Studii&Analize

De ce angajații fericiți sunt şi cei mai productivi

Luiza Gireadă › Dum, 2016-08-14 12:24
De ce ți-ar păsa de starea de bine a angajaților când le oferi un pachet salarial prin care să le răsplătești munca? Pentru că un angajat fericit poate deveni un ambasador al brandului în afara locului de muncă și va fi mai puțin tentat să plece la concurență pentru un salariu mai bun. Află de ce angajaţii fericiţi sunt şi cei mai productivi.

Banii sunt necesari, dar nu suficienți dacă vrei să ai angajați bine pregătiți și dispuși să facă eforturi pe termen lung. După ce își rezolvă nevoile materiale, oamenilor le mai trebuie și altceva: aprecierea și recunoașterea colegilor și a superiorilor, ajutor și înțelegere în situații dificile, un mediu de lucru sănătos și plăcut.

Un studiu global privind starea de bine pe care angajații o percep, realizat recent de Edenred-Ipsos în 15 țări, ia în calcul zece aspecte, grupate în trei categorii: mediu, apreciere și emoții. Lucruri care pornesc de la posibilitatea de a utiliza echipamentele și materialele necesare în muncă, definirea clară a sarcinilor de serviciu, susținerea colegilor în anumite situații și echilibrul muncă–viață privată, dar țin cont și de respectul și recunoașterea arătate de management, de bucuria pe care o ai atunci când mergi dimineața la serviciu sau cât de interesant este jobul și cât de stimulant mediul.

Studiul a arătat un grad mediu de satisfacție de 71%, mai mare în cazul chestiunilor legate de mediu și mai mic în ce privește aprecierea și emoțiile. Ultimele două categorii fiind cu atât mai importante cu cât economia respectivă este mai matură. Dacă pentru unii dintre români astfel de chestiuni sunt încă încadrabile în categoria mofturilor sau vorbelor goale, pentru destui sunt deja necesități. Mai ales în industrii unde oferta locurilor de muncă este mai mare decât cererea sau în orașele mari unde angajații au de unde alege.

„Angajatul român se declară (și este) foarte preocupat de salariu, dar, în realitate, sunt mai mulți factori importanți pentru el: stabilitatea, perspectivele în carieră, programul de lucru, să fie șef, să lucreze pentru o companie performantă/de prestigiu, climatul la locul de muncă etc”, spune Dan Ștefan, cofondator Autonom Rent a Car. „Mai în profunzime, angajatul român are și surse de motivație intrinsecă: autonomie, progres, semnificație, recunoaștere”, explică antreprenorul.

Binele lor este în beneficiul tău

Angajații din corporații s-au obișnuit deja cu programele de well-being. Potrivit unui studiu realizat de „Centrul Fericirii” în rândul a 45 de companii medii, mari și foarte mari, 20% dintre organizații au investit, în 2015, peste 100.000 euro în fericirea și starea de bine ale angajaților, atât la birou, cât și în afara locului de muncă. Alți 20% au alocat sume cuprinse între 10.000 şi 50.000 euro, iar 60% – sub 10.000 de euro în programele speciale pentru angajați.

Steven van Groningen, Raiffeisen Bank::

„În calitate de angajator sunt conştient de influenţa mare pe care o au orele petrecute la birou şi cum performanţa de la birou poate afecta sau poate fi afectată de problemele care se nasc altundeva. Pornind de la acest gând, ne-am propus să lansăm RStyle, un proiect care, prin programele sale, să se preocupe de sănătatea fizică, echilibrul individual, dar şi de calitatea relaţiilor între angajaţii grupului Raiffeisen în România. Îmi doresc că RStyle să ne ajute să fim mai echilibraţi, mai satisfăcuţi, mai sănătoşi şi mai puţin stresaţi.”

Principalele servicii oferite de companii angajaților au inclus evenimente și workshopuri de dezvoltare personală, programe de coaching, servicii de nutriție și masaj și terapii alternative. Raiffeisen Bank derulează de patru ani un program de well-being bazat pe conceptul de echilibru.

„Cu ajutorul specialiştilor în psihodiagnoză organizaţională şi cu gândul la oameni, am definit well-being-ul ca fiind un concept amplu care se referă, în esenţă, la calitatea vieţii. Vorbim despre sentimente, concepţii de viaţă, tipologii care se întrepătrund: sănătate (fizică sau emoţională), stimă de sine, câştig financiar, obiective şi valori comune şi individuale, sisteme de învăţare, relaţiile pe care le ai în familie, la serviciu, în comunitate, jocul, creativitatea sau capacitatea de a ajuta etc.

Acestea pot fi grupate în două mari categorii: cele care ţin de familie şi cele care ţin de domeniul profesional. Astfel, apar două planuri care uneori sunt în echilibru, alteori în dezechilibru sau se revarsă unul în celălalt (spill-over). Dezechilibrele din interior sau dintre planuri pot conduce la exces, la consumarea individului (burn-out), accese de muncă excesivă (workaholism), afectând implicarea sau satisfacţia de la locul de muncă”, spune Dan Diţoiu, Training Business Partner la Departamentul de Instruire/Direcția Resurse Umane a băncii.

 

0 comentarii 6929 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter