Inspirație

Ce au în comun Bill Gates, Warren Buffett şi Lady Gaga? Au ales „a treia uşă” către succes

Constantin Pescaru › Joi, 2018-06-14 12:16
Succesul este ca un club de noapte: cei mai mulţi aşteaptă la coadă, la intrare, iar celebrităţile intră pe uşa din spate. Dar mai există o cale de acces, anume cea pe care ţi-o creezi singur.
Foto: Pixabay

În cartea sa, Alex Banayan vorbeşte despre această "a treia uşă"; Bill Gates, Warren Buffett şi Lady Gaga se numără printre cei care şi-au început drumul spre succes folosind această cale.

  • Pentru co-fondatorul Microsoft, acest lucru a însemnat să dea un telefon de care se temea foarte mult - şi să îl convingă pe interlocutor să îl asculte până la capăt.
  • La CEO-ul Berkshire Hathaway a fost vorba de a aranja întâlniri cu oameni care nu voiau să se vadă cu el.
  • În schimb, cântăreaţa s-a dat drept manager pentru a-şi putea face rost de spectacole.

Alex Banayan a studiat timp de şapte ani biografii şi a intervievat oameni care au strâns averi de milioane de dolari.

El a ajuns la concluzia că nu există o singură reţetă a succesului şi că singurul lucru pe care toţi aceştia îl au în comun este mentalitatea (mindset-ul).

Alex Banayan spune că aceştia abordează viaţa, afacerile şi succesul ca şi când ar fi un club de noapte: există trei intrări acolo şi ei fac întotdeauna aceeaşi alegere.

"Prima Uşă" este intrarea principală în club, unde o groază de oameni aşteaptă să le vină rândul să intre. "A Doua Uşă" este cea destinată VIP-urilor. Însă există şi "A Treia Uşă". Adică să găseşti o modalitate ieşită din comun pentru a intra în club, fie că sari gardul, spargi geamul, baţi la uşă şi insişti până când cineva te lasă înăuntru, te strecori prin bucătărie sau sapi un tunel. Lista poate continua, dar sper că aţi înţeles ideea.

Fie că e vorba de modul în care Bill Gates a vândut primul său software ori de cum a devenit Steven Spielberg cel mai tânăr regizor de la Hollywood, toate aceste poveşti de succes au un singur lucru în comun: a treia uşă.

Pune mâna pe telefon şi sună

Bill Gates avea 19 ani când MITS lansase primul kit pentru minicalculatoare. Bill şi prietenul său cel mai bun, Paul Allen, le-au scris celor de la MITS şi s-au oferit să le vândă un software potrivit pentru acest dispozitiv. Iar când nu a primit niciun răspuns, s-a tot gândit cum să facă follow-up. El a vrut să îi dea telefonul lui Paul, dar acesta a refuzat să îi contacteze pe cei de la MITS.

Până la urmă, au găsit un compromis: Bill a purtat discuţia, dar s-a prezentat ca fiind amicul său. Strategia a dat roade, căci cei doi au fost invitaţi la sediul companiei pentru a-şi prezenta produsul. Numai că ei nu aveau software-ul gata, aşa că au muncit din greu timp de opt săptămâni. Apoi s-au întâlnit cu şefii MITS, care au văzut că funcţionează, aşa că l-au cumpărat.

Este de necontestat că Bill Gates se pricepea încă de pe-atunci la programare, dar adevărata lecţie cu care trebuie să rămânem este că fără să îşi învingă teama de a da acel telefon, probabil Microsoft nu ar fi existat.

Deci întreabă-te acum: Care este lucrul pe care îţi este cel mai teamă să îl faci, dar despre care ştii că îţi va schimba cursul carierei? Eşti în stare să îţi programezi asta în calendar mâine şi să pui mâna şi să dai acel amărât de telefon?

Oferă-te să îi ajuţi pe oamenii la care vrei să ajungi

Pe vremea în care Warren Buffett lucra ca broker, el a încercat de nenumărate ori să obţină o întâlnire cu un om de afaceri din Omaha, dar primea un "nu" categoric de fiecare dată. Nimeni nu voia să cumpere acţiuni de la un tânăr fără renume în piaţa financiară.

Aşa că Buffett a schimbat strategia: s-a oferit să-i calculeze taxele. Şi aşa a reuşit să se întâlnească cu el.

Concluzia pe care o tragem de aici este că poţi schimba abordarea atunci când vrei să stabileşti un meeting. Dă-ţi seama cum le poţi fi de folos persoanelor vizate şi foloseşte-te de ocazie pentru a iniţia the talk.

Fii propriul tău manager

Când Lady Gaga era la începutul carierei, în New York City, se confrunta cu o problemă. Nu era foarte cunoscută, aşa că nu prea era chemată la spectacole. Însă nu s-a dat bătută: a folosit banii câştigaţi în turele de noapte ca chelneriţă pentru a printa postere cu ea, pe care le-a lipit în faţa barurilor şi cluburilor în care voia să cânte. Dintr-o dată, telefonul a început să sune şi să fie invitată la evenimente. 

Însă obstacolele au continuat să apară, iar ea a continuat să le depăşească. Atunci când a vrut să negocieze termeni mai buni, patronii de cluburi au refuzat-o. Aşa că i-a sunat, recomandându-se drept "managerul lui Lady Gaga", spunându-le că ea cântă doar la intervalul orar cel mai bun. Şi organizatorii de spectacole au acceptat.

Povaţa este că nu trebuie să aştepţi să te descopere cineva şi să îţi aprecieze talentul la adevărata lui valoare. căci acest lucru se întâmplă mult prea rar. Preia frâiele şi acţionează. Fii propriul tău manager!

-----------

Ideea este că poţi aştepta în continuare la coadă la "Prima Uşă". Sau poţi ieşi din rând şi să cauţi o cale ca să deschizi "A Treia Uşă". Ţine doar de tine. Nu aştepta ca succesul să îţi pice din cer. Fă mici schimbări care îţi pot îmbunătăţi viaţa.

1 comentariu 905 vizualizări

Comentarii

2018-06-18 12:50

IULIANA KLEBLEEV

a 3 a ușa de intrare

a 3 a ușa de intrare

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter