Tehnologie, Actual

Nu ştim cum să alegem parolele pe Internet, iar acest lucru poate avea consecinţe grave

Constantin Pescaru › Mie, 2017-01-11 12:57
Utilizatorii de Internet încă nu au învățat să folosească eficient parolele pentru a se proteja în mediul online.
Foto: Pixabay

Fie că suntem la job sau acasă, ori folosim conturile de mail si Facebook de pe telefon sau laptop, trebuie să ţinem minte câteva lucruri simple ca să nu avem neplăceri.

O cercetare realizată de specialistii în securitate cibernetică Kaspersky Lab a arătat că oamenii se pun în pericol alegând parole nepotrivite și făcând greșeli elementare, care ar putea avea consecințe grave.

Studiul a scos în evidență trei greșeli frecvente, pe care le fac numeroși utilizatori de Internet:

  1. Folosesc aceeași parolă pentru mai multe conturi, ceea ce înseamnă că, în cazul în care o parolă este aflată, le pot fi sparte mai multe conturi;
  2. Utilizatorii folosesc parole simpliste, ușor de dedus;
  3. Le păstrează într-un loc nesigur, făcând, astfel, inutilă ideea de parolă.

“Având în vedere cantitatea de informații confidențiale pe care le păstrăm online, utilizatorii ar trebui să aibă mai multă grijă atunci când aleg parole cu care să se protejeze. Pare un lucru evident, dar mulți nu își dau seama că fac greșeli elementare de administrare a parolelor. Aceste greșeli echivalează, practic, cu a lăsa ușa deschisă pentru ca oricine să aibă acces la e-mail-urile tale, conturi bancare, fișiere personale și altele”, spune Andrei Mochola, Head of Consumer Business at Kaspersky Lab.

Cercetarea arată că numeroase persoane (aproape una din cinci – 18%) s-au confruntat cu o tentativă de spargere a conturilor, dar puține au setat parole eficiente. De exemplu, doar o treime (30%) dintre utilizatorii de Internet au parole diferite pentru fiecare cont online, în timp ce o persoană din zece folosește aceeași parolă pentru toate conturile online. În cazul în care o parolă ajunge pe mâinile cuiva rău intenționat, acești utilizatori riscă să le fie sparte și folosite toate conturile.

De asemenea, utilizatorii nu creează parole suficient de complicate, care să-i protejeze de compromiterea conturilor și de șantaj. Doar jumătate (47%) dintre ei folosesc parole formate din litere mici și mari, iar doi din trei (64%) folosesc litere și cifre. Așa stau lucrurile, în ciuda convingerii utilizatorilor că au nevoie de parole puternice pentru contul de online banking (51%), e-mail (39%) și în magazinele online (37%).

Studiul mai arată că oamenii nu au un comportament adecvat în ceea ce privește parolele – le dezvăluie altor persoane și folosesc metode nesigure, pentru a și le aminti. Aproape o treime (28%) dintre respondenți au dezvăluit parola unui membru apropiat din familie, iar 11% dintre ei - unor prieteni, mărind șansele ca aceasta să ajungă la cineva rău intenționat, din greșeală. O persoană din cinci (22%) a recunoscut, de asemenea, că și-a notat parolele pe un carnețel, ca să nu le uite.

Chiar dacă o parolă este complexă, utilizatorul este vulnerabil pentru că alții o pot vedea și folosi.

0 comentarii 438 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter