei ori prietenilor. Simplu, dar totodată complicat. De fapt, o artă! Convingerile i-au permis lui Dale să construiască o companie, iar el crede că crearea unei lumi durabile merită onestitate față de înșelăciune, transparență față de secret, autenticitate față de publicitatea extravagantă (hype) și, în cele din urmă, totul peste profit.

Printre altele - "Never get too busy making a living that you forget to make a life. Who Said It?: My Grandmother”, spune Dale pe blogul său. “Cum m-a ajutat? A te pierde în ceva ce-ți place de multe ori duce la pierdere în general. Trăim într-o cultură care măsoară succesul nostru cu cât mulți bani facem, mai degrabă decât cu plinătatea vieții noastre”. Iar de-a lungul celor 13 ani petrecuți în construirea de afaceri, a învățat că, “loving Your Life” este esențial.
 

 

0 comentarii 318 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter