Piața Muncii/Employment

Ce beneficii îşi aleg şi ce salarii primesc românii, în funcţie de generaţia din care fac parte

Constantin Pescaru › Mie, 2018-03-14 18:43
În acest moment, în multe companii coexistă trei generaţii de angajaţi - Baby Boomers, X şi Millennials. Diferenţele legate de atitudinea, viziunile şi aspiraţiile faţă de job sunt mici, dar importante dacă angajatorul vrea să atragă şi să reţină talentele, dar şi să creeze un spaţiu în care fiecare să se simtă apreciat şi încurajat. Una dintre soluţii o reprezintă flexibilitatea în acordarea beneficiilor extrasalariale.  
Foto: Pixabay

Ce beneficii extrasalariale şi-au ales românii anul trecut

BenefitOnline.ro este o platformă ce permite angajaţilor să îşi aleagă, dintr-o gamă largă, beneficiile extrasalariale pe care şi le doresc, în limita unui buget acordat de compania la care lucrează. Altfel spus, e un fel de magazin online.

Mai bine de 60.500 de angajați din peste 200 de companii din diverse industrii folosesc această platformă pentru a-și alege singuri preferinţele din cele peste 2.540 de beneficii extrasalariale listate, de la aproape 1.400 de furnizori.

Potrivit studiului BenefitOnline.ro în baza datelor de anul trecut, cele mai accesate beneficii au fost din categoria celor deductibile: tichetele de masă au reprezentat 52% din bugete.

În topul preferinţelor angajaţilor români s-au mai aflat anul trecut şi cadourile (oferite sub formă de carduri cadou la retaileri importanți, tichete sau vouchere de cumpărături etc.) – aproape 24%  – precum și decontarea serviciilor de transport în comun sau a carburantului – 10,5%. 

Vacanțele în România s-au situat pe locul al 4-lea, accesarea lor realizându-se prin intermediul voucherelor de vacanță. Pensiile facultative – pilonul 3, activitățile din zona sport & wellness și sănătate (categorie ce include abonamente la rețele private de sănătate, asigurări de sănătate, servicii stomatologice) s-au regăsit de asemenea în preferințele angajaților de anul trecut. 

„Am observat, în 2017, o apetență a angajaților pentru cadouri și gift-carduri, abonamente pentru sport & wellness, cât și pentru diferite tipuri de servicii medicale, categorii care atrag interesul și bugetele utilizatorilor platformei BenefitOnline.ro. Ne așteptăm ca această tendință să se accentueze și mai mult anul acesta”, spune Stelian Bogza, cofondator BenefitOnline.ro.

„Soluția BenefitOnline.ro le permite angajaților acumularea parțială sau totală a bugetului lunar primit de la companie, astfel că, anul trecut, aproximativ 40% dintre angajaţi au utilizat această facilitate a platformei, fapt care le-a permis să acceseze beneficii cu valori mai ridicate”, adaugă acesta.

Ce beneficii şi-au ales angajaţii, în funcţie de vârstă

Dacă ne uităm însă pe categorii de vârste, opțiunile angajaților au fost puţin diferite. Iată cum sunt împărţite generaţiile, pe platforma BenefitOnline.ro: Baby Boomers (> 48 de ani) - 2,2% din totalul utilizatorilor, Generația X (38 - 48 de ani) - 16,5%, Generația Y - Millennials (18 - 37 de ani) - 81,3%.

Astfel, potrivit studiului, toţi angajaţii, indiferent de vârstă, își doresc cadouri, servicii de sănatate sau transport, în egală măsură.

Totuşi, cei din generația Y sunt motivați mai mult de cursuri profesionale și limbi străine și de vacanțe în România. În schimb, cei din generația X (cu vârste cuprinse între 38 – 48 de ani) au investit mai mult în pensii private și vacanțe în România.  

Există numeroase avantaje ale unui sistem flexibil de beneficii, însă poate că cel mai important este că poate satisface nevoile individuale ale angajaţilor, mai ales într-o companie în care echipa e formată din oameni de categorii diferite de vârstă.

Diferenţele salariale între generaţii

Lăsând deoparte beneficiile, diferenţe între generaţii există şi în ceea ce priveşte salariile. 

Potrivit studiului Mercer care analizează salariile din companiile private acordate în anul 2017 în ţara noastră, un CEO din România care face parte din ge­ne­raţia Millenials câştigă, în me­die, 80.995 de euro pe an brut.

Pe de altă parte, în cazul unui CEO cu vărsta de peste 50 de ani, salariul brut este, în medie, de 84.045 de euro pe an. Totuşi, tinerii care au roluri executive recuperează teren foarte repede, ecartul fiind mai mic de la an la an.

Dacă la CEO diferenţa e de 3.000 de euro între tineri şi seniori, la nivel de management e mult mai mare. Un manager milenial câştigă, in medie, 26.715 de euro pe an, pe când la un Baby Boomer e de 32.267 de euro.

În cazul profesioniştilor, situaţia e pe dos. Tinerii între 25 şi 35 de ani cu astfel de joburi sunt mai bine remuneraţi (12.721 de euro, în medie, pe an) ca seniorii (12.387 de euro, în medie, pe an).

Cât priveşte para-profesioniştii (gulerele albe şi albastre), un milenial câştigă 5.698 de euro pe an, în medie, iar un Baby Boomer - 6.021 de euro.

0 comentarii 1397 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter