Actual

Liderul potrivit pentru generaţia digitală

Cosmina Noaghea › Vin, 2016-08-26 11:41
Când am prezentat studiul “Millennials@Work. Psihologia generaţiei digitale” (realizat împreună cu Facultatea de Management din cadrul SNSPA) unul dintre obiective a fost ca reprezentanţii organizaţiilor să îşi răspundă la întrebarea: avem lideri pregătiţi pentru a lucra cu generaţia digitală?

Ce îşi doreşte generaţia digitală?

Tinerii îşi doresc să interacţioneze (să lucreze în grupuri), să aibă în jur un mediu plăcut şi lipsit de tensiune, să primească feedback imediat, să le fie recunoscute meritele şi să aibă posibilitatea să înveţe şi să promoveze rapid. Un lider eficient pentru aceşti tineri trebuie să găsească modalităţi de a îi ţine motivaţi şi implicaţi în sarcini şi proiecte (dat fiind faptul că au tendinţa de a abandona uşor), precum şi de a îi ajuta să respecte procesele, procedurile şi de a se concentra pe detalii, orientarea lor naturala fiind spre multitasking.
Pe scurt, rolul liderului generaţiei digitale este să creeze o agendă clară, prin care să definească foarte bine sarcinile, să prioritizeze, să permită şi să încurajeze interacţiunea, să gestioneze depăşirea obstacolelor, să ofere feedback permanent şi să susţină dezvoltarea membrilor echipei sale.

Citind acest rezumat întrebarea, “Cum este liderul potrivit pentru generaţia digitală” pare inutilă sau retorică, pentru că prin definiţie rolul unui lider este de a construi şi menţine o echipă înalt performantă; el este persoana de bază pentru supravieţuirea şi eficienţa echipei. Şi totuşi, datele arată că un procent foarte mic din totalul angajaţilor dă dovadă de implicare/ engagement (32% potrivit Gallup 2015) şi că un şef bun va crea un mediu mai sănătos de lucru decât toate planurile de management al stresului şi bunăstare personală.

Cum este liderul potrivit pentru tinerii din generaţia digitală?

Pentru a răspunde la această întrebare ne uităm la ce spun datele că face un lider care îşi ţine subordonaţii implicaţi. Hogan Assessments şi Sirota au identificat patru categorii de acţiuni. 

Citeşte mai multe pe hrmanageronline.ro 

0 comentarii 1390 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter