Actual

Studiu: de ce nu este bine să împărtășești informații cu alte persoane pe internet

Vali Pîrcălabu › Vin, 2017-06-16 16:34
Un raport Kaspersky Lab dezvăluie că utilizatorii își pun în pericol datele personale atât prin modul în care împărtășesc informații cu alte persoane, cât și prin folosirea în comun a dispozitivelor care conțin aceste informații.

Astfel, aproape jumătate dintre utilizatorii care publică informații personale online s-au confruntat cu pierderea lor de pe smartphone-uri (47%). În schimb, șansele pierderii datelor sunt mici printre cei care nu distribuie informații personale către alte persoane doar 13% dintre ei au pierdut informații de pe smartphone-urile lor. Riscurile sunt chiar mai mari pentru cei care împărtășesc informații cu necunoscuți, 59% dintre cei care au făcut acest lucru recunoscând că și-au pierdut datele, se arată într-un comunicat de presă.

De asemenea, oamenii care fac publice date personale în mediul digital au raportat o gamă variată de probleme cu dispozitivele lor. Pe smartphone-uri, cele mai frecvente probleme includ reclamele nedorite (51%, comparativ cu 25% dintre utilizatorii care nu procedează astfel), probleme cu durata bateriei (41%, față de 17% dintre cei care nu publică informații personale), aplicații care funcționează pe dispozitiv fără consimțământul lor (19% versus 6%) și infectarea cu malware (14%, comparativ cu 4% dintre utilizatorii care fac publice informații personale). Aceste concluzii ilustrează legătura dintre distribuirea datelor către alte persoane și problemele dispozitivelor, cei care distribuie informații fiind mai expuși la o serie de probleme, în comparație cu cei care nu distribuie.

Mai mult, cercetarea arată aceeași corelație pentru utilizatorii care își lasă dispozitivele în grija altora - cum ar fi împrumutarea smartphone-urilor pentru o anumită perioadă de timp, lăsarea dispozitivelor neblocate în locuri publice, dezvăluirea codurilor PIN și așa mai departe. Acești utilizatori sunt, de asemenea, mai predispuși să își piardă datele: de exemplu, mai mult de jumătate (65%) dintre cei care au folosit smartphone-ul în comun cu alte persoane, au pierdut date din el, comparativ cu 34% dintre cei care nu au procedat astfel.

”Cercetarea noastră arată că atunci când oamenii distribuie prea multe informații în mediul digital, sunt mai predispuși să întâmpine probleme cu dispozitivele și să își piardă datele. Această problemă devine și mai serioasă atunci când utilizatorii folosesc în comun dispozitivele digitale sau le lasă la dispoziția unor persoane total necunoscute. Știm că utilizatorii vor împărtăși în continuare informații valoroase cu ceilalți în mediul online, acesta fiind unul dintre privilegiile mediului online. Tocmai de aceea este atât de important pentru fiecare să fie conștient de potențialele pericole la care își expune datele și dispozitivele. Le recomandăm utilizatorilor să aleagă o protecție care se adaptează nevoilor lor, indiferent de mediul folosit. Astfel, se pot bucura de tot ceea ce mediul online are de oferit.”, spune Andrei Mochola, Head of Consumer Business la Kaspersky Lab. 

Studiul a evaluat atitudinile a 16.250 de utilizatori de Internet cu vârste de peste 16 ani, din 17 țări din lume.  

0 comentarii 787 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter