Strategie, Antreprenor

Cum arată și cum gândesc, în realitate, milenialii?

Daniela Oancea › Mar, 2017-01-03 12:07
În 2006, George Lemnaru începea lucrul la conceptul „eRepublik”. În acelaşi an atrăgea finanţare de tip Angel Investment, care îl ajuta să creeze o echipă în Bucureşti pentru a dezvolta şi lansa proiectul. Lansarea eRepublik – un joc online de strategie politică, economică și militară – s-a petrecut în 2007. Alături de acea echipă a reuşit să transforme proiectul într-o lume virtuală şi un succes financiar. În 2012, George ieșea din echipa eRepublik. 
foto: George Lemnaru

„Pare simplu. Nu a fost. Uitându-mă în spate, cea mai mare reuşită personală o reprezintă crearea echipei care a dezvoltat eRepublik”, comentează el. Nu știe dacă a avut sau nu instinct antreprenorial, ci mai degrabă a existat un moment zero în care a înțeles că, „dacă nu iese din zona de confort, are toate şansele să treacă viaţa pe lângă el fără a crea ceva semnificativ şi, mai ales, fără să simtă că o trăiește.” Acel moment a venit la vârsta de 18-19 ani. A pornit eRepublik la 25 de ani şi Green Horse Games la 32 de ani.
„Pentru mine, antreprenoriatul nu a fost un scop în sine, ci cel mai direct drum către a crea ceva semnificativ. Ceea ce se întâmplă acum în cadrul echipei Green Horse Games îmi oferă siguranţa că suntem pe drumul cel bun.”

Cum vede George diferența de atitudine față de muncă și de viață comparativ cu alte generații?

În primii ani de antreprenoriat a fost deseori întrebat de către părinţi şi bunici: „Dar tu de ce nu îţi iei un loc de muncă serios?” „Din punctul lor de vedere, pentru «a intra în rândul lumii» era necesar «să faci ceea ce trebuie» şi în niciun caz «să faci ceea ce îţi place».” „A fost o surpriză pentru ei să vadă că există şi o altă cale, o cale prin care poţi face ceea ce îţi place, plăcându-ţi ceea ce trebuie”, apreciază el. Îi place munca pe care o face, iar asta îl ajută să se simtă împlinit, îi place să facă mişcare şi asta îl ajută să se simtă sănătos, îi place să petreacă timp cu familia şi asta îl face fericit. De aceea spune că e important „să găseşti plăcere şi bucurie în ceea ce trebuie.”

E conștient George Lemnaru de schimbările sociale pe care le-au adus, cu ei, milenialii?

„Orice generaţie nouă este o oportunitate în măsura în care este văzută şi tratată în acest fel. Nici noi nu am fost înţeleşi de generaţiile mai vechi, dar iată că societatea românească a evoluat şi cu ajutorul nostru. Ultimii ani au adus progrese puternice legate de accesul la informaţie, accesul la tehnologie şi legate de nivelul de trăi”, comentează el. „Aceste progrese ajută la construirea unei clase de mijloc puternice, atât în societatea românească, cât şi la nivel global. Clasa de mijloc ce poate duce aceste progrese, la rândul ei, şi mai departe. Trebuie să fim atenţi să nu luăm lucrurile de-a gata şi să nu considerăm că totul ni se cuvine.”

Tinerii pasionaţi de gaming, care asemenea lui George Lemnaru vor să devină antreprenori şi să pună pe picioare propria afacere, trebuie să rețină însă că „succesul vine după mulţi ani de muncă şi după multe încercări.” 

Acest articol a apărut în numărul 231 al Revistei CARIERE, aferent lunii octombrie 2016. 

0 comentarii 3407 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter