Antreprenor

De la „idei de afaceri” la marea lovitură

Mirabela Stoica › Mie, 2014-03-19 13:51

Paul Nicolau, un nume total necunoscut până în 2009, a reuşit să ajungă în doar patru ani unul de referinţă în lumea antreprenorilor români. După ce ani de zile a coordonat echipe de vânzări pentru cei mai mari operatori de telecom din România, Nicolau şi-a propus să treacă de la statutul de angajat la cel de om de business. Nu numai că şi-a înfiinţat o companie, dar a dovedit şi că ideea lui valorează „milioane”.

Sursa:123rf.com

Dacă mai toţi antreprenorii care mi-au povestit despre cum le-a venit ideea de la care au pornit afacerea mi-au vorbit despre strategii complexe făcute de specialişti sau a fost vorba despre un talent „moştenit” din familie, Nicolau mi-a arătat că lucrurile de succes pot fi uneori chiar foarte simple şi mi-a întărit ideea că până la reuşită este un singur pas: acţiunea.

Google a generat un cuvânt ce valorează mulţi bani

Condus de dorinţa de a avea propria afacere, Paul a dat un search pe Google după cuvintele „idei de afaceri” , cuvinte ce au generat mai multe rezultate printre care şi „raci”. Antreprenorul s-a oprit aici şi s-a decis să meargă mai departe pe acest segment, înţelegând rapid că pentru a reuşi în afaceri trebuie să optezi pentru o nişă nu foarte mult exploatată, dar care, totodată, să-ţi permită să dezvolţi mai multe proiecte.

Aşa a pornit în ianuarie 2009 firma „Premium Raci” – însemnând, practic, prima (şi momentan singura) fermă producătoare de raci din România, situată în localitatea Izvoarele, undeva în judeţul Giurgiu. „Sunt două bazine, unul de 3 hectare şi unul de 40 de hectare. Ca o curiozitate, specia de rac vândută se numeşte Astacus Leptodactylus – «racul- de-baltă», prins din ape locale, concesionate de companie şi întreţinute pentru a evita factorii de poluare”, spune proprietarul. Asta pentru că, adaugă el, poluarea duce încet-încet la dispariţia racilor, astfel încât, în multe ţări din Europa Occidentală, aceştia se găsesc deja destul de greu.

Racii sunt acum vânduţi către hipermarketuri, printre care Metro, Carrefour, Selgros, dar ajung şi peste hotare, în Belgia. Paul nu s-a oprit la această fermă, el deschizând restaurante mobile şi fixe, în Capitală şi în Poiana Braşov, toate sub brandul „Taverna Racilor”. Există şi un site ce promovează ferma, dar şi un alt proiect online, tot marca „Premium Raci”, ce s-a născut din dorinţa de a face cunoscut publicului larg gustul deosebit al acestor crustacee, spectacolul oferit de prepararea lor şi totodată de a facilita consumul preparatelor pe bază de raci.

Cererea de raci mai mare decât capacitatea de a produce

M-a uimit Paul, pentru că nu a început a-mi povesti cât de greu a fost să răzbească în această piaţă neexplorată, nu a creat o poveste care să dea bine în ochii publicului, mare iubitor de tot ce înseamnă dramatic, greu, imposibil. Din contră, a recunoscut cu o sinceritate debordantă că „Premium Raci” nu a fost deloc greu de pus pe picioare, chiar dacă startul acestei idei de business a coincis cu un an de criză – un context economic total nefavorabil noilor afaceri, în care foarte multe dintre cele existente au pus lacătul pe uşă. Antreprenorul a reuşit să implementeze cu succes un produs de nişă în consumul românesc la nivel naţional. Ne-a explicat chiar şi cum a fost posibil acest succes, lăsând la o parte munca ce stă în spatele oricărei activităţi.

1 comentariu 11042 vizualizări

Comentarii

2014-03-31 20:53

TOT EU, FERI LORINCZ

De la „idei de afaceri” la marea lovitură

Bravo !
Mult succes in continuare !

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter