Tehnologie

Lionel Hagege: “Trebuie să încheiem cu tăcerea. Nimeni nu merită să fie hărțuit!”. Un interviu despre reputație și, de ce nu, onoare, la frontierele nebănuitei tehnologii

Roxana Roseti › Vin, 2018-04-27 14:12
Tocmai de aceea, spre exemplu, o campanie de genul #MeToo a devenit importantă. Un efect maxim al campaniei a constat în faptul că persoanele agresate şi-au spus povestea în spaţiul public, motiv pentru care s-a iscat o dezbatere aprinsă – un lucru deja bine știut și cu bătaie lungă. Dar de ce nu vorbim cu francheţe despre lucrurile acestea la scurt timp după ce se întâmplă? De rușine? De frica distrugerii reputației? Aici e aici.

Tocmai de aceea, spre exemplu, o campanie de genul #MeToo a devenit importantă. Un efect maxim al campaniei a constat în faptul că persoanele agresate şi-au spus povestea în spaţiul public, motiv pentru care s-a iscat o dezbatere aprinsă – un lucru deja bine știut și cu bătaie lungă. Dar de ce nu vorbim cu francheţe despre lucrurile acestea la scurt timp după ce se întâmplă? De rușine? De frica distrugerii reputației? Aici e aici.
Un site de administrare a reputației…Sună cavaleresc, în sensul de recuperare a onoarei etc. Poate fi reputația administrată de alții, dacă oamenilor le scapă de sub control? La această întrebare și la multe altele răspunde Lionel Hagege, fondator și CEO FacePinPoint – singura platformă de recunoaștere facială, dedicată identificării fotografiilor intime, publicate ilegal în mediul online. Platforma creează o comunitate împotriva abuzurilor online, inclusiv împotriva bullyingului online și șantajului. 
Ca informație de ultimă oră, în data de 10 iunie 2018, FacePinPoint își va deschide oficial “laboratorul” în România. De ce România? “Este foarte simplu. IT-iștii români sunt foarte bine pregătiți, iar compania se bazează pe soluții informaționale”, afirmă Lionel Hagege, în cadrul unui  interviu acordat Revistei CARIERE. Un interviu despre reputație și, de ce nu,  onoare, la frontierele nebănuite ale tehnologiei, în condițiile bullyingului online.

                                                                                ***             

Eram CEO al propriei companii de publicitate și mi-am investit absolut toți banii în această companie. Am creat un motor de căutare și putem să localizăm orice imagine cu conținut intim. Lucrăm cu o rețea foarte mare de avocați și înlăturăm conținutul".

Lionel Hagege, spui că nimeni nu merită să fie hărțuit!...Este, pe lângă scop, un motto, o deviză?

Trebuie să încheiem cu tăcerea.Ceea ce se întâmplă în jurul nostru, stresul cotidian, probleme și așa mai departe ne fac să uităm că suntem oameni. Și asta nu se întâmplă numai în România, vorbim despre un curent generalizat. Până la urmă, la aceasta se reduce totul, la umanitate. Uităm că suntem oameni. Uităm că toți, dar absolut toți avem sperante, vise, așteptări și că este foarte important să avem grijă unul față de celalalt.
Nu numai că este un motto sau o deviză, a devenit un stil de viață. De fapt, acesta este și modul în care am realizat că trebuie să fac ceva, că trebuie să iau atitudine, nu numai din punct de vedere uman, ci ca tată, ca părinte, ca membru al societății în care trăiesc. Am decis că pot schimba ceva, că stă în puterea mea să contribui cu ceva bun, la fel cum o poate face oricare altă persoană. Așa s-a născut FacePinPoint.

Povestea femeii care a creat #MeToo: În 1997, Tarana Burke a stat de vorbă cu o adolescentă în vârstă de 13 ani, care fusese abuzată sexual. Tânăra i-a relatat experiența prin care trecuse, iar Tarana a rămas fără cuvinte. În acel moment s-a născut campania Me Too. Într-un anumit fel, povestea Taranei “duce” la povestea ta…

Totul a început în urmă cu trei ani, în anul 2015. O zi pe care nu o s-o uit niciodată. Îmi amintesc totul ca și cum s-a întâmplat ieri, imaginile văzute, vocile foarte clar, totul. Nimic din felul în care debutase ziua respectivă nu mă ducea cu gândul că ceva o să se întâmple sau că o sa fie altfel decât restul zilelor de până atunci. Fiind foarte bine ancorat în realitate și dorind să știu în orice moment ce se întâmplă în jurul meu și nu numai, mă uit la știri. Așa s-a întâmplat și atunci. Era un reportaj despre o tânără care a ales să se sinucidă, din cauza unui filmuleț în care apărea în ipostaze intime și  a apărut pe internet. 
Nu o cunoșteam personal, nu aveam de unde, însă am rezonat cu ea. Simțeam că o cunosc. Și asta pentru că această tânără putea să fie fiica mea. Putea să fie fiica, nepoata, sora, verișoara, în viitor soția sau mama oricui. Așa cum v-am spus, sunt tată, am două fetițe minunate, amândouă sub 17 ani.
Tânăra aceasta avea un viitor în față, așteptări, speranțe, prieteni, familie… Cine știe ce lucruri minunate ar fi putut face în viitor.
Totul a început să ia proporții în mintea mea, la gândul că așa ceva se poate întâmpla fiicelor mele în viitor. Ca părinte, grija ta principală este să îți protejezi copiii de oricine și orice. Vrei să îi vezi terminând facultatea, să  te bucuri alături de ei etc., dar niciodată nu vrei să îți vezi copilul în coșciug. Copiii mei sunt lumea mea și aș face orice pentru ei. Cum pot eu, ca tată, sa fac ceva în acest sens. Cum pot reacționa în această situație?

Primul site de administrare a reputației…Sună cavaleresc, în sensul de recuperare a onoarei etc. Poate fi reputația administrată de alții, dacă oamenilor le scapă de sub control acest lucru?

O să încep prin a da câteva cifre, statistici din afară. Nu putem ignora faptul că vorbim deja despre un curent ce ia amploare și care, din pacate, îi afectează pe cei mai vulnerabili dintre noi, copiii noștri. Nu ne referim strict la imagini, ci și la filmulețe. În Statele Unite, spre exemplu, peste 15% dintre adolescente au trimis imagini nude sau semi-nude către persoane pe care nu le cunosc, dar cu care au interacționat în mediul online. Asta se întâmplă pentru că, în general, adolescenții au nevoie de acceptare și recunoaștere din partea adulților.
Ce ne spune asta despre societatea în care trăim și despre felul în care ne tratăm tinerii? 24% dintre tinerii cu vârstele cuprinse între 14 și 17 ani, 33% cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, au trimis sau au primit imagini sau filmulețe video cu conținut sexual explicit. 11% dintre adolescentele cu vârste cuprinse intre 13 și 16 ani au fost implicate în trimiterea sau primirea materialelor cu conținut sexual explicit. 55% dintre oameni vor trimite mai departe, măcar unei personae, un astfel de mesaj.
Aproximativ 70% dintre adolescenți au trimis astfel de materiale către prietenii lor, 61% dintre aceștia spun că au fost forțați să o facă cel puțin o dată. Ca să răspund la întrebare, tot ce vrem este ca oamenii/victimele să știe că în momentul de față au cum să se apere, iar noi suntem alături de ei.

În acest moment abundă informațiile despre protecția datelor personale, plus proaspătul să îi zicem scandal Facebook? Care este părerea ta vizavi de toate acestea?

Vorbind despre „fakenews”, a apărut o tehnică de creare a imaginii umane, imagine tridimensională,  bazată pe inteligență artificială, utilizată pentru a schimba chipurile unor persoane oarecare, cu chipuri din clipurile video, filme, existente, de origine pornografică.
 
În toamna anului 2017, mai multe clipuri video porno false au fost postate pe Internet. Unul dintre clipuri a avut-o ca protagonistă pe actrița din Wonder Woman, Gal Gadot. Scenele nu erau reale, fiind create cu ajutorul inteligenței artificiale. Nu a necesitat niciun fel de hardware avansat sau software scump.
Noi vrem să protejam clienții, persoanele care accesează soft-ul creat pentru protecția lor. Și am mers ceva mai departe. Absolut nimeni, în afară de ei/ele, nu pot face acest lucru. Totul este securizat, iar noi am avut asta în vedere în momentul în care am creat programul de recunoaștere facială.


“Eram CEO al propriei companii de publicitate și mi-am investit absolut toți banii în această companie. Am creat un motor de căutare și putem să localizăm orice imagine cu conținut intim. Lucrăm cu o rețea foarte mare de avocați și înlăturăm conținutul".

Limitele au fost escaladate?

Este vorba despre accesul la tehnologie, la internet. Este mult mai facil. Apoi este vorba si despre tipologii umane. Da, limitele au fost escaladate, și asta nu s-a întâmplat abia acum. Este o creștere “constantă” a acestui fenomen.

Spuneți că trebuie să încheiem tăcerea și să fim uniți în această luptă zilnică? Ce…a presupus sau presupune această tăcere și ce ne-a dus, totuși, în această luptă zilnică? 

Răutatea, stilul de viață, frustrarile, viața în general.
Nimeni nu trebuie să se simta singur, niciodată, în special cei tineri. Trebuie sa fim responsabili și să acționăm pentru protejarea lor. Vorbim despre cei care au trimis, la un moment dat, imagini sau filmulețe cu conținut sexual explicit, însă sunt și cei care au fost filmați sau fotografiați, fără să știe, în momente intime.
Nimeni nu trebuie să se simta vinovat, și mă refer la cei care au căzut victime. Trebuie să acționeze, trebuie să aibă curajul de a face un pas înainte și să riposteze. În primul rând prin identificarea/localizarea conținutului nedorit din mediul online, apoi urmând calea legală pentru înlăturarea acestora. Asta facem noi. Pot apela la unul din avocații noștri specializați în acest domeniu, noi având o rețea de avocați afiliată, ulterior putând avea parte și de consiliere psihologică.

Ceea ce este distribuit în privat ar trebui să rămână privat. Credeți…că poate fi posibil? Aceasta iar apropo de cele de mai sus – date personale, fake news, facebook etc.   

Plec de la ideea că ceea ce aleg să trimit într-un mesaj privat, așa trebuie să rămână. Însă, din momentul în care am trimis acel material, de orice natură este, nu mai am control asupra lui. Iar, indiferent că trimitem noi sau nu ceva, în momentul de față totul poate fi trucat.
Repet: trebuie să încheiem tăcerea și să fim uniți în această luptă zilnică.  Înainte de toate, eu sunt om. Mă interesează să salvez vieți. Sufletele umane nu au granițe, nici ură, nu țin cont de religii. Au doar respect.  Fiecare are un Dumnezeu, important este să nu-l dezamăgim...
 

0 comentarii 377 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter