Inspirație

De unde pornesc momentele dulci: Alina Răducan a descoperit magia unei alte profesii

Roxana Roseti › Vin, 2017-11-17 13:02
Pentru acasă, pentru drum sau de drag! Astfel se pot defini, nu mereu la fel, momentele dulci pe care fiecare ar trebui și trebuie să le avem în viața noastră sub toate formele.  
Uneori, aceste “forme” capătă consistența ciocolatei fine scursă, ca un poem, pe un tort, ori o prăjitură, ori farmecul strălucirii arămii a caramelului, sau visul ascuns copilărește într-un bol cu frișcă.

Și, la sfârșit, după ce aceste “forme” ajung să îți seducă gustul și privirea este posibil să ai în minte expresia aceea consacrată din filme și nu numai: “Do you believe in magic?”.

„Totul pornește de la pasiune. Și de la mult curaj”, spune Alina Răducan, cea care a intrat în zona de antreprenoriat – după mulți ani petrecuți la multinaţională,  Mai precis, acest antreprenoriat înseamnă Sweet Moments - o cofetărie cu o cifră de afaceri de 100.000 – 200.000 de euro, fondată în 2015 de către Andrei Răducan, soțul Alinei.

Cofetăria, cu laborator propriu , are două locaţii deschise în Bucureşti și este în plină dezvoltare și în zona de online. “Îmi plac prăjiturile, ador ciocolata și îmi place să îmi iasă din mâini și minte un preparat senzațional, însă nu m-aș fi gândit să devin Pastry Chef, cel puțin nu la 30 ani!”, spune Alina. De fapt, despre cum e să treci de la multitasking, multinaţională și alte lucruri derivate, la o lume…dulce, dar într-un anumit la fel de precisă ca cea corporate, ne-a vorbit chiar Alina Răducan, în cadrul unui interviu pentru Revista CARIERE.

De unde au pornit…momentele dulci și ce intenții de viitor aveți cu ele?

Momentele dulci au apărut din pasiunea de a crea prăjituri pentru familia mea! Lucrul acesta a fost inspirat și de la mama mea. îmi aduc aminte când eram mică în fiecare zi aveam câte o prăjitură de casă făcută de mama.

Gustul prăjiturilor din cofetăria Sweet Moments este foarte mult asociat de clienții noștri cu gustul prăjiturilor de casă. Sunt prăjituri făcute cu pasiune, din ingrediente cât mai naturale, folosim ouă de la fermă, făină de cea mai bună calitate, ciocolată și cacao Callebaut, toate pentru a asigura cliențiilor noștri gustul și
calitatea pe masură.

Cât curaj, cât risc și câtă, de ce nu, frumoasă nebunie, îți trebuie pentru a face o asemenea afacere?
 
Îți trebuie un gram de nebunie, omul de lângă ține să te încurajeze să prinzi curaj și foarte multă răbdare și înțelepciune. La început există un risc destul de mare fiindcă este un domeniu în care sunt foarte multe lucruri perisabile și riști să ai foarte multe pierderi, până ajungi să ai un flux de vânzare constant, însă trebuie să înveți să identifici, să alegi și să trăiești cu o doză acceptabilă de risc.

De când visați să aveți o cofetărie și cum de v-ați îndeplinit visul? Este greu, e ușor?

Până acum 2 ani și jumătate nu m-aș fi gândit că voi ajunge ca eu și soțul meu să avem o cofetărie. Îmi plac prăjiturile, ador ciocolata și îmi place să îmi iasă din mâini și minte un preparat senzațional, însă nu m-aș fi gândit să devin Pastry Chef, cel puțin nu la 30 ani!
Este greu din perspectiva oamenilor. Forța de muncă este deficitară în acest domeniu, cu greu găsești oameni buni care să înțeleagă și să respecte ceea ce dorești pentru client și anume : calitate și gust! În acest moment avem o echipă formată din 7 oameni, sunt angajați buni care lucrează cu pasiune, cu dăruire, iar lucrul acesta se simte în gustul produselor.  

De unde ați pornit mai întâi, ca profesie? 

Timp de 8 ani am lucrat într-o companie cu capital românesc, având ca resposabilități realizarea de contracte și licitații în domeniul de sănătate. În tot acest timp cochetam acasă cu momentele dulci pentru mine, familie, colegi, prieteni.
Apoi, la îndemnul soțului meu, al șefului meu și al prietenei mele m-am înscris la școala de cofetari.
Am lucrat, în paralel cu jobul meu, la un hotel de lux în București și acolo am învățat de la lucrurile de baza ale cofetăriei, până la trucuri, lucruri de    finețe, respectiv detaliu. În tot acest timp am continuat să fac pentru familie mea, acasă, prăjituri! Până într-o zi, când împreună cu soțul meu am decis să încercăm să deschidem un laborator de cofetărie cu magazine de deschidere offline și online.
I-am prezentat planul unui investitor, un om minunat care a crezut în mine, care m-a încurajat, sprijinit și învățat cele mai bune sfaturi, un om care deși nu face parte din familia mea l-am considerat de multe ori că fiind tatăl meu.
 
De ce ați ales acest nume – Sweet Moments? Și de ce ați ales “să faceți” o cofetărie?

M-am tot gândit cu soțul meu care ar fi cea mai bună variantă de nume pentru cofetăria noastră. Să fie un nume care să poată fi reținut repede și să ne reprezinte, până într-o dimineață când mi-au venit aceste două cuvinte în minte și am spus : Gata, știu!  Cofetăria noastră se va numi Sweet Moments – momente dulci, momente create pentru iubitorii de dulce!

Ce, sau cât înseamnă, în momentul de față Sweet Moments ca cifră de afaceri? 

Avand în vedere că încă vorbim de un start-up în domeniul HoReCa, cofetăria Sweet Moments se încadrează în plaja de cifră de afaceri de 100.000 – 200.000 de euro. Peste 80% din profit este reinvestit în zona de producție, dar și în traininguri către angajați. Îmbunătățim constant rețetele noastre, pentru ca produsele noastre să rămână deliciose, dar și naturale.

Pe ce evenimente ori clienți vă focalizați?

Încă de la început brandul Sweet Moments a fost creat în jurul cliențiilor online, aici strategia noastră este în continuă dezvoltare. Totodată, evenimentele de nuntă, botez și corporate sunt cele vizate de noi.

Care sunt cele mai dificile momente cu care v-ați confruntat și vă confruntați într-o asemenea afacere?

Vorbim despre un business creat de la 0, un business care oferă cliențiilor săi un altfel de dulce, cu produse delicioase și lipsite de potențiatori de gust sau alte “ciudățenii”. Probabil că cele mai dificile situații sunt cele ale finanțării. Din păcate, statul nu oferă sprijin antreprenorial real către noile companii. Chiar dacă există programe de finanțare, acestea se accesează greu, de cele mai multe ori se întârzie sau sunt amânate și nu te poți baza pe ele pentru a da startul într-un proiect. Aici nici băncile nu fac eforturi în a finanța real planuri de afaceri de tip start-up.

Dar cele mai fericite momente?

Este un domeniu foarte dinamic, unde satisfacțiile sunt pe măsură, momentele fericite vin cu foarte multă muncă și cred că cele mai frumoase sunt din partea cliențiilor când îți oferă feedback și rămân fideli brandului.

Care este cea mai frumoasă laudă pe care a primit-o cofetăria voastră?
 
Suntem mândri că primim laude în fiecare zi din partea clienților însă îmi aduc aminte de un moment când am primit un apel de la o doamna foarte drăguță din Olanda și ne-a rugat să le facem o supriză copiilor ei, prin livrarea unui pachet compus din tort și mini prăjituri. Am livrat comanda, iar a doua zi mi-a trimis un email în care îmi spunea că i-am făcut cea mai mare bucurie fiindcă am adus zâmbetul pe buze familiei. Copiii au spus că au mâncat cel mai bun tort, gust ce le-a adus aminte de mama și copilăria lor și așa au simțit-o mult mai aproape de ei.
Este o satisfacție inegalabilă când primești laude în modul acesta. 

Cum ați defini frumoasele torturi, spre exemplu, pe care le aveți – atât ca mod de preparare, aspect, cât și ca preț?

Pentru Sweet Moments, torturile sunt imaginea noastră! Diferențiatorul nostru. Toate sunt create manual, punem pasiune în fiecare design de tort, știm că fiecare are o poveste în spate: fie că e vorba de dorința pe care un copil vrea  să o pună, fie că este aniversarea unui părinte sau bunic, toate marchează un eveniment, de aceea acestea sunt impecabile, pentru ca peste ani, torturile Sweet Moments să zâmbească din poze!

Pentru 2017 v-ați propus să dezvoltați zona de online. De asemenea, ați luat în considerare şi posibilitatea de a deschide o altă locaţie. Care este impactul Sweet Moments pe online?

Asa cum spuneam, strategia Sweet Moments pentru online este în continuă dezvoltare, în acest segment de piață trebuie tot timpul să inovezi. Însă, în strategia noastră, pentru 2018, este deschiderea unui flagship offline.

Care este primul gând pe care îl aveți când intrați, să zicem dimineața în cofetăria dumneavoastră și care este prăjitura, ori tortul pe care le-ați alege?   

Ador mirosul de prăjituri dimineață când ajung în cofetărie, văd vitrine pline de produse proaspete și știu că va începe o nouă zi în care voi face clienții să aibă momente dulci de neuitat.
Îmi place ciocolata, iar tortul meu preferat este tortul casei, mousse trio din trei  tipuri de ciocolată belgiana Callebaut, un deliciu pentru iubitorii de ciocolată. Iar că mini prăjitură ador prăjitura Kinder – are un interior pufos, un pic aerat de crema de ciocolată mascarpone, frișcă și o glazură fină din ciocolată cu lapte, o minunăție de prăjitură!
 
Dacă ar fi să mulțumești acum pentru întorsătura fericită și…dulce pe care a luat-o viața ta, cui i-ai mulțumi?  

Îi mulțumesc lui Dumnezeu, care mi-a dat o familie formată din oameni frumoși, ce m-au ajutat să îmi împlinesc acest vis. Îi mulțumesc colaboratoarei mele Simona, care mă ajută în realizarea evenimentelor corporate și a candy barurilor.  Îi mulțumesc soțului meu, care m-a sprijinit de fiecare dată când am avut nevoie, care m-a înțeles și mi-a dat cele mai înțelepte sfaturi și investitorului nostru care a crezut în mine, m-a încurajat, sprijinit, îndrumat și a creionat conceptul Cofetăriei Sweet Moments!


(Fotografii: Roxana Roseti)

0 comentarii 1889 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter