Antreprenor

Născut în România anului 1989, antreprenor în România de acum

Roxana Roseti › Mar, 2018-07-17 11:41
Mulți tineri aleg în ultima vreme să își urmeze pasiunea și investesc timp și bani pentru a se dedica unui business personal. Reușita într-o afacere care să îți aducă satisfacții nu este un lucru ușor, dar e posibil. Și o demonstrează mulți dintre acești tineri frumoși și liberi, precum Claudiu Silișteanu, tânărul antreprenor al unui magazin altfel.

Claudiu Silișteanu s-a născut în iulie 1989. În afara faptului că a venit pe lume în anul Revoluției, specificăm acest lucru nu pentru că ar fi neapărat necesar, ci dintr-un motiv interesant, care are o oarecare legătură (chiar dacă numai în sensul metaforic al arcului peste timp), cu ceea ce face el acum.
În Bucureștiul anilor ‘80, pentru cumpărături „necesare” existau deja eternele alimentare, dar și așa-numitele magazine „de cartier”. În unele nu se găsea mai nimic, altele reuneau multe în același loc: gen magazin alimentar, aprozar, cofetărie, sifonărie ș.a. Un fel de prăvălie cu de toate.

Zi de zi, tot așa

La cei 28 de ani ai săi, Claudiu are ca business un magazin de cartier, în zona bucureșteană Șoseaua Pipera, numit „Prăvălia cu de toate”. „Am ales această denumire fiindcă are o rezonanță haioasă și cumva te face curios să vezi dacă chiar găsești ce ai nevoie. De exemplu, oamenii ne-au întrebat dacă avem patent, șosete sau curea de ceas, însă e imposibil să ai chiar de toate”, spune, râzând, Claudiu.
În magazin, produsele sunt aranjate pe rafturi cu diverse descrieri creative, pentru că el observă în fiecare zi că „oamenii sunt cufundați în gândurile lor și încercăm să le transmitem energie pozitivă prin mesajele și desenele noastre haioase scrise în dreptul rafturilor”. „Încercăm să socializăm cât mai mult cu oamenii, să glumim, să aflăm nevoile și preferințele lor, până la urmă, acesta e jobul nostru”, explică antreprenorul.

„Părinții m-au susținut foarte mult”

În 2011, Claudiu Silișteanu termina ASE-ul, Facultatea de Comerț. Încă din 2010 avea magazinul de cartier. Cum s-a hotărât să facă acest business și de ce? „Anterior am avut un magazin cu jucării și articole pentru copii. Totul a fost bine și frumos până la deschiderea unui centru comercial lângă noi. Atunci mi-am dat seama că trebuie să găsesc o soluție, așa că am deschis în același loc, în Șoseaua Pipera nr. 15, un magazin alimentar cu autoservire. Un loc unde găsești în permanență o diversitate mare de produse, de la alimente la băuturi, inclusiv alimente bio”.
La început i-a fost greu fiindcă nu avea contacte din domeniu, furnizori, prieteni care să îl ajute cu acest gen de magazin și a trebuit să facă singur totul, inclusiv căratul și achiziționarea mărfii – „ce consideram că aș putea vinde”.

„Părinții m-au susținut foarte mult și m-au încurajat la fiecare obstacol pe care l-am întâmpinat. Dacă ar fi să o iau de la început, mi-ar fi mai ușor să găsesc contactele furnizorilor, precum și implementarea unui plan de marketing mult mai rapid și mai eficient, prin intermediul rețelelor de socializare și al pliantelor împărțite la intrarea de la metrou. Dificil ar fi în ceea ce privește fiscalitatea, nu poți să te bazezi pe anumite previziuni și calcule, deoarece nu știi ce schimbări vor fi în viitor din punct de vedere legislativ”.

„Promovăm mărci și produse făcute în România”  

Dar de unde procură ceea ce are în magazin? „Toate produsele sunt selecționate și achiziționate de la furnizori serioși, deoarece calitatea produselor și a serviciilor este cea mai importantă pentru clienții noștri. Promovăm mărci și produse făcute în România, căutăm furnizori cu produse de calitate, chiar dacă sunt mai puțin cunoscute. De exemplu, avem cidru făcut în România, bere, dar și vinuri de la crame mai mici din țară. Periodic organizăm în colaborare cu cramele partenere degustări de vinuri pe care le anunțăm din timp prin intermediul rețelelor de socializare”, spune antreprenorul.
Anul trecut, Claudiu a reușit să concretizeze ceea ce el numește „unul dintre cele mai frumoase proiecte” și, pentru că e de părere că lucrurile ies cel mai bine din pasiune, a creat brandul Synergia bar, un van utilat complet pentru bar, „cu ajutorul căruia putem să ne deplasam oriunde în țară, la evenimente culinare de tip street food, târguri și expoziții, dar și evenimente private. Meniul cuprinde băuturi pe bază de cafea proaspăt râșnită, cocktailuri, aperitive și digestive, siropuri și infuzii de băuturi preparate de noi, în asociere cu sucuri obținute din fructe proaspete, totul pentru un gust echilibrat”.

Există și planuri de viitor: „Avem deja în plan modificări de concept pentru «Prăvălia cu de toate», dorim să ne extindem pe gama produselor gourmet, la un raport calitate-preț corect. Pentru o socializare mai activă cu clienții noștri vom crea o zonă unde pot savura o cafea sau produse de patiserie coapte în locație. În același timp, dorim să dezvoltăm Synergia”.

„Șanse ar fi pentru antreprenoriatul din România. Dacă am avea o susținere corectă din partea statului”
Ce șanse crede Claudiu că are antreprenoriatul în România, în ceea ce îi privește mai ales pe tinerii care aleg această cale? „Șanse ar fi pentru antreprenoriatul din România, dacă am avea o susținere reală și corectă din partea statului. Taxe mai mici, posibilitatea unor previziuni pe termen lung prin stabilitate politică, programe gratuite pentru tinerii antreprenori, astfel încât să-și dea seama cum să conducă eficient și corect o afacere, iar în acest mod se va reduce evaziunea fiscală și vom avea cu toții de câștigat”.
Claudiu este optimist. În opinia lui, tot mai mulți oameni sunt interesați de ceea ce înseamnă antreprenoriatul și ce presupune să îți deschizi o afacere.


Claudiu Silișteanu:
„Îndemnul meu pentru cine dorește să își deschidă o afacere - o să-l schițez cât mai clar”:

*Să faci ceva care te pasionează sau care îți place.
*Să fii foarte răbdător cu tine, cu clienții, cu toate instituțiile și organizațiile cu care interacționezi.
*Să ai un plan de buget foarte bine calculat (cât crezi că poți să faci, atât să te întinzi, apoi te dezvolți treptat).
*Să socializezi cât de mult posibil cu clienții astfel încât să fii aproape de nevoile lor.
*Să fii dispus să muncești mult, indiferent de zi, vreme sau dacă este sărbătoare.
*Să fii creativ și eficient.
*Să te bucuri de fiecare reușită.
*O aplicaţie de inteligenţă artificială e capabilă să prezică riscurile de corupţie.

Articol preluat din numărul 247/mai 2018 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici     

0 comentarii 1169 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter