Inspirație

5 moduri în care teambuilding-ul poate ajuta la dezvoltarea echipei

Marilena Ispas › Mie, 2018-02-21 13:52
Termenul de teambuilding a intrat în țara noastră odată cu firmele mari care doreau să-și formeze echipele, să le cunoască, să le motiveze sau să le evalueze într-un cadru ceva mai diferit decât cel de la birou. Alții spun că e doar un alt prilej pentru distracție, pentru „hai să ne pierdem timpul la munte”. Adevărul este însă că, dacă oamenii pot fi descoperiți numai în situații-limită, un teambuilding poate fi plin de surprize.
Foto: Unsplash

Pornind de la premisa că întotdeauna există ceva de îmbunătățit, în orice echipă, vorbim despre beneficiile programelor de teambuilding pentru echipele ce consideră că mai au de adus îmbunătățiri. Pentru că doar așa poți să ții oamenii uniţi și să-i faci să evolueze.

Ce înseamnă o echipă

Când încercăm să construim o echipă, este important să identificăm punctele slabe şi punctele forte ale fiecărui membru al echipei. Acest lucru va permite să le fie repartizate sarcini pe care le vor putea duce la capăt cu succes.

Echipa reprezintă o mulţime de oameni care fac parte adesea din grupuri destul de distincte, dar care au în comun multe valori şi sarcina de a îndeplini o anumită funcţie bine definită dintr-o organizaţie sau dintr-un proiect.

Putem construi o echipă de succes în diferite moduri. Dar există unele principii care se aplică indiferent de situaţie. În primul rând , avem nevoie de un set clar de obiective. Toate echipele vin cu o serie de aşteptări şi fiecare membru al echipei ar trebui să ştie ceea ce se aşteaptă de la el. De asemenea, ar trebui stabilite competenţele principale ale fiecăruia, pentru că fiecare dintre noi are una sau mai multe aptitudini pe care le poate pune în valoare. Acest lucru permite echipei să îşi maximizeze rezultatele.

Ideea şi scopul unui teambuilding este să-i faci pe oameni să înţeleagă că sunt parte dintr-un întreg şi că trebuie să își facă treaba în mod responsabil. E o cale prin care fiecare descoperă potenţialul fiecăruia.

Specialistul Oana Chiper, Managing Director Paprika Events, ne spune de ce teambuilding-urile reprezintă o soluție pentru dezvoltarea echipei:

1. Prilej de socializare și relaționare. Pentru că în interiorul oricărei organizații tendinta este de a se forma mici echipe informale, așa-zisele „bisericuțe”, care zi de zi procesează aceleași activități, ieșirea din acest mediu permite socializarea cu alți colegi din departamente diferite. Indiferent de programul de teambuilding ales, fie că se lucrează în echipă sau individual, faptul că participă la activități diferite de cele de la birou, oamenii au tendința să comunice mai mult cu cei din jur, să socializeze, să spună lucruri familiare, să încerce să se integreze. Așa că, orice ieșire în afara biroului este foarte sănătoasă pentru grup.

2. Descoperirea „eroului” de lângă tine. Ai avut vreodată ocazia să lucrezi cu un coleg pe care l-ai considerat mai reținut, retras și neimplicat, iar când ai participat alături de el la o activitate outdoor, a fost primul care v-a sărit în ajutor, s-a implicat în a-i susține pe toți ceilalți și s-a dedicat 100% activității de grup? Aici apare unul dintre cele mai frumoase beneficii ale unui eveniment de teambuilding: ajungi să îți cunoști cu adevărat colegii, să-i apreciezi mai mult, să vezi că sunt oameni cu calități nebănuite. Iar după ce îi cunoști în acest fel, modul în care interacționezi cu ei la birou se schimbă pentru totdeauna.

3. Dezvoltarea abilităților creative. S-a observat că nivelul de creativitate depășește limitele obișnuite atunci când oamenii se simt bine. De aceea, evenimentele care se axează pe distracția și starea de bine a participanților nu numai că apropie oamenii, ci îi ajută să-și descopere și să-și dezvolte calitățile creative.

4. Creșterea încrederii în forțele proprii și descoperirea unor noi hobby-uri. Pentru că, în general, oamenii au tendința să facă doar anumite lucruri, cu care se simt confortabil, și să-și umple viața doar cu un anumit tip de activități, care consideră că li se potrivesc, un eveniment de teambuilding apare ca o șansă de a face și altceva. Pentru că, vrei nu vrei, atunci când participi cu echipa ta la eveniment, ești pus în fața unor activități pe care nu le-ai mai făcut până atunci sau pe care le-ai evitat în mod conștient. După ce treci prin aceste activități, îți dai seama că poți face lucruri la care nici nu te gândeai, nici nu sperai și, dintr-o dată, realizezi că poți face mult mai mult cu viața ta. Există oameni care după activitățile de team building și-au descoperit pasiuni noi: mersul pe bicicletă, gătitul, actoria, pictura etc.

5. Evaluarea funcționalității echipei și conturarea planului de dezvoltare. Activitățile de team-building permit managerilor să observe modul în care funcționează echipa, gradul de implicare al coechipierilor și punctele ce necesită îmbunătățire.

Orice activitate de grup, diferită de activitățile zilnice de birou, va evidenția, chiar din primele momente, foarte multe din trăsăturile echipei, cu bune și cu rele. De aceea, e important ca după un team building să fie făcută o analiză a ceea ce trebuie îmbunătățit și să se apeleze la programe de training specializate, ce vor duce echipa la un nivel superior de funcționalitate.

O abordare realistă a obiectivelor unui teambuilding trebuie să excludă așteptarea ca o singură activitate trebuie să ridice echipa din poziția 2.0 în poziția 3.0. De ce? Pentru că un program de teambuilding  este și  un important instrument de diagnoză a funcționalității echipei, folosit din ce în ce mai des de manageri în creșterea echipelor și tocmai de aceea este recomandat oricărui tip de echipă, indiferent de punctul de evoluție în care se află.

Un teambuilding poate să nu aducă rezultatele dorite de management atunci când nu sunt setate obiective clare ale activităților sau atunci când obiectivele sunt nerealiste.

O echipă funcțională poate deveni mai puternică după un program de teambuilding. O echipă mai puțin funcțională poate beneficia de o diagnoză constructivă, cu un plan de aplicat pe termen lung.


Oana Chiper, Managing Director Paprika Events

Debutând în departamentul de client service al unei agenții de publicitate, au urmat 7 ani în care a dezvoltat și coordonat mai multe proiecte TV foarte populare, după care a preluat conducerea filialei din România a grupului internațional de media, MTG.

În prezent conduce cu succes agenția de evenimente Paprika Events, preocupată să ofere mereu programe și concepte inovatoare clienților ei. 


0 comentarii 852 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter