Strategie

De la simplu angajat, la CEO și partener

Adriana Coblişan › Lun, 2018-01-15 12:55
În studenție, Jaroslaw Turczynski a fost foarte activ, ceea ce, printre altele, i-a adus o invitație la International Students’ Week la Clausthal, Germania. Acolo a vizitat pentru prima dată o uzină metalurgică – Thyssen Krupp. În cadrul vizitei, i-a fost prezentată cea mai nouă linie de producție pentru tablă prevopsită, destinată acoperișurilor.
 

Atunci, însă, nu era conștient de faptul că acest produs va reprezenta obiectul muncii sale în viitor – un business în care nu a ajuns doar CEO, ci și partener de afaceri.
În 2002, Jaroslaw Turczynski, CEO Blachotrapez România, a început să-și caute de lucru. Tocmai terminase Facultatea de Mine și Geoinginerie din cadrul Universității de Știință și Tehnologie din Cracovia, fiind foarte bun pe partea tehnică și dorind ca munca lui să fie legată de domeniul infrastructurii – construcție de drumuri.

A găsit un anunț online pentru agent de vânzări la compania Blachotrapez (companie poloneză de top a industriei construcțiilor, unicul producător din România de țigle metalice și accesorii pentru acoperiș care folosește materie primă ThyssenKrupp), a sunat imediat și a stabilit un interviu pentru zilele următoare. Când a ajuns la interviu, însă, s-a întâlnit accidental chiar cu proprietarul companiei – Jan Luberda.
„M-a întrebat ce fac acolo și a decis pe loc să țină chiar el interviul. A vrut mai întâi să afle ce studii am, ce cunoștințe în domeniul construcțiilor, iar după cinci minute m-a întrebat direct dacă am vândut vreodată ceva”, își amintește Jaroslaw Turczynski. I-a povestit că de la 18 ani, de când a obținut permisul de conducere auto, a lucrat și a vândut flori în ghivece la târg – din producția părinților, care se ocupau cu floricultură. Astfel, fiecare vacanță din studenție a fost petrecută așa: cumpăra florile de la mama sa la preț de en-gros, își făcea calculele de costuri și buget (chiria tarabei unde vindea, combustibilul pentru mașină etc.) și urmărea cu atenție profitul realizat.
La sfârșitul interviului, Jan Luberda i-a propus pe loc să coordoneze unul dintre punctele de lucru Blachotrapez din Polonia (punctul de lucru este dedicat clienților finali).
 
Un nou departament
 
Jaroslaw a stat la respectivul punct de lucru aproximativ trei luni, dar, după programul de muncă, a început să caute, din proprie inițiativă, dealeri în alte orașe. Informația a ajuns la urechile conducerii de la sediul central, astfel că în 2003, când Blachotrapez a deschis cea de-a doua fabrică, în Varșovia, Jan Luberda i-a oferit, pentru prima dată în istoria Blachotrapez, postul de Specialist în vânzări en-gros.
 

“Îmi place să fiu activ și în timpul liber: practic joggingul, merg la sală și, ori de câte ori am ocazia, merg la înot, care reprezintă cea mai bună formă de relaxare pentru mine. Încerc să ajung la un echilibru corect între viața profesională și cea personală. Îmi place foarte mult ceea ce fac din punct de vedere profesional, însă, totodată, fac tot posibilul să fiu o parte activă a familiei mele. Chiar dacă îmi petrec majoritatea timpului în România, tehnologia mă ajută să păstrez foarte bine legătura cu soția și cu copiii mei cât timp sunt plecat de acasă.
Mă gândesc tot mai serios ca în viitor să-i aduc și pe ei în România definitiv. Un manager de top, un lider, trebuie să găsească și să motiveze oamenii cu potențial și apoi să-i susțină permanent în ascensiune. Cred că, în zilele noastre, cheia succesului stă în oamenii cu care colaborăm” - Jaroslaw Turczynski, CEO Blachotrapez România

 

Mai târziu, munca și rezultatele lui Jaroslaw și ale colegului său din Varșovia l-au determinat pe Jan Luberda ca în 2004 să inaugureze Departamentul En-gros. „Am avut o activitate tot mai intensă, iar la sfârșitul anului 2005, departamentul nostru avea deja șase angajați și acoperea peste 30% din rulajul total al companiei.”
A intervenit apoi o pauză, în 2006, când, din motive personale, a lucrat, timp de opt luni, la o altă companie – Fakro, unde avea funcția de manager de produs. A făcut această alegere deoarece avea nevoie de o slujbă mai aproape de casă: în 2005 se născuse primul său copil și, firesc, voia să fie disponibil pentru familie. Însă, la sfârșitul anului 2006, Jan Luberda l-a sunat și i-a oferit funcția de director comercial. A acceptat.

Director în România

A fost, astfel, responsabil de crearea pieței de export: Ungaria, România, Belarus. În 2010, a deschis în România Blachotrapez SRL, unde avea funcția de CEO. În același timp, deținea încă și postul de director comercial al firmei-mamă, în Polonia.
Încă de la început, vânzările au mers foarte bine în România, au evoluat constant, astfel că în 2013 s-a luat decizia deschiderii unei fabrici de producție în România. „Mi s-a propus atunci să devin și asociat în firma românească. Am acceptat, am renunțat la funcția din Polonia și am decis să mă dedic în totalitate companiei din România.”

Jaroslaw Turczynski a coordonat toate proiectele Blachotrapez din România, de la înființarea companiei la deschiderea fabricii din Baia Mare, pregătirea echipei de vânzări și crearea canalelor de vânzare en-detail, en-gros și export. Un proiect cu o provocare aparte a fost adaptarea și implementarea planului de business cu model polonez în România.
„Cea mai mare provocare în România a fost să găsesc oameni care să creadă în obiectivul companiei și să muncească cot la cot cu mine pentru a dezvolta businessul, în condițiile în care nu cunoșteam deloc limba română.”

Noi piețe de desfacere

În 2017, Blachotrapez România a avut o cifră de afaceri estimată la 12,2 milioane de euro, în creștere cu aproximativ 20% față de anul trecut, a deschis trei noi puncte de vânzare și a obținut autorizațiile pentru construcția unei noi hale de producție la fabrica de la Baia Mare, investiție estimată la 800.000 de euro. Mai exact, compania Blachotrapez pregătește două investiții majore pentru 2018, care vor duce în doi ani compania la o cifră de afaceri de peste 20 de milioane de euro: construcția unei noi hale de producție la Baia Mare și a unei noi fabrici destinate acoperișurilor de locuințe, precum și deschiderea a cinci noi puncte de vânzare anual. Aceste investiții vor duce la dublarea atât a capacității de producție, cât și a cifrei de afaceri. În prezent, Blachotrapez are o capacitate de producție anuală de 3 milioane de metri pătrați la fabrica din Baia Mare.
Alte proiecte de viitor includ extinderea producției și creșterea vânzărilor în export, pe piețele din Bulgaria și Ungaria. De altfel, în Ungaria se va deschide Blachotrapez Kft, pentru a facilita distribuția.
 

Articol preluat din numărul 243/decembrie 2017 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici. 

0 comentarii 1386 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter