Trend, Actual

Grădina urbană vine la hipermarket

Roxana Roseti › Lun, 2017-07-17 15:27
Un arhitect italian și-a propus să umple lumea de păduri verticale. El acoperă turnuri cu plante, pentru a împrospăta orașe întregi, dar și pentru a atenua gradul de poluare. 
foto: Roxana Roseti

Arhitectul italian Stefano Boeri promovează acum ideea cu pădurile verticale în întreaga lume, iar primul proiect de acest gen este deja aproape terminat în Milano. Astfel, un mix de copaci mari și mici au fost plantați într-un cartier de locuințe noi care se întinde pe o suprafață de 40.000 de metri pătrați. 5.000 de arbuști și 11.000 de flori au fost plantate în balcoanele unui bloc cu o înălțime de 112 metri.

Recunoaștem că am „pornit” această mică poveste pentru a ajunge pe plai mioritic. România încă se acomodează cu conceptul de construcții verzi, în timp ce tot mai multe țări impun tehnologiile de construcție ecologice la cele mai importante clădiri din țară. În plus, conceptul de „agricultură urbană” începe să câştige tot mai mult teren în ţările occidentale, avantajele producerii hranei pe plan local fiind din ce în ce mai apreciate. Astfel de iniţiative nu au ocolit nici România, deşi sunt destul recente şi încă puţine.

Proiect 100% românesc

Potrivit unui studiu realizat de BICEED, 7 din 10 români practică agricultura urbană. Dintre aceștia, peste jumătate aleg să cultive verdețuri (57% respondenți), în timp ce 39% cultivă fructe, iar 27% cultivă legume, unii combinând mai multe tipuri. Plantele cel mai des cultivate de români în urban sunt căpșunile (25%), lămâile (20%), urmate de roșii, cartofi, pătrunjel, cimbru și rozmarin.
Balconul este locul preferat pentru agricultură urbană de aproape 50% dintre români, în timp ce 14% cultivă în fața blocului, 8% la periferia orașului, iar restul nu găsesc un loc în oraș, orientându-se spre parcele din afara acestuia.

Pe această idee, care cumulează “verde urban”, “agricultură urbană”, “construcții verzi”, Kaufland România reinventează conceptul de hipermarket și lansează prima rețea de grădini urbane comunitare, transformându-și acoperișurile, exteriorul parcărilor și al magazinelor în spații verzi cultivate cu legume, fructe, arbuști, plante aromatice și flori, care pot fi folosite de comunitate.
Proiectul, o premieră în România, constă într-o rețea de nouă grădini urbane comunitare, dintre care trei amplasate pe acoperișurile magazinelor Kaufland, patru în parcările sau în spatele magazinelor și două în școli din Capitală.

,,După finalizarea celor nouă grădini urbane avem în plan extinderea proiectului și în alte orașe din țară. Este un proiect 100% românesc, nu a mai fost implementat în alte țări unde Kaufland este prezent. <Grădinescu>, cum este denumit proiectul dezvoltat de noi împreună cu partenerii de la Asociația Institutul de Cercetare în Permacultură din România, promovează grija față de natură și nu numai, oferind  bucureștenilor posibilitatea de a se bucura de spații verzi aparent nefolosite în Capitală.

Am identificat în 4 magazine Kaufland din București spații pentru grădini, astfel încât elevii, vecinii și toți cei interesați să aibă un loc unde își pot cultiva o roșie, verdeață, să aibă grijă de flori și plante, sau pur și simplu să poată sta la iarbă verde! De asemenea, de-a lungul anului, grădinile vor găzdui activități de semănare și grădinărit, dar și de relaxare, precum picnicuri sau vizionări de filme la cinematograful în aer liber, dar și cursuri educaționale desfășurate în grădină de specialiștii Institutului partener, pentru copii și adulți”, spune Valer Hancaș, director de comunicare al companiei.

Prima grădină urbană amenajată din cadrul magazinului din Bd-ul Bucureștii Noi are 2.300 mp și este destinată pentru a fi folosită de către comunitate. Rămâne de văzut, pe termen lung,  cât de…verde poate fi viitorul și cum se poate face business având în același timp grijă de comunitate.
 

0 comentarii 472 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter