Studii&Analize, Actual

„Unicornii” și culmile lor amețitoare. Topul universităţilor terminate de fondatorii de companii

Roxana Roseti › Vin, 2017-02-17 14:29
Există companii care fac parte din clubul select al „inorogilor” (unicorns), start-up-uri care au ajuns să valoreze cel puţin 1 miliard de dolari. Specifice erei Internetului, sunt pornite de multe ori de la o idee schiţată pe spatele unui plic! De către antreprenori tineri, aflaţi în majoritatea cazurilor la prima lor încercare. 

Unele dintre aceste companii reuşesc să atingă culmi ameţitor de profitabile, iar mulți se întreabă care este secretul, sau dacă a existat un oarecare noroc al începătorului! Totuși…care este „habitatul natural” al acestor creatori de „unicorni”? Unde este cel mai probabil să fi studiat?
Potrivit unui studiu al firmei de software de contabilitate Sage, citat de BBC, cei mai mulţi dintre ei au urmat cursurile unor universităţi de elită.

Pe primul loc în topul instituţiilor de învăţământ pe porţile cărora au ieşit cei mai mulţi antreprenori de succes este Universitatea Stanford din California, care a devenit în ultimii ani o parte integrantă a creşterii Silicon Valley. Urmează Harvard, cea mai bogată universitate din lume. În total, universităţile americane deţin 9 poziţii din 15 în acest top.
Prima universitate non-americana este Institutul Indian de Tehnologie, cunoscut pentru criteriile stricte de admitere, care ocupă locul 4.
Universitatea Oxford din Marea Britanie se află pe locul 7, iar Franţa, Israel, Germania şi Canada sunt reprezentante la rândul lor de câte o universitate.

TOP 15 al universităţilor terminate de fondatorii de companii care valorează peste 1 miliard de dolari:

1. Universitatea Stanford;
2. Universitatea Harvard;
3. Universitatea din California;
4. Institutul Indian de Tehnologie;
5. Institutul de Tehnologie din Massachusetts;
6. Universitatea din Pennsylvania;
7. Universitatea Oxford;
8. Universitatea din Tel Aviv;
9. Universitatea Cornell;
10. Universitatea din California de Sud;
11. Universitatea din Waterloo;
12. INSEAD;
13. WHU – Otto Beisheim Graduate School of Management;
14. Universitatea din Michigan;
15. Universitatea Brigham Young.

De ce sunt creatorii de „unicorni” concentraţi în aceste universităţi?

Frank Furedi, care a vizitat universităţile americane de top, spune că a fost impresionat de încrederea în sine pe care o emană studenţii care frecventează aceste şcoli; este o cultură care promovează ideea unei infinități de posibilităţi.
Există aici reţele de tineri ambiţioşi, competitivi, care împărtăşesc idei similare, orientaţi spre start-up-uri online care pot creşte într-un ritm mult mai rapid decât afacerile tradiţionale.
De multe ori, aceşti tineri antreprenori provin din familii de imigranţi. Cea mai mare parte dintre ei (94%) sunt bărbaţi. O treime pornesc afaceri pe cont propriu, în timp ce două treimi sunt cofondatori.
Pentru 60% dintre ei, aceasta a fost prima afacere. În general, un „unicorn” atinge acest statut în 4 ani de la fondarea companiei.

Numărul unicornilor a crescut rapid după 2012, a atins punctul culminant în 2015 şi a intrat pe o pantă descendentă în 2016, precizează BBC.
Celor interesaţi să identifice un viitor „inorog” în lumea afacerilor, Şcoala de Afaceri de la Stanford le recomandă să urmărească acei „cai care se îndepărtează de turmă”. În loc să privească spre trecut, cei care vor revendica succesele viitoare cercetează necunoscutul, în alte domenii decât cele tradiţionale.
 
Cel mai mare sector pentru „unicorni” este de departe consumer Internet, urmat de servicii financiare şi de comerţ electronic. Vezi mai multe informaţii aici: http://www.sage.co.uk/c/v/unicorn-league/#unicorns|unicorns-total-value
 

0 comentarii 760 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter