Actual, Piața Muncii/Employment

Soluţiile pentru păstrarea angajaţilor buni

Adriana Coblişan › Lun, 2017-07-17 15:55
Cum se diferențiază un angajator oarecare de unul de top? În primul rând, printr-o preocupare constantă față de engagementul angajaților, precum și față de piața de candidați. De asemenea, pe lângă inițiativele regulate de creștere a engagementului echipei, ceea ce face diferența dintre un angajator-standard și unul de top sunt cultura organizațională, comunicarea și susținerea constantă din partea echipei de top management.

Compania Avangate, de exemplu, are o creștere rapidă a numărului de angajați, cu o rată medie anuală de peste 20%, și o rată de retenție aliniată la valoarea de referință a pieței.

„Începem prin recrutarea doar a candidaților care se potrivesc și pot întări cultura noastră organizațională bazată pe performanță, respect, colabo­rare și pasiune. Apoi toate acțiunile și programele con­tinuă pe această linie”, spune Mădălina Teodorescu (foto), Senior Director Human Resources, Avangate.

Specialiști în FinTech

Pornită ca un start-up românesc și actualmente cu acționariat și echipă de top management integral americane, Avangate este o companie globală, care operează în categoria platformelor de comerț electronic pentru companii de software și servicii digitale. „Avem un profil aparte în piața angajatorilor de software din România. Spun asta datorită tipului de produs pe care îl construim și deoarece industria în care acționăm (ecommerce, plăți online) presupune standarde de calitate și securitate foarte stricte la care ne raportăm”, explică Mădălina Teodorescu.
Avangate are în prezent 260 de angajați la nivel global, din care 70% sunt în România, iar restul în SUA, Marea Britanie și Rusia. Echipa este formată din specialiști cu arii de expertiză foarte variate, de la vânzări la suport tehnic și antifraudă, de la programatori la specialiști financiar-contabili.
 
Activând într-o industrie puțin reprezentată în România, FinTech (de la Financial Technology), compania are, așadar, cerințe aliniate cu trendurile internaționale, pentru a face față competiției care include doar jucători globali.

În căutare de experiență, competențe și potențial

Astfel, în recrutare, folosesc, în funcție de complexitatea rolurilor, căutarea pe LinkedIn și serviciile de promovare tot de pe platforma LinkedIn, recomandări interne, agenții de recrutare, campanii sau căutări directe. Provocarea constă, mai degrabă, în a găsi combinația optimă de experiență, competențe și potențial în rândul celor mai buni specialiști din industrie.
„În majoritatea situațiilor, suntem foarte bine aliniați cu piața din punct de vedere salarial”, spune Mădălina Teodorescu, care precizează că aceia care aleg să se alăture echipei o fac pentru proiectele atractive, industria în plină dezvoltare, cu expunere internațională puternică, accesul la traininguri și certificări, programul flexibil, echipa pe care o descoperă la interviuri și imaginea de angajator.

Procesul de integrare, între 30 și 90 de zile

„Experiența noilor angajați este o preocupare constantă pentru noi. Vrem ca din prima zi colegii noi să se bucure de experiența Avangate, să simtă energia pozitivă din birou, ușurință în parcurgerea procesului administrativ şi susținere în echipă”. Astfel, procesul de „onboarding” (integrarea noilor angajați) are în vedere pe de-o parte experiența angajatului nou, calitatea procesului de integrare și, în egală măsură, eficiența lui. Mai exact, după ce devine din candidat angajat, noul component al echipei are întâlnirea de bun venit cu echipa de HR care îi prezintă organizația, funcțiunile, principalele programe de performanță și dezvoltare, sistemele cu care va lucra. Această întâlnire este urmată de o serie de traininguri despre produsele și serviciile companiei, standardele de securitate, traininguri specifice despre procesele, sistemele și procedurile fiecărui departament. Planul de onboarding acoperă o perioadă de 30 până la 90 de zile, în cazul unor roluri mai complexe.

În ceea ce-i privește pe angajații cu potențial de dezvoltare spre alte poziții, ei pot accesa programele de dezvoltare, care sunt implementate în firmă de câțiva ani. Acestea au și o componentă de învățare. Conțin o suită de traininguri în clasă, conferințe și workshopuri, întărite de sesiuni de fixare a cunoștințelor în mediul online. „Avem bugete care ne permit să accesăm și traininguri, și conferințe internaționale, precum și pe cei mai buni furnizori din piața din România. În același timp, ne asigurăm în permanență că acești colegi cu potențial vor avea posibilitatea să aplice cele învățate în cadrul proiectelor Avangate”, spune Mădălina Teodorescu.
De anul acesta compania a implementat și un nou proces de management al performanței, orientat pe identificarea și creșterea performanței individuale și de echipă, care ajută și mai mult la identificarea continuă a talentelor în funcție de potențial și performanță.

Beneficii pentru fidelizare

Pentru fidelizarea angajaților există și un pachet divers de beneficii. „În permanență ne asigurăm că salariile și beneficiile sunt competitive cu piața în care se află angajații noștri”, explică Mădălina Teodorescu. La componenta financiară se adaugă o serie de alte elemente care țin de expunerea la proiecte internaționale. Angajații sunt încurajați să participe la cursuri, conferințe, să lucreze cu colegi din alte țări pe diferite proiecte. La cele enumerate se adaugă beneficii medicale oferite tuturor angajaților, precum și copiilor lor, posibilitatea de a lua masa în cantinele din apropierea biroului, vacanțe de studiu și crearea de comunități pentru cei pasionați de biciclete, sport, baschet, robotică, gătit sau muzică. În plus, există locuri de parcare pentru angajații care vin cu mașina și parcare securizată pentru biciclete; cabine de duș la birou și cafea din partea firmei.
 
 

0 comentarii 701 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter