Tehnologie

Cine câștigă, cine pierde? Manageri virtuali versus oameni, în lupta pentru finanțe

Roxana Roseti › Mar, 2018-04-17 13:17
Un broker în timpul unei sesiuni de tranzacționare de pe Wall Street. Pare o “imagine” obișnuită a mediului financiar dar, coordonându-ne la reperele viitorului, devine neobișnuită.     

După depășirea ultimei crize, sectorul financiar spaniol se confruntă cu o nouă etapă și, bineînțeles, un lucru este clar – după cum titrează analiștii iberici: viitorul va fi digital, sau nu va fi. Aceiași analiști vorbesc și despre faptul că Spania se confruntă cu o…întârziere la nivel tehnologic. În timp ce fintech-urile reprezintă o realitate consolidată la alți vecini europeni și în SUA, abia încep să izbucnească pe tărâm spaniol. Lipsa educației financiare și recesiunea și-au încetinit extinderea, dar acest lucru se schimbă. (http://www.elmundo.es/economia/ahorro-y-consumo/2018/04/15/5ad0fcbdca474...). 

„Este timpul ca oamenii să fie mai aproape de soluțiile digitale în lumea investițiilor“, a declarat Alfonso de Leon, co-fondator și co-executiv Finizens. Mai exact, robo-advisorii sunt unul dintre noii protagoniști ai sectorului. Mai pe larg, robo-consilierii reprezintă o clasă de consilieri financiari, care oferă desigur consultanță financiară, sau gestionează investițiile on-line cu intervenție umană moderată până la minim. Oferă consultanță financiară digitală bazată pe reguli matematice sau algoritmi. Software-ul folosește algoritmii pentru alocarea, gestionarea și optimizarea automată a activelor clienților.
Prin urmare, acestea sunt servicii de gestiune financiară on-line care utilizează algoritmi pentru a dezvolta și gestiona portofolii de active într-un mod automat, bazat pe profilul atribuit fiecărui client. Deci robo-advisorii “funcționează“, într-o oarecare măsură, fără consilierul financiar traditional.  
În fapt, după cum notează specialiștii spanioli în domeniu, sunt niște manageri virtuali independenți. Care funcționează deja cu suficient succes în Spania.
Îmbătrânirea populației și creșterea speranței de viață, împreună cu îndoielile cu privire la sustenabilitatea sistemului de pensii au sporit nevoia de economii din Spania, dar acest lucru nu este singurul factor din spatele evoluției tehnologiei în domeniul financiar.

Fie ne reinventăm, fie riscăm

„Digitizarea facilitează interacțiunea directă cu consumatorii și încurajează  clientul să acceseze produse care au fost anterior disponibile doar pentru persoane fizice cu venituri mari“, a declarat Germán Bautista, director departamentul clienți în cadrul Caser Seguros. "Fie ne reinventăm, fie riscăm în viitor", a adăugat el. După cum mai precizează El Mundo, potrivit analiștilor, acest lucru pare a fi și mantra pe care o urmează băncile tradiționale, care în ultima vreme au plasat transformarea digitală în prim-plan pe lista priorităților lor.

Clientul care alege gestionarea pasivă mai degrabă decât activă este, de obicei, asociat cu un profil de economisire mai lung pe termen lung. "Nu încurajăm speculațiile, sau riscurile inutile asumate de clienți", mai spun cei de la Finizens, Integrarea ambelor modele de management uman și digital, reprezintă calea către viitor.  Santiago Satrústegui, președinte al lui Abante Asesores, afirmă că principala diferență este dată de o problemă emoțională: „Robotul nu oferă sfaturi reale, managementul său e bazat pe algoritm și nu ține cont de emoțiile investitorilor. Există un moment în care clienții vă întreabă: <Și tu, ce ai face?>. Așa începe bătălia pentru finanțe”. Cea a viitorului…

0 comentarii 258 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter