Antreprenor

A pornit un business cu investiție ZERO și un strop de pasiune. Iată ce a ajuns

Adriana Toma › Mie, 2015-06-24 11:46
Trăim vremuri în care timpul nu mai are răbdare, în care „fast-forward” a devenit laitmotivul fiecărei zile și în care lucrurile se întâmplă într-un ritm alert. Atât de amețitor, că nu avem timp să ne dezmeticim. Viteză de procesare, de reacție, de comunicare, smartphone-uri, tablete, video și imagini în loc de cuvinte, aplicații, rețele, like, share, comment, cloud, big data, Internet of Everything. Stop! Aceasta este era tehnologiei și, dacă nu vrem să rămânem blocați într-un trecut pentru care dial-up-ul este, poate, cel mai sugestiv cuvânt, ar fi bine să ne deschidem brațele larg, să acceptăm schimbările și, cel mai important, să ni le însușim. Pentru că ele reprezintă viitorul. 
Ela Iliesi

Într-o lume în care totul se întâmplă online, trebuie să învăţăm care sunt cele mai importante arme pe care le putem deține ca să facem faţă unor provocări pe care, fizic, nu putem pune degetul, dar sunt cât se poate de reale. O astfel de armă este marketingul digital, unul dintre cele mai complexe instrumente ale lumii de astăzi și care nu va lipsi nici din lumea pe care, acum, cu greu putem să o întrezărim.

Ca să putem stăpâni marketingul digital, trebuie să ne apucăm serios de învățat. Fie să fim autodidacți și să avem răbdare ca, în câțiva ani, să-i descâlcim ițele, fie să apelăm la specialiști, cum este Ela Iliesi, trainer și consultant în promovarea online și totodată cofondatoarea Rezistența Online (rezistenta-online.ro). Ela coordonează o echipă de traineri care respiră online și stăpânește atât de bine marketingul online și optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare, încât îi învață și pe alții să pășească în viitor.

Prima întâlnire cu marketingul

Ela Iliesi are 29 de ani, a urmat un liceu cu profil matematică-informatică și, când și-a pus întrebarea ce vrea să facă mai departe, și-a dat seama că Facultatea de Limbi Străine era răspunsul. Sau nu! Nu era suficient pentru că, urmând o facultate umanistă, ar fi însemnat să șteargă cu buretele toată matematica și toată informatica învățate în liceu. După un an, a schimbat cu Academia de Studii Economice. „M-am gândit că, la Economie generală, se face câte un pic din toate şi în facultate m-am întâlnit prima dată cu marketingul. Acolo am învățat noţiunile de bază. Nu pot spune că atunci m-am îndrăgostit de marketing, doar că am început să-l înţeleg. Şi la asta a fost foarte bun ASE-ul. Asta se întâmpla prin 2004–2005”, povestește Ela.

Pas cu pas, mai întâi a fost Junior SEO, apoi a ajuns Specialist SEO, iar la ultimul loc de muncă a deținut funcția de Specialist Marketing Online. Până când, într-o zi, sătulă de inconsecvența șefului, a anunțat că-și dă demisia.

Când a anunțat că vrea să plece, șeful a întrebat-o ce i-ar plăcea să facă. Atunci și-a dat seama că cel mai mult și mai mult îi surâdea ideea de a-i învăța pe alții: „Ce mi-a propus şeful meu de atunci a fost să țin cursuri în cadrul firmei lui, unde aş fi fost tot un angajat care făcea asta, pe lângă toate celelalte sarcini zilnice. Şi atunci am avut o revelaţie. «Asta ar putea să-mi aducă bani, pot s-o fac eu, pe cont propriu, sau pot să stau aici, să fiu chinuită şi să mai fac asta din când în când». Şi, când am pus lucrurile în balanţă, mi-a fost foarte clar ce am de făcut”.

Rezistența Online

Așa a luat naștere Rezistența Online, proiect început în 2011 de Ela Iliesi și de partenerul ei, Alexandru
Simion. Dar, până să ajungă un start-up care astăzi numără zece oameni, Rezistența Online a fost un proiect cu un nume revoluționar și îndrăzneț – Rezistența, de la pregătirea lui Alexandru ca proiectant de structuri de rezistență, și Online, de la pasiunea Elei pentru internet. Au înființat firma și voiau să aplice pentru finanțare pentru că prevedeau multe costuri, printre care chiria pentru sala de curs, laptop pentru fiecare cursant, plata trainerilor. Dar, după ce au început să țină cursurile, au ajuns la concluzia că, de fapt, toate aceste cheltuieli puteau fi suportate în sistem barter.

„Investiţia iniţială a fost zero. Chiar şi banii pentru sală, puţini, câți au fost, nu i-am dat de la început, ci după ce am început să ținem cursurile. Abia apoi am început să investim. Mai avem și alte proiecte și cu toate încercăm să facem aşa. Nu investim bani de la început, fără să ştim clar că o să iasă ceva. Şi se poate. În materie de orice. Ăsta este marele avantaj al online-ului”, spune Ela. „Orice idee ai, poţi să-ţi faci un blog. Te costă doar timpul pe care îl petreci învăţând. În facultate, am citit cartea Sfârşitul istoriei și ultimul om, unde Francis Fukuyama spune că, în viitor, fiecare om va avea o afacere. Atunci, părea o idee futuristă și-atât, dar acum aproape toată lumea are un blog, iar orice blog poate fi monetizat. Concret, toată lumea chiar poate să aibă o afacere”, subliniază Ela.

3 comentarii 4188 vizualizări

Comentarii

2015-06-25 10:08

STEFAN L.

Bravo

Foarte tare! Imi place optimismul Elei. Ma bucur ca exista astfel de oameni in Romania!

2015-06-24 20:18

BADEA FLORIN

Si eu as vrea sa castig bani

Si eu as vrea sa castig bani cu netul . florinbadea64@gmail.com

2015-06-24 19:40

ANGHEL DORINA

Interesant!

Interesant!

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter