Start-up

Bogdan Comănescu: Mai influenţi, în ciuda impresiei generale ...

Bogdan Comanescu › Joi, 2012-03-08 12:04

„Noi avem un manager care ţipă, urlă, face ca toţi dracii!”

„Nasol de voi! Noi avem un dulce! Nici nu ne deranjează! Se mai supără el da-i trece!”

„Nasol şi de voi! Noi avem unul pe care îl respectăm!”  

Ce îi face pe unii manageri să fie respectaţi şi ascultaţi?

Pasionaţi fiind de succesul clienţilor noştri, în decursul anilor am efectuat o serie de observaţii şi comparaţii asupra modului în care interacţionează managerii de succes şi cei mediocri cu colegii din companie. Iată mai jos o parte dintre observaţiile nostre privind modul de comunicare al managerilor de succes:

 

1. “Regula cuvintelor de aur: Te rog! şi Mulţumesc!”

- Managerii cu rezultate excepţionale folosesc cu 82% mai mult cuvinte şi expresii politicoase, decât managerii mediocri! Şi asta în diferite domenii de activitate şi la diferite niveluri de educaţie. Şi asta în ciuda impresiei generale că cine este mai dur în limbaj este mai influent!

 

2. “Regula ascultării!”

- La managerii cu rezultate excepţionale raportul vorbit/ascultat = 33%/67% faţă de 62%/38% la managerii mediocri! Şi asta în ciuda impresiei generale că cel care vorbeşte mult este mai influent!

 

3. “Regula întrebărilor!”

- Managerii cu rezultate excepţionale pun cu 41% mai multe întrebări decât managerii mediocri! Pun întrebări ca să clarifice, ca să strângă informaţii şi ca să înţeleagă cât mai bine situaţia! Şi asta în ciuda impresiei generale că cel care le ştie pe toate este mai influent!

 

4. “Regula verificării!”

- Managerii cu rezultate excepţionale verifică înţelegerea mesajului în 63% dintre situaţii, comparativ cu doar 12% în cazul managerilor cu rezultate mediocre! Şi asta în ciuda impresiei generale că este sufiecient să vorbeşti mult ca să fii înţeles!

 

5. Regula modestiei

- Managerii cu rezultate excepţionale folosesc cu 78% mai puţine expresii care ţin de ego (de vanitate) decât managerii cu rezultate mediocre! Şi asta în ciuda impresiei generale că trebuie să te dai mare ca să fii influent!

 

6. “Regula criticii!”

- Managerii cu rezultate excepţionale critică sau fac observaţii, în 90% dintre situaţii, în PARTICULAR! Şi asta în ciuda multor manageri care organizează şedinţe pentru a-i stigmatiza în public pe cei care au greşit sau pentru a-şi certa echipele!

 

7. “Regula concluzionării!”

- Managerii cu rezultateexcepţionale încheie 28% dintre mesaje/conversaţii cu expresii de concluzionare privind acţiunile care urmează (punerea în practică), în comparaţie cu doar 7% în cazul managerilor cu rezultate mediocre!

 

Deci, ca să concluzionăm: Ce ai de gând să faci pentru a deveni mai influent şi mai respectat de echipa ta?

________________________________________________

Bogdan COMĂNESCU
Director General Accelera®

- 22 de ani de experienţă naţională şi internaţională în Vânzări, Marketing, Managementul Vânzărilor şi Dezvoltare Comercială
- 1990 - 2005 Agent de Vânzări, AM, Director de Vânzări, Director de Marketing şi Vânzări în companii naţionale şi internaţionale
-   2005 - 2012 Director General Academy Accor Services  România
- Proiecte de dezvoltare comercială în India, Bulgaria, Cehia, Moldova, Ungaria, Polonia, Germania, Austria, Franţa şi Maroc
- Autor a peste 30 de articole de publicate în reviste de specialitate şi co-autor al cărţii: MAXIM – Psihologia Motivării Forţei de Vânzări
- Fondator al CNDV România

3 comentarii 5767 vizualizări

Comentarii

2012-03-15 20:00

ION BARAGAN

Bună ziua!

Mulțumiri, pentru observațiile pertinente, corecte și utile!

2012-03-15 15:54

MARIANA NEMES

dezvoltare personala

Privind inainte cu incredere in noi si in ce facem,impreuna suntem puternici si aici oamenii se cern si se formeaza echipa,fara echipa nu esti Manager.

2012-03-15 15:49

MARIANA NEMES

dezvoltare personala

Privind inainte cu incredere in noi si in ce facem,impreuna suntem puternici si aici oamenii se cern si se formeaza echipa,fara echipa nu esti Manager.

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter