Companii, Actual, Piața Muncii/Employment

Un gigant american vine în România: Detalii despre planurile GoPro în Bucureşti şi cum arată candidatul ideal

Constantin Pescaru › Mie, 2017-03-08 15:48
Un gigant american vine în România şi îşi propune să creeze până la 100 de locuri de muncă în acest an. E vorba de GoPro, producătorul de camere video live-action, care a intrat şi pe piaţa dronelor.
 
La biroul deschis în Bucureşti va lucra o echipă ce se va ocupa de partea de dezvoltare software pentru produsele companiei, iar recrutările încep pe 8 martie. Revista CARIERE a aflat mai multe despre planurile GoPro în România. 
Foto: GoPro

Am stat de vorbă cu Joe Bentley, Vice Preşedintele departamentului de Inginerie din cadrul GoPro, care ne-a explicat cum a tras România lozul câştigător.

El ne-a spus că GoPro a ales să îşi extindă afacerile prin deschiderea unui birou în Bucureşti graţie potrivirii de talent şicultură.

„România reprezintă una din pieţele de inovaţie digitală cu cea mai rapidă dezvoltare, cu talent pe măsură. Este plin de specialişti în tehnologie, de întreprinzători şi de investitori. GoPro este o companie unică şi are o cultură unică; am simţit că spiritul oraşului Bucureşti şi oamenii care trăiesc aici se potrivesc cel mai bine cu cultura noastră globală, din Silicon Valley şi nu numai”, ne-a mărturisit Joe Bentley (FOTO).

De asemenea, un alt motiv luat în calcul are legătură cu costurile.

„Decizia de a extinde activităţile de inginerie software ale GoPro la Bucureşti se aliniază cu principalele noastre priorităţi pentru 2017: consolidarea execuţiei şi administrarea costurilor”, a adăugat Joe Bentley.

Pentru început, compania şi-a propus să angajeze ingineri care să lucreze la website şi la platforma de comerţ electronic / magazinul electronic, GoPro.com. Iar apoi, pe măsură ce se formează echipa, cei de la GoPro speră să se extindă şi în alte domenii de inginerie. În total, până la 100 de persoane ar urmă să fie angajate la biroul GoPro din Bucureşti anul acesta.

Cum sunt văzuţi IT-iştii români în străinătate?

În 2015, sectorul IT&C a ajuns la o pondere de 5,6% din PIB-ul României, cu o valoare adăugată de 9 miliarde de euro. De asemenea, cifra de afaceri a segmentului producător de software şi furnizor de servicii informatice a crescut cu 21% şi a sărit de 3 miliarde de euro, iar estimările arată un avans similar în 2016, potrivit unui studiu realizat la comanda patronatului din domeniu, ANIS.

Asta pentru că IT-iştii români au o reputaţie bună în străinătate, iar dovadă o reprezintă faptul că mulţi giganţi IT şi-au deschis filiale în ţară noastră. Companii precum Microsoft, IBM, Adobe, Intel, Oracle, Bitdefender, EA Games şi Ubisoft deschid calea pentru dezvoltarea înfloritoare a inginerilor, a companiilor start-up şi a spiritului de antreprenoriat – iar iată că acum GoPro vrea să facă parte din acest amestec. „România furnizeaza lumii specialişti de clasa în domeniul IT, care reprezintă nucleul oricărui start-up în domeniul tehnologiei”, a punctat Joe Bentley.

Cum arată candidatul ideal pentru GoPro

Am fost curioşi să aflăm câteva detalii şi despre procesul de recrutare al GoPro. L-am întrebat pe Joe Bentley ce aptitudini profesionale şi ce trăsături personale caută la viitorii angajaţi, iar el ne-a întocmit următoarea listă de criterii:

  • Pasionaţi de dezvoltarea de software
  • Să înţeleagă cultură şi valorile esenţiale ale GoPro
  • Automotivati, implicaţi, cooperanţi şi interesaţi de tendinţele noi
  • Foarte motivaţi şi capabili să lucreze în detaliu, asigurându-se în acelaşi timp că totul este în armonie cu strategia
  • Cunoscători ai limbii engleze la nivel cursiv, capacităţile multi-lingvistice reprezintă un avantaj, pasiunea pentru sporturi şi interesul pentru tehnologie reprezintă un avantaj.

GoPro este una dintre cele mai dinamice companii de pe piaţa IT mondială şi ajută oamenii să surprindă şi să împărtăşească cele mai însemnate experienţe din viaţă lor cu alţii, prin intermediul camerelor video, dronelor şi realităţii virtuale.

Potrivit lui Joe Bentley, valorile esenţiale ale companiei sunt:

  • Fă-ţi prieteni
  • Păstrează echilibrul
  • Integritate întotdeauna
  • Trage tare
  • Nu face treaba de mântuială
  • Fii erou

Dar cum se va integra biroul din România în universul companiei? „GoPro Bucureşti va face parte din familia noastră internaţională, din ce în ce mai mare – şi se va concentra pe inginerie software”, a punctat Joe Bentley, care ne-a mai spus că toţi salariaţii companiei primesc:

  • Acces în programul Live it. Eat it. Love it. – Două ore dedicate în timpul săptămânii pentru că angajaţii să surprindă momentele importante pentru ei cu propriul Go Pro
  • Propriul lor GoPro 
  • Salariu competitiv

Piaţa de camere video

Un studiu recent realizat de Technavio preconizează că piaţa camerelor digitale va ajunge la valoarea de 5 miliarde de dolari până în 2020, iar cea mai dinamică piaţă este şi va fi în continuare Asia-Pacific (APAC). 

Cât despre GoPro, cota companiei în categoria digital imaging în Europa a crescut cu 90 de puncte de bază de la an la an şi cu 170 de puncte de bază de la trimestru la trimestru, până la 12,2%. În plus, în trimestrul 4 al anului 2016, venitul înregistrat în regiune a crescut cu 64% de la 168 milioane $, iar venitul din zona APAC (Asia-Pacific) s-a dublat, ajungând la aproape 99 milioane $, potrivit datelor furnizate de companie.
În 2015 compania a avut venituri de 1,6 miliarde de dolari şi un profit de peste 36 de milioane de dolari. Compania are circa 1.500 de angajaţi.

Ce direcţii intenţionează să urmeze GoPro în viitorul apropiat?

Joe Bentley ne-a precizat că zonele de interes pentru dezvoltarea companiei sunt camerele video, dronele, partea de software şi realitatea virtuală. L-am rugat să dezvolte puţin planurile companiei în ceea ce priveşte ultimul element enumerat.

"Realitatea virtuală este o inovaţie promiţătoare, cu un potenţial incredibil în ceea ce priveşte aplicarea la nivel comercial şi artistic. Vom continua să dezvoltăm produse care fac să fie cât mai uşor să surprinzi şi să partajezi conţinut de realitate virtuală. Recent am lansat o platforma open source (Forge.js) care permite generarea de poveşti imersive prin interacţiunea cu conţinut amplificat şi facilitează experienţă unei poveşti non-liniare", ne-a explicat Joe Bentley. 

0 comentarii 2612 vizualizări

Comentarii

Adăugati comentariu

CAPTCHA
Introduceti codul din imaginea alaturata

Ne dorim ca toate comentariile care au loc pe portalul Cariere sa fie inteligente si interesante. Pentru a ne asigura ca scrieti la obiect, toate mesajele vor fi citite de catre editorii nostri si ar putea fi editate ca sa intruneasca criteriile noastre de claritate, lungime, si relevanta.

Noi cerem sa se respecte urmatoarele.
1. Fara anunturi de vanzare de produse sau servicii. Haideti sa mentinem aceasta zona ad-free.
2. Fara atacuri la persoana. In aceste conversatii dezbatem si criticam idei, nu pe oamenii din spatele lor.
3. Fara postari multimedia. Sunteti liberi sa le mentionati dar nu incercati sa le postati aici.

Toate textele devin proprietatea Cariere in urma publicarii dar editorii nu se fac raspunzatori pentru opiniile pe care le vehiculeaza autorii lor.

 
 
 
 
n/a

Urmărește Revista CARIERE

Abonează-te la newsletter