Start-up

7 pasi pentru o identitate online in 2011

Dragos Roua › Lun, 2011-02-07 16:36

Crearea unui brand personal online necesita mult efort si perseverenta. Cum mediul este permisiv, numarul celor care incearca „marea cu degetul“ este imens. Diferentierea se face in timp, cu rabdare si tenacitate. Daca pana acum nu v-a preocupat acest domeniu, iata sapte abordari practice care va vor ajuta sa faceti primii pasi.

1. Porniti (si mentineti) un blog.

Blogul este un instrument fundamental in crearea unui brand personal. E ca si cum ati avea propriul canal de stiri care sa vorbeasca despre dumneavoastra. Evident, trebuie sa il actualizati constant. Blogul nu e un sprint, desi la inceput veti fi superentuziasmati. E o cursa de fond.

2. Faceti-va cont pe Twitter.

Si urmariti ce se intampla acolo. La inceput vi se va parea zgomotos si inutil, dar, dupa cateva saptamani, veti putea observa ca aceasta comunitate are o putere de influenta incredibila. Va fi un exercitiu util si pentru a va obisnui sa exprimati in 140 de caractere ceea ce de obicei spuneti in 2.000 de semne.

3. Faceti-va cont pe Facebook.

Peste un milion si jumatate de romani si-au facut deja, asa ca sansele de a va intalni cu persoane pe care le cunoasteti sunt mari. Ca si sansele de a va propaga mesajul catre o audienta imensa, evident.

4. Faceti-va un mastermind grup.

Dupa ce ati „intrat in vorba“ cu oameni pe care ii respectati si cu care va intelegeti bine, faceti un pas in plus: incercati sa planificati intalniri virtuale, o data pe luna, intr-un grup restrans. Povestiti idei, proiecte sau, pur si simplu, folositi prilejul pentru a mai schimba o vorba. Ca si in viata reala (offline), intrunirile informale sunt mult mai puternice decat cele formale.

5. Creati sau implicati-va in lepse.

Desi viteza de propagare a informatiei in online este incredibil de mare, o puteti mari si mai mult. Lepsele (meme, in engleza) sunt tipuri de continut care se paseaza de la un blogger la altul, avand de obicei mari sanse sa devina virale (care se raspandesc cu o viteza fantastica printre internauti). Fiti creativi, invitati cat mai multi potentiali parteneri in lepsele dumneavoastra si raspundeti atunci cand sunteti invitat. Dar nu exagerati!

6. Fiti consistenti.

Pastrati un anumit nivel de coerenta al discursului. Daca scrieti in mod normal despre economie, nu abordati abrupt domenii complet diferite, cum ar fi, de exemplu, cultura hip-hop. Cititorii dumneavoastra nu vor mai sti „de unde sa va apuce“. Un brand difuz va fi mai greu de propagat decat unul mai simplu, dar foarte clar.

7. Ignorati atacurile, dar nu pe atacatori.

Pe masura ce veti deveni din ce in ce mai vizibil, va veti transforma intr-o „tinta“. In online, mai mult decat in oricare alt mediu, libertatea de expresie e fundamentala, iar un raspuns pripit la un atac nemeritat poate sa va creeze mai multe probleme decat avantaje. In general, ignorati atacurile, dar nu pe atacatori: daca persoanele care va ataca au o oarecare vizibilitate, evaluati lucid actul si luati masurile pe care le credeti necesare. Fiti insa foarte atenti la „trolls“ - persoane care isi construiesc popularitatea atacand continuu, fara argumente.

Dragos Roua

Antreprenor, blogger si digital nomad 

0 comentarii 7124 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter