Start-up

Visuri „la înălțime”. O carieră exclusivistă, accesibilă și ție

Marilena Ispas › Vin, 2015-05-29 12:29



Este o carieră la care am visat la un moment dat mulți dintre noi. Dar de la a vrea să fii însoțitor de zbor până la a deveni unul... este un drum destul de lung. Sau nu? Depinde cui te adresezi. Anca Dumitrescu și Georgiana Ene, co-fondatoare ale site-ului vreausafiustewardesa.ro ne-au răspuns mai pe îndelete la întrebarea: „cum faci să devii însoțitor de zbor?”

Ideea site-ului vine de la Georgiana, jurnalist la bază și este absolventă a Școlii Superioare de Aviație Civilă în 2010. Deși a făcut studii de specialitate în domeniu, din păcate, între anii 2012-2011 au fost sistate angajările pentru însoțitorii de zbor și a revenit la vechea profesie. Georgiana voia să fie însoțitor de zbor pentru companiile românești, dar în acea perioadă nu se mai făceau angajări.

În 2013, deja trecută prin experiența cu școala de aviație, s-a gândit să facă mai accesibile informațiile despre cum poți deveni însoțitor de zbor. Alături de Anca Dumitrescu, tot jurnalist de profesie, a pus bazele site-ului www.vreausafiustewardesa.ro, prima platformă din România dedicată celor care vor să aibă o carieră ca însoțitori de bord.

Cine se află în spatele proiectului

Proiectul ”Vreau să fiu stewardesă” reunește o echipă de 6 persoane cu experiență în aviație, recrutare, comunicare și organizare de evenimente: Nicoleta Gherman și Laura Resiga au avut o carieră de peste 10.000 de ore de zbor și au făcut performanță în mai bine de 10 ani petrecuți în aviație. S-au retras în momentul în care au promovat în absolut toate funcțiile pe care le poți avea când lucrezi într-o aeronavă și și-au continuat cariera în țară, în domenii precum recrutarea de însoțitori de bord și traininguri adresate acestora. Aida Chivu are peste 17 ani de experiență în resurse umane și a făcut parte din comisia de recrutare a mai multor companii aeriene. Mădalina Scîrlat este junioara echipei, studenta anului și editor.

Informații la început de drum

Este de menționat că, înainte de a urma un curs, trebuie să te interesezi de costuri, de cursuri, de locații și multe altele. Georgiana a trecut prin acest „test” și a ajuns la concluzia că este foarte scump. „Școala de Aviație Civilă m-a costat 1.400 de euro... la început. De fapt, această sumă este pentru pregătirea teoretică. Cea practică are costuri separate pe care, din păcate, nu ți le spune nimeni la înscriere”, povestește Georgiana.

În ce constă acest cost pentru partea practică? În primul rând, trebuie să faci câteva teste de zbor (Checking flight) pe care ți le plătești singur. Cazarea, asigurarea de sănătate, masa, de asemenea, le suporți tot din banii tăi. „Pentru a finaliza cursul, trebuie să dai un test final. Acesta este și teoretic și practic. Pentru testul teoretic plătești o taxă de înscriere la examen, iar pentru testul practic trebuie să îți asiguri ție locul în avion, precum și al supervizorului tău (Checker)”, adaugă Georgiana. În final, ea a ajuns la suma de 5.000 de euro și fără loc de muncă. Și-a dat seama că nu va fi singura persoană care va trebui să treacă prin aceste procese și a început informarea pentru site.

0 comentarii 2501 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter