Inspirație

Două greșeli majore de etichetă la birou. Cum le dăm de cap

Marilena Ispas › Mie, 2018-07-11 10:01
Succesul profesional se bazează pe bune maniere. De la călătorii de afaceri, șefi, servicii clienți, colegi, comportamentul la locul de muncă este, cu siguranță, cel care îți asigură viitorul într-o companie. Eticheta la birou în aceste vremuri competitive nu a fost nicicând mai importantă.
Sursa: malikafavre.com

Ne place sau nu, zi de zi mergem la muncă şi interacţionăm cu şefii şi colegii. Din acest motiv, este necesar să respectăm câteva reguli simple de etichetă, pentru ca viaţa la birou să fie mai simplă şi plăcută. Unele greșeli pe care le faci la serviciu îți pot afecta reputația sau te pot costa chiar și jobul, astfel că este mai bine să respecți niște reguli de etichetă dacă vrei să te ferești de belele.

Unele acțiuni pot părea inofensive, dar pot aduce multe daune. Stephanie Vozza, colaborator în sectiunea Leadership pentru Fast Company, a scris într-un material despre două dintre cele mai mari greșeli de etichetă făcute la locul de muncă:

Sunt șanse să faci lucruri care îți irită șeful sau colegii. Potrivit unui nou studiu realizat de Accountemps, managerii de rang înalt consideră că cea mai mare greșeală de etichetă este să lipsești sau să întârzii la o întâlnire, în timp ce în rândul muncitorilor cea mai mare greșeală de etichetă a fost bârfa dintre și despre colegi.

"Punctualitatea este foarte importantă pentru manageri", spune Michael Steinitz, director executiv al Accountemps. "Pentru angajați, aceștia ar putea fi mai degrabă deranjați de bârfele de la birou, deoarece acele discuții pot avea loc atunci când șefii lor nu sunt în raza de audiență".

O etichetă bună ajunge departe în lumea profesională, spune Tom Moran, directorul agenției de angajare și plasare personal Addison Group. "În timp ce tardivitatea și bârfele de birou sunt predominante în locurile de muncă de pretutindeni, nu mai este acceptabil ca cineva să fie scuzat în cele două situații doar pentru că face parte din conducere", spune el.

Indiferent dacă sunteți șef sau angajat, eticheta contează. Iată sfaturile privind gestionarea celor mai frecvente două mari greșeli de etichetă de la locul de muncă:

Lipsești sau întârzii la întâlniri

Atunci când jucătorii cheie apar târziu la întâlniri, aceasta întârzie schimbul de informații și luarea deciziilor, spune Laura Handrick, analist la locul de muncă pentru FitSmallBusiness.com, un site care oferă informații pentru antreprenori. "De asemenea, cei care întârzie nu-și respectă colegii, irosindu-le timpul", spune ea.

Faptul că ajungeți târziu la întâlniri vă poate afecta negativ cariera, spune Steinitz. "Dacă nu ești punctual, oamenii pot trage concluzia că nu se pot baza pe tine, ceea ce se poate reflecta asupra reputației tale profesionale", spune el.
Chiar dacă este enervant, uneori întârzierea este inevitabilă. Cum ar fi dacă, spre exemplu, călătoriți cu trenul/avionul/mașina… și întârziați din cauza a diverse probleme, spune Handrick. "Cel mai bun lucru de făcut în astfel de situații, pentru a scăpa de furia colegilor și managerilor tăi, este să anunți din timp că vei întârzia", spune ea. "Așa îți arăți respectul față de persoana care conduce întâlnirea și față de ceilalți participanți. De asemenea, conducătorul ședinței are opțiunea de a amâna sau de a reprograma întâlnirea."

Bârfa dintre și despre colegi

Profesioniștii de orice nivel pot cădea pradă bârfei de la birou, dar modul în care aceștia aleg să gestioneze situația este va arăta cum gândesc și îi poate evidenția în bine sau rău, spune Steinitz.

"Bârfa la locul de muncă poate duce la pierderea productivității și a încrederii în cadrul echipei, la rănirea sentimentelor, iar oamenii pot ajunge să-și exprime opinia negativă unul față de celălalt", spune el. "În unele cazuri, acest lucru ar putea cauza chiar părăsirea locului de muncă".

„De asemenea, acest lucru îți poate afecta negativ cariera, spune Handrick. "Faptul că spui lucruri neplăcute despre colegii tăi te face să fii negativist, dezagreabil și nesigur pe tine," spune ea. Puneți accent pe pe apreciere și recunoaștere, în conversațiile dvs. de lucru. Veți observa că viața voastră de la locul de muncă se va îmbunătăți, iar colegii vor ajunge să vă vadă ca fiind o persoană pozitivă și demnă de încrederea lor.”

Angajații care se consideră profesioniși vor face tot ce le va sta în putință pentru a rezista tentației de a bârfi, spune Moran. „Dacă vă aflați într-una din cele două situații prezentate mai sus și vă simțiți la capătul puterilor, este bine să știți că există un mod politicos de a aborda problema, în așa fel încât productivitatea dvs. să nu aibă de suferit,” spune el.

Dacă cineva te bârfește, nu dramatiza, spune Handrick. "Nu puteți schimba faptul că sunteți subiect de bârfă, dar măcar să fiți vorbit de bine", spune ea. "Recomand victimelor bârfei să nu se răzbune niciodată și, cu siguranță, să nu joace niciodată rolul de victimă plângându-se managerului sau colegilor lor. Nu vei obține nimic altceva decât că vei fi văzut ca fiind slab de către aceștia din urmă.”

Împărtășiți-vă realizările într-un mod care să zădărnicească bârfele. "De exemplu, ați putea trimite actualizări către managerul dvs. cu privire la ceea ce dvs. sau echipa dvs. ați realizat în fiecare săptămână", spune Handrick. "Sau ați putea avea o discuție separată cu managerul sau cu colegii în care să le comunicați că ați auzit câteva zvonuri neplăcute și că dorești să le pui capăt, să lămurești situația".

Suntem cu toții ocupați, dar este important să vă amintiți că bunul simț elementar demonstrează respect pentru colegii și contactele dvs. de afaceri, spune Steinitz. "Dacă comportamentul dvs. lasă de dorit, recunoașteți-vă greșeala și cereți-vă scuze celor pe care i-ați ofensat", spune el. "în acest fel veți avea o reputație de angajat politicos".


Sursa Fast Company.
0 comentarii 1057 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter