Antreprenor

Portretul unei antreprenoare self-made woman: Mihaela Leventer

Daniela Palade Teodorescu › Vin, 2018-04-20 13:48
Întâlnirea Professional Women Network Romania, dedicată absolventelor modulului „Toolkit for Beginner Women Entrepreneurs”, a avut în centru povestea unui medic-antreprenor care a crescut o afacere timp de 25 de ani, bazându-se doar pe educație, muncă susținută, intuiție și mult bun simț.

Fiecare femeie antreprenor are o poveste care mișcă lumea și încălzește inimile. Și la care nu a avut timp sau curaj să se gândească și să o spună. Dar când îi vine vremea să o povestească, toți anii de muncă grea, de îndoieli, căderi, reveniri și împliniri țes o poveste plină de inspirație autentică, depănată cu emoție, nostalgie și umor. Așa a fost întânirea de aseară a membrelor Professional Women Network Romania, dedicată „absolventelor” modulului Trusa De Instrumente Pentru Antreprenoare (Toolkit for Beginner Women Entrepreneurs).

Acordarea diplomelor a fost precedată de prezentările a două doamne antreprenor, Mihaela Leventer, și o reprezentantă a Rețelei  francofone a femeilor antreprenor, o resursă utilă pentru orice femeie care își propune să promoveze o afacere în spațiul francofon.

De la excelență în medicină la excelență în antreprenoriat

Deși pe doamna doctor Mihaela Leventer o știam de vreo 20 de ani, de la primul articol al dumneaei pentru revista la care lucram pe-atunci, Avantaje, povestea ei m-a prins și m-a captivat de la un capăt la altul. Era prima dată când o auzeam vorbind despre altceva decât provocările pe care le aduce sănătatea pielii, despre intervenții chirurgicale salvatoare în cancerul de piele, despre îngrijire cosmetică și prevenție.

Am asistat la parcursul medical al acestui profesionist de pe vremea când scria articole profesioniste de popularizare a medicinei, apoi vindecând numeroase cazuri de acnee rebelă, în virtutea unui doctorat susținut pe această temă. Este un medic cu amprenta școlii de medicină de la Cluj, recunoscută pentru profesionalismul doctorilor, dar și pentru calitatea lor umană. Calitate umană care a devenit un fel de brand personal al ei, dimpreună cu discreția, buna credință și „cumsecădenia” ardeleanului care vorbește puțin și face mult. Ceea ce a construit în aproape 25 de ani de activitate a început de la un cabinet modest într-un apartament de bloc, extins treptat, cu câteva relocări, multe impedimente financiare, eșecuri antreprenoriale (era doar un bun medic, nu și antreprenor!), dezastre financiare, dezamăgiri profesionale și chiar „trădări” ale unor discipoli. Dar doamna doctor a continuat, cu intuiția clară că dacă va fi un doctor bun, nu are cum să nu reușească într-un final. Prestigiul profesional a fost temelia care a stat la baza antreprenoriatului de succes de astăzi, Dr. Leventer Centre, și ceea ce a ajutat-o să reziste într-o lume dificilă, în continuă schimbare, cea a serviciilor medicale private. Tot reputația dobândită la nivel internațional a făcut-o să răzbească în competiția acerbă cu colegii de breaslă, deseori dublată de invidie, des întâlnită în mediile medicale. Conceptul de dermatologie chirurgicală pe care l-a construit în România este unic și aliniat la standardele internaționale de ultimă oră. O demonstrează și rata de 0% recidivă în cancerele de piele pe care le-a operat împreună cu echipa sa.

Liderul adevărat vorbește mai mult despre valoare, mai puțin despre succes

Despre toate acestea doamna Leventer a povestit cu mult firesc, cu umor, chiar și atunci când ne-a împărtășit despre multele greșeli în relațiile cu băncile, despre lipsa de educație financiară și inconștiența de a se fi aruncat „cu capul înainte” în a achiziționa aparatură medicală sofisticată și scumpă, în condițiile în care nici măcar un apartament personal nu avea. Despre felul în care eșecurile de tot felul te aduc acolo unde ai nevoie ca să iei deciziile corecte. A învâțat să își contruiască o echipă, să o ia de la capăt când trebuia să crească oameni noi, să delege competenețele antreprenoriale unei echipe de management. Acesta a fost momentul din care businessul a început să crească corect, iar ea să facă ce știe cel mai bine – să fie un bun medic.

Prezentarea de la PWNR a fost una autentică de lider. Pentru că nu a fost despre succes, ci despre valoare. Un discurs uman, fără aparențe studiate, fără false construcții de imagine. Cu naturalețe, dezinvoltură, umorul detașat al profesionistului trecut prin multe, cu empatie pentru provocările antreprenoriatului feminin, al cărui edificiu trebuie să reziste tuturor cutremurelor economice, sociale și politice. Un minunat exemplu de self made woman construit pe educație, muncă susținută, intuiție și mult bun simț.

Dacă vorbim despre faptul că, dintre antreprenorii români, doar 30% sunt femei (în condiții de reprezentare demografică și educațională relativ echilibrată la nivelul țării noastre, dar situații clare de sub-reprezentare, nivel salarial scăzut pentru aceeași prestație profesională  a femeilor în raport cu bărbații), exemplul doamnei doctor Leventer e unul de anduranță în domeniu. De aici și nevoia de afiliere la asociații de profil și programele derivate din ele. Un astfel de program este și cel derulat de Professional Network Romania, „Trusa De Instrumente Pentru Antreprenoare” (Toolkit for Beginner Women Entrepreneurs), care aduce la un loc lectori și mentori care să ghideze femeile antreprenor, mai ales atunci când sunt la începutul activității.  Pentru a le susține și a le inspira în demersul de a construi responsabil, pe termen lung, cu discernământ. Ca pentru o a doua familie de care au grijă și de care le pasă. Pentru că femeia are putere să schimbe în bine lumea din jurul ei, mai ales dacă are puterea de decizie și influența unui antreprenor.

0 comentarii 1549 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter