Cum să

Cum să-ţi structurezi ziua de lucru ca să fii mai productiv

Constantin Pescaru › Lun, 2018-07-09 18:11
Opt ore de muncă, cu o pauză de jumătate de oră sau de o oră: programul clasic de muncă nu mai funcţionează. Asta pentru că productivitatea nu se măsoară în numărul de ore lucrate, ci în valoarea adăugată a muncii fiecărui angajat. Iar dacă managerii vor ca business-ul să meargă mai bine, atunci ar trebui să nu mai pună preţ atât de mult pe cantitate, ci să se axeze pe calitate.

Câţi dintre noi lucrează în acest mod? Şi câţi dintre noi mai fac ceva în timpul pauzei de masă sau, şi mai rău, îşi iau prânzul pe tastatură? Ori fac ore suplimentare? 

Această abordare a stilului de lucru "în bloc" este contraproductivă în ziua de azi. Ideea e veche de 200 de ani. Iar de atunci omenirea a trecut prin nişte schimbări fundamentale. 
Foto: Pixabay

Mulţi dintre noi au joburi care nu se termină, practic, după cele 8 ore prevăzute în program. Adică nu poţi să te ridici de pe scaun, să trânteşti uşa şi gata. Alţii, pe de altă parte, lucrează mai bine de acasă sau dintr-o cafenea. Există oameni care sunt foarte productivi dimineaţa, iar alţii - spre seară. la birou, unii preferă spaţiile închise, alţii pe cele deschise. Poate că cineva termină lucrul după 3 ore, în timp ce un altul e tot timpul conectat.

Ideea e că un orar fix de muncă nu mai e deloc de actualitate. Poate că funcţiona acum 200 de ani, când a fost introdus, iar majoritatea lucra în fabrici. De atunci, însă, omenirea a trecut prin nişte schimbări fundamentale. 

Acum că am înţeles că fiecare om are un stil preferat de lucru, nu putem să ne întrebăm dacă nu există cumva o regulă ce poate fi aplicată la modul general, pentru a fi mai eficienţi la job? Se pare că da.

Un studiu realizat de Draugiem Group arată că cei mai productivi angajaţi sunt cei care iau pauză la fiecare oră.

Cum au aflat acest lucru?

Ei bine, au folosit un program software care a monitorizat obiceiurile de lucru ale angajaţilor, pentru a vedea cât timp alocă unor sarcini şi cât de eficienţi sunt în rezolvarea lor. Astfel, au ajuns la concluzia că pauzele dese chiar reprezintă cheia marilor succese.

Mai exact, cea mai bună combinaţie este de 52 de minute de muncă, urmate de 17 minute de pauză. Cei care folosesc această tehnică au o productivitate de aproape 100%, ceea ce înseamnă că reuşesc să se dedice întru totul rezolvării unei sarcini, rezultatul fiind pe măsură.

Eficienţa e net superioară decât în cazul celor care lucrează fără întrerupere sau care fac ore suplimentare pentru a-şi termina munca.

Deci nu durata zilei de lucru contează, ci cât de eficient rezolvi taskurile. Iar în acest sens, pauzele te ajută enorm. De oriunde şi oricum ai lucra.

Motivul? Travis Bradberry, autorul cărţii "Emotional Intelligence 2.0", explică pentru Inc.com că răspunsul constă în modul în care e construit creierul nostru.

"Cei care folosesc această strategie şi-au zdrobit competiţia pentru că au înţeles o nevoie fundamentală a minţii umane. Creierul funcţionează în reprize la capacitate maximă (de obicei, de aproximativ o oră), iar apoi are nevoie de odihnă (circa 15-20 de minute) pentru a-şi reveni", spune acesta. 

Astfel, cel mai bine este să îţi iei pauze dese. Pentru că aşa e natura umană. Altfel, suntem mai predispuşi la oboseală şi la distragerea atenţiei. Dar, atenţie! Atunci când iei pauză de la muncă, cel mai indicat este să faci o scurtă plimbare. În niciun caz să mai citeşti un mail, să te uiţi la un clip pe YouTube sau pe Facebook. Mintea noastră trebuie să se deconecteze în mod real, iar mişcarea în aer liber e o soluţie bună.

0 comentarii 2030 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter