Actual

Punct cu punct: Cum vă ajută fiecare rețea socială în parte dacă doriți “visible marketing” (I)

Mari Pătru › Mie, 2017-11-22 12:30
Prezența în social media este importantă pentru orice afacere atât pentru promovare, cât și pentru menținerea clienților sau obținerea de feedback. Vă invităm să aflați cum ajută fiecare rețea socială în parte, dintr-un serial dedicat vizibilității în acest “domeniu”. 

Începem desigur cu Facebook  -  una dintre cele mai populare rețele sociale din întreaga lume, cu peste 1,4 miliarde de utilizatori la nivel global, circa 9 milioane în România și peste 760.000 în Republica Moldova. Este o posibilitate excelentă de promovare pentru orice tip de afaceri. Ce ai putea face aici? Inițial trebuie să menționăm că există două posibilități prin care am putea ajunge la oamenii activi în această rețea:

1.      Organică – ceea ce postezi tu (gratuit) pe această pagină;
2.      Promovată – plătești pentru ca o anumită postare, publicitate să fie afișată unui anumit public.

Poți prezenta gratuit serviciile și produsele, ofertele sau promoțiile. Ai putea posta poze de la diverse evenimente ori filmulețe relevante. Poți scrie articole despre produse și să lași link-uri către site-ul tău. Astfel crești numărul vizitatorilor, având posibilitatea de a spori și rata conversiilor. Este important să nu postezi doar mesaje promoționale, ci și mesaje educative, de divertisment, relevante publicului țintă. Pagina de Facebook a afacerii tale nu trebuie să fie sumbră și nu trebuie să difere prea mult de o pagină personală.
 
Abordează clienții ca pe prietenii tăi, ține cont de faptul că au nevoie uneori de un zâmbet și o vorbă caldă. Publică cel puțin o dată pe săptămână, dar oferă materiale captivante și relevante. Obține Like-uri și Share-uri, aceasta e o dovadă clară că publicul e mulțumit, că ai ales modalitatea corectă de promovare pe această rețea de socializare. Cere clienților să se implice activ pe pagină: să-și expună părerea și sugestiile sau să posteze poze cu produsul preferat. Ține cont de faptul că unii oameni de pe Facebook doresc și să interacționeze, nu caută doar informații despre produsele sau serviciile oferite. Fii mereu prezent și acordă-le consumatorilor ajutor pentru soluționarea problemelor.
 
În ultima perioadă, concursurile pe pagina de Facebook devin tot mai populare. Condițiile sunt simple, în majoritatea cazurilor se cere doar un Like, un Share și un comentariu la postare, iar câștigătorul este ales aleatoriu din lista de participanți. În acest mod ai posibilitatea să îți promovezi un produs, să sporești numărul de prieteni din rețea, care pot cu ușurință să devină clienți pe viitor.
Facebook oferă și o altă posibilitate de promovare gratuită: grupurile. Există grupuri de utilizatori pasionați de gătit, croitorie, mașini, grupuri pentru mămici etc. În acest caz poți folosi contul personal de Facebook pentru a adera la grupuri și a distribui membrilor postări de pe profilurile corporative.
 
Pentru a putea înțelege publicul din punct de vedere cantitativ, cei de la Facebook au dezvoltat Facebook Insights, un instrument care îți permite să vezi statistici interesante legate de audiența paginii sau alte audiențe care te-ar interesa. Ai putea să vezi ce alte pagini urmăresc fanii tăi, să înțelegi cu cine să colaborezi și cum să-i targetezi când vei crea reclamele plătite. După un timp, vei observa ce fel de postări îi interesează pe clienții tăi și ce strategii de promovare pe Facebook se potrivesc afacerii tale.
Postările sponsorizate te ajută să crești audiența. Prin ”Facebook Ads” poți ajunge la un public larg, cu cheltuieli minime. Reclamele pe Facebook au un efect mai mare decât pe alte site-uri, iar posibilitatea de a alege publicul țintă este un mare avantaj. Această platformă pune la dispoziție diverse tipuri de reclamă, în funcție de obiectivele companiei tale:
·         Trafic și lead-uri pentru site;
·         Vânzări și lead-uri pentru produse/servicii;
·         Link-uri pe pagină;
·         Instalare pentru aplicații pe mobil și desktop;
·         Vizibilitate locală.

Pentru a monitoriza evenimentele și performanțele în Facebook Ads trebuie să analizezi secțiunea Ads Manager. Aici poți urmări ce cheltuieli ai avut, câte acțiuni a generat o campanie, costul mediu și de câte ori publicitatea a fost afișată unui vizitator unic. Cu ajutorul acestei funcții analizezi eficiența campaniei, înțelegând ce funcționează și ce nu.

(Va urma)

0 comentarii 430 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter